Rockrider race 900 vs cannondale scalpel ht 4

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Scheuren bij de spaakgaten, en niet alleen de 23mm versie had daar last van.
Maar ik vind wielen met Shimano 400 naafjes, plain spaken en 23mm velgen wel upgradewaardig. De naven zijn op zich niet slecht maar redelijk zwaar en eenvoudig. Op een serieuze mtb horen geen plain spaken te zitten maar butted exemplaren en 23mm is voor moderne begrippen een tamelijk smal velgje.

Dus daar valt wel wat te winnen...

Duidelijk een bezuiningspuntje, maar daar hebben meer merken last van.
Op mijn €6.000 euro e-mtb zaten ook wielen met plain spaken en daar stond zelfs een velg niet perfect in het midden. En dat is een Specialized, ook een merk waar velen zo lyrisch over zijn :D
(verder echt wel een hele fijne fiets hoor, maar de afmontage is voor die prijs gewoon mager).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2092
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Voorop gesteld, ik ben enorme Cannondale fanaat. Ook voor de racefiets. Omdat het goede fietsen zijn, maar ik beken eerlijk, ook voor de naam :wink:

Maar... Voor jouw budget zou ik voor een Cube Reaction of een Radon Jealous gaan. Prijs/kwaliteit onverslaanbaar.

Wil je het echt tussen de Rockrider en Cannondale kiezen, zou ik voor de Rockrider gaan ivm de SRAM GX onderdelen. Een beetje Cannondale begint pas bij €3.000...
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

kermit schreef: vr 12 augustus 2022, 14:56Op een serieuze mtb horen geen plain spaken te zitten maar butted exemplaren en ...
Ga je daar werkelijk beter van fietsen?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
xt'ke
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: do 22 september 2016, 13:50

Ik was wel van plan moest ik de Cannondale kopen,er lichtere/betere wielen in te monteren.

De cube modellen vallen me niet echt in de smaak.

Die Radon Jealous is ook wel mooi,die mogelijkheid ga ik ook eens bekijken.
Dizer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 14 september 2015, 22:44

Die Rockrider ziet er ondanks het merk er wel goed uit.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

xt'ke schreef: vr 12 augustus 2022, 13:41 Alu frame ga ik niet overwegen, rij momenteel met een alu frame, had nu graag carbon gehad.
Waarom in godsnaam? Zelf bewust gekozen voor alu vanwege de vele carbonissues hier op het forum

Of je moet snelheid belangrijk vinden, dan snap ik ‘t nog wel. Maar ik ben een uitzondering, een zwaar overpriced wielrenmerk als Cannondale of Specialized sla ik juist bewust over. :wink:
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Giant-E schreef: za 13 augustus 2022, 15:04
xt'ke schreef: vr 12 augustus 2022, 13:41 Alu frame ga ik niet overwegen, rij momenteel met een alu frame, had nu graag carbon gehad.
Waarom in godsnaam? Zelf bewust gekozen voor alu vanwege de vele carbonissues hier op het forum

Of je moet snelheid belangrijk vinden, dan snap ik ‘t nog wel. Maar ik ben een uitzondering, een zwaar overpriced wielrenmerk als Cannondale of Specialized sla ik juist bewust over. :wink:
Voor veruit de meesten maakt het voor de snelheid ook niets uit. Voor de getrainde en afgetrainde (wedstrijd) rijders misschien, die een wat lichter frame merken.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Die issues vallen wel mee toch?
En als carbon scheurt, dan kan je het plakken, alu kan je recyclen.
Als ik even terugdenk dan heb ik 5 alu frames gescheurd en 2 alu achterbruggen.
Dat was allemaal schroot, gelukkig wel opgelost onder garantie.
Daartegenover staat 1 scheurtje in een carbon frame. Helaas was dat net buiten garantie en kostte €159 om te plakken.
De kleur was niet ingewikkeld, zwart en oranje, dat heb ik zelf opgelost.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
xt'ke
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: do 22 september 2016, 13:50

Giant-E schreef: za 13 augustus 2022, 15:04
xt'ke schreef: vr 12 augustus 2022, 13:41 Alu frame ga ik niet overwegen, rij momenteel met een alu frame, had nu graag carbon gehad.
Waarom in godsnaam? Zelf bewust gekozen voor alu vanwege de vele carbonissues hier op het forum

Of je moet snelheid belangrijk vinden, dan snap ik ‘t nog wel. Maar ik ben een uitzondering, een zwaar overpriced wielrenmerk als Cannondale of Specialized sla ik juist bewust over. :wink:
Had nu graag een lichte snelle fiets gehad.
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2946
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Je kan ook zoiets overwegen: viewtopic.php?f=20&t=153646.

Niet de laatste stand maar redelijk laag gewicht waar je zeker als lichte FS wel snel mee moet kunnen zijn in NL.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

Crapton schreef: zo 14 augustus 2022, 20:07 Je kan ook zoiets overwegen: viewtopic.php?f=20&t=153646.

Niet de laatste stand maar redelijk laag gewicht waar je zeker als lichte FS wel snel mee moet kunnen zijn in NL.
Als dat je maat is zou ik er niet lang over hoeven na te denken.
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
xt'ke
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: do 22 september 2016, 13:50

Is mijn maat niet. Ben 1m75, dus een large is te groot.
Plaats reactie