Aanpassen of toch een ander frame?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3894
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Je kent het misschien wel. Je loopt tegen een lief aan, haar sleep je vervolgens mee de trails op, en dan vind ze het nog leuk ook. :-q Alleen aldoor een fietsje huren wordt ook een dure hobby. (plus de kwaliteit laat ook wel eens te wensen over) Dus dan toch maar eens met een scheef oog naar een fietsje kijken. Maar dat is op het moment ook niet wild. Of budget spul wat het net niet is. Of smijt er gelijk maar €1500,- tegen aan. Dus haar net toch maar even op een XL dranghek van mij gezet. Zadel omlaag, en ze kan bij het stuur. Ideaal is het natuurlijk niet een twee maten te groot frame. (ze is 173, heeft eigenlijk een M nodig) Dus ik zit even te denken wat wijsheid is. Korte stuurpen er op en voorlopig lekker fietsen op dit ding? Of is het toch beter om een eigen fiets in de juiste maat op de kop te tikken? Ik ben dus even benieuwd naar de menig van mensen die meer verstand van frames hebben dan ik.
◼︎ Go round the outside.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Voor €1.500,- ga je het niet redden hoor


Hoe je op de fiets zit bepaalt voor een groot gedeelte de lol. Vind ze het nu leuk, dan gaat het op de juiste fiets alleen maar leuker worden. Een (veel) te groot frame kan voor lastige situaties zorgen en het fietsen minder leuk maken. Dat merk je misschien niet zozeer op een rondje Zeist, maar op Schoorl zitten wel wat plekjes waar het verschil gaat maken. Verschil in je veilig voelen op de fiets, verschil in controle hebben en houden over de fiets.



Maar goed, ik heb nog een licht gebruikte 11ANTS voor haar. €7.500,-. Precies de juiste maat. Toevallig 8)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Fietsen met goed spul is veel leuker, dat heb je zelf toch al wel ontdekt?
Dat geldt natuurlijk ook voor je partner (of je kids).
Niemand (bijna niemand) rijdt z'n eerste rondjes op een bike van €10000, maar als je eenmaal de smaak te pakken hebt is het wel fijn om met goed spul onderweg te zijn.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 724
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

ThaSingleTrackMastah schreef: di 14 juni 2022, 23:35 Fietsen met goed spul is veel leuker, dat heb je zelf toch al wel ontdekt?
Dat geldt natuurlijk ook voor je partner (of je kids).
Niemand (bijna niemand) rijdt z'n eerste rondjes op een bike van €10000, maar als je eenmaal de smaak te pakken hebt is het wel fijn om met goed spul onderweg te zijn.
Topper :-q
Zo is het, 1 nadeel. Terug is moeilijker.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3894
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik weet natuurlijk stiekem ook wel dat het beste gewoon een frame in de juiste maat is. Alleen er is op het moment niet veel verkrijgbaar voor een leuk prijsje. Het is model leuk voor op de camping, of alles mooi. Knappe hardtail voor een starter waar je voorlopig wat aan hebt is zoeken met een lichtje. Dus dan ga je toch eens creatief denken. :winkie:
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie