BH Bikes

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Xefidox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 311
Lid geworden op: do 21 juli 2005, 16:54
Mijn mountainbike: BH team bike
Contacteer:

wet iemand van jullie als bh bikes in het algemeen goed zijn, want ik kan er eentje kopen, mij lijkt het wel een goeie fiets alleen de voorvering is niet zo geweldig
Voorvork SUNTOUR XCP-75 LOCKOUT
Balhoofd set FSA A-HEAD 1
Remmen V-BRAKE ALUMNIO
Rem blokken SHIMANO DEORE
Shifters SHIMANO DEORE
Crankstel FSA ALPHA DRIVE
Banden MICHELIN WILDGRIPPER
Velgen MAVIC XM 1,17
Stuurpen FSA ALUMINIO A-HEAD
Stuur FSA XC-180
Voor derailleur SHIMANO DEORE
Achter derailleur SHIMANO LX
Zadel SAN MARCO
Gebruikersavatar
Bundy
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1308
Lid geworden op: di 11 oktober 2005, 15:30
Mijn mountainbike: wil meer naar buiten

BH-bikes wie kent 't niet?......Ik!


Mischien meer info zoals: een link, type, waar te koop, etc.
Naast het doen van diverse liefhebberijen ben ik ook dol op hobby's zoals oa vrijetijdsbestedingen en bepaalde dingen doen.
Xefidox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 311
Lid geworden op: do 21 juli 2005, 16:54
Mijn mountainbike: BH team bike
Contacteer:

dit is een link van het merk
www.bhbikes.com
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Welk type gaat het om?

Op de site kom ik niet het type tegen dat ik denk dat je bedoelt, namelijk de Team V LSW A45S (of de Expert Pro V DC A50S ; ik twijfel nog)

In beide gevallen vind ik het geen spectaculaire fietsen, maar de prijs kan nog een rol spelen natuurlijk.

De bikes die ik uit mijn documentatie vis kosten ong. € 640 en € 769 ... best aan de prijs dus.

Het is helaas niet wetenschappelijk onderbouwt, maar gebaseerd op gevoel:
Als het een merk was geweest met een goede prijs/kwaliteit verhouding , dan had je het hier al veel meer gezien.

Ik vind de 'looks' ook niet echt om over naar huis te schrijven, maar dat is persoonlijk.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

Wicked DJ schreef: Het is helaas niet wetenschappelijk onderbouwt, maar gebaseerd op gevoel:
Als het een merk was geweest met een goede prijs/kwaliteit verhouding , dan had je het hier al veel meer gezien.
Mooi toch? Eindelijk geen value for money, is het ook weer niet goed :roll:

Welk type bedoel je precies? Ik kom er ook niet helemaal uit.
Als je hem mooi vind en de prijs is redelijk, zie ik geen reden om de fiets niet te kopen.
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

PFW schreef: Mooi toch? Eindelijk geen value for money, is het ook weer niet goed :roll:
Ja, ik ben vreselijk als het op fietsmerken aankomt :D

Als ik de lijn van atb's van BH bikes bekijk vind ik in het betaalbare segment geen fietsen die me kunnen bekoren. Dan zou ik de topicstarter bijna aanraden om een naar dat merk met een C aan het begin en een E aan het eind (van Duitse makelij en dus niet die uit Amerika ;) ) te gaan kijken... Wederom afhankelijk van wat die BH fietsen kosten. Ik ga af op de prijsinfo die ik beschikbaar heb (buitenlands!) en kan dus niks zeggen over de prijs die ze er in NL voor vragen.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

Kijk effe op www.bikeshopnijnsel.nl . Die verkopen die BHtjes. Weet je meteen de prijs :tong
Groeten
Life is short.....................enjoy it!!!
Xefidox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 311
Lid geworden op: do 21 juli 2005, 16:54
Mijn mountainbike: BH team bike
Contacteer:

Het type weet ik ook niet precies dat moet ik dan eens navragen, maar het is een 2 de handse waar niet veel opgefiets is en hij is niet helemaal standaard
Voorvork SUNTOUR XCP-75 LOCKOUT
alleen deze voorvork valt een beetje tegen.
en de fiets moet rond 350 euro kosten dus dat gaat nog, voor die prijs kan ik nog altijd een andere voorvork erop leggen.
hier zijn een paar foto's,

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

deze kleuren zien er beter uit dan ze op internet staan.
oja en ik wil er ook geen wedstrijden meegan doen ofzo is voor af en toe te moutainbiken op vakantie en hier thuis, en voor de rest niks.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5894
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Vind het zonder meer een leuke fiets om te zien. Voor een prijs van rond de € 350,- lijkt het me zeer zeker geen verkeerde keuze.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Enrico schreef:Vind het zonder meer een leuke fiets om te zien. Voor een prijs van rond de € 350,- lijkt het me zeer zeker geen verkeerde keuze.
In deze toestand vind ik het de 350 euro ook wel waard. Je komt ze slechter tegen...
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Xefidox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 311
Lid geworden op: do 21 juli 2005, 16:54
Mijn mountainbike: BH team bike
Contacteer:

dat vond ik ook toen ik hem zag en die man zei dat er nog nooit op gefiets had en hij had 2 precies dezelfde.
maar wat vinden jullie van die voorvering ik heb gehoord dat de veringen van sr suntour na een tijdje gaan piepen en dat er spelling in komt klopt dat??
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Xefidox schreef:dat vond ik ook toen ik hem zag en die man zei dat er nog nooit op gefiets had en hij had 2 precies dezelfde.
maar wat vinden jullie van die voorvering ik heb gehoord dat de veringen van sr suntour na een tijdje gaan piepen en dat er spelling in komt klopt dat??
Tegen de tijd dat de vork aan vervanging is heb je al een mooi tweedehandsje op de kop getikt en kan je die inbouwen....
(althans ik zou maar beginnen met sparen en hier je ogen open houden of er een vork van je gading bij zit )
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
KingBee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3979
Lid geworden op: za 14 juni 2003, 22:27
Mijn mountainbike: Scott Scale

Xefidox schreef:dat vond ik ook toen ik hem zag en die man zei dat er nog nooit op gefiets had en hij had 2 precies dezelfde.
maar wat vinden jullie van die voorvering ik heb gehoord dat de veringen van sr suntour na een tijdje gaan piepen en dat er spelling in komt klopt dat??
Suntour staat, tegenwoordig, niet echt meer als goed te boek.


Geen optie om er vanaf aankoop een andere, betere vork in te laten zetten?? (Mx comp, RS vorkje......)
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

KingBee schreef:Suntour staat, tegenwoordig, niet echt meer als goed te boek.
Suntour, stond vroeger, ook al, niet als, echt goed, te boek :wink:
Xefidox schreef:en de fiets moet rond 350 euro kosten dus dat gaat nog, voor die prijs kan ik nog altijd een andere voorvork erop leggen.
Volgens mij geeft jij al antwoord op je eigen vraag. Verder vind ik de fiets er goed uitzien. Lijkt me het geld wel waard, mits het voor jou de goede maat is!
Een upgrade in remmen lijkt me ook niet verkeerd, nu zitten er no-name remmen op? Ik heb jaren gereden met oude, pre-parallel push LX remmen,
die zijn tegenwoordig ook weer op de markt en zijn bij deze mijn budget V-brake tip:

http://www.roseversand.de/output/contro ... tail2=4153
Xefidox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 311
Lid geworden op: do 21 juli 2005, 16:54
Mijn mountainbike: BH team bike
Contacteer:

KingBee schreef:
Xefidox schreef:dat vond ik ook toen ik hem zag en die man zei dat er nog nooit op gefiets had en hij had 2 precies dezelfde.
maar wat vinden jullie van die voorvering ik heb gehoord dat de veringen van sr suntour na een tijdje gaan piepen en dat er spelling in komt klopt dat??
Suntour staat, tegenwoordig, niet echt meer als goed te boek.


Geen optie om er vanaf aankoop een andere, betere vork in te laten zetten?? (Mx comp, RS vorkje......)
ik moet nog gaan kijken als het de goede maat is en die remmen zijn inderdaad goedkoop had niet gedacht dat de remmen zo goedkoop zouden zijn.
en nee het is geen optie om een andere vering er in te laten zetten bij de aankoop want het is niet bij een fietsenhandelaar is wel jammer anders had ik dat zeker laten doen.
bedankt voor jullie informatie ik denk dat ik nu wel genoeg weet.
Plaats reactie