Post-COVID fiets: goede hardtail of entry level fully voor NL / trails Duitsland/Belgie

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Aeolos
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: di 9 augustus 2022, 11:18

Afbeelding

Hij is er! Als ik 'm zo zie, had de XXL misschien ook gekund, maar dit gaat wel werken denk ik. Eerste indruk: wow! Eerste fully, verbaasd hoe "anders" dat voelt. Mooi afgewerkt frame, prima verpakt, en eenvoudig netjes te assembleren. Morgen maar eens een rondje buitenspelen!
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

Gave fiets hoor, veel plezier ermee :-q :bier:
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

Aeolos schreef: di 16 augustus 2022, 16:07 Ik verwacht dat ik in de loop der tijd de NX groep langzaam zal gaan vervangen door GX, dat moet goed te doen zijn als ik de freehub vervang.
Freehub hoeft niet persé vervangen te worden om naar GX over te stappen. Je kunt een GX shifter en derailleur aanschaffen en de 12s NX cassette gewoon gebruiken. Je heb iets minder bereik, maar het heeft mij nog nooit in de problemen gebracht.
Mocht je toch naar een GX cassette (10-52t) willen zul je de freehub moeten vervangen voor een XD hub. Maar dat moet met je DT Swiss wielset geen probleem zijn.
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
SnowBall
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: do 29 december 2022, 14:19

Aeolos schreef: wo 17 augustus 2022, 18:24
Hij is er! Als ik 'm zo zie, had de XXL misschien ook gekund, maar dit gaat wel werken denk ik. Eerste indruk: wow! Eerste fully, verbaasd hoe "anders" dat voelt. Mooi afgewerkt frame, prima verpakt, en eenvoudig netjes te assembleren. Morgen maar eens een rondje buitenspelen!
Kort vraagje nu je waarschijnlijk wat ervaringen rijker bent.
Hoe bevalt de keuze voor een xl?

Ik ben even lang, wel langere benen (96bbl). En hoe doet deze het qua gewicht? ( lees: Wil ie ook bergop?)

Mooi ding iniedergeval!! :-q
Plaats reactie