Welke E-mtb beste keuze voor beginnende mountainbiker

Elektrische mountainbikes; advies, nieuws en uitwisseling passie met e-bikers.
Plaats reactie
MaaikeZ
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 22 juni 2022, 13:39

Hoi allemaal,
Ik wil gaan beginnen met mountainbiken en ben op zoek naar een full suspension elektrische mountainbike (E-mtb, nieuw of tweedehands). Comfort en stabiliteit is belangrijk.
Welk merk adviseren jullie als goede stabiele mountainbike om lekker mee in de bossen mee te rijden?
En nog andere tips qua model, opties of waar op te letten?

Alvast bedankt!
Gr,
Maaike
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1128
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Wat voor een routes/trails wil je gaan fietsen. Vermeld tevens budget waar je aan zat te denken.

Bijvoorbeeld lekker toeren op gravelpaden/brede bos paden kun je ook uit de voeten met een hardtail emtb.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Budget èn leverbaarheid zijn wel een dingetje...
Maar ik vind de Cube fullies wel netjes afgemonteerd voor de prijs in vergelijking met veel andere merken. En met de combinatie van de Bosch gen.4 motor met een 625Wh accu is ook weinig mis.

De Stereo Hybrid 120 is echt een toerfully, leuke fiets voor NL gebruik en niet te heftige buitenlanddingetjes. De 140 en 160 uitvoeringen van de Stereo Hybrid zijn wat meer op zwaarder terrein gericht maar in NL ook goed bruikbaar.
Een hardtail zou ik alleen aanraden voor gebruik op de weg en eenvoudige paden, zodra het hobbeliger wordt of de snelheden (in het terrein) oplopen ga je de achtervering missen. Een e-mtb is door z'n gewicht niet zo "licht" te rijden als een fietsje van 11kg, je knotst gewoon lomper over de hobbels heen met zo'n zware tank :tong
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie