MTB shortlist

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
indobesar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: do 20 april 2006, 19:38
Mijn mountainbike: Cube Acid HS11 '06

Hi MTB-fanatiekelingen,

Na jaren fanatiek badminton gespeelt te hebben op redelijk hoog niveau, is het de laatste jaren erg stil op sportief gebied. Ik ben altijd wel blijven hardlopen en wat krachtrainen, maar het is tijd voor wat anders 8).
Enige jaren geleden ben ik mijn mijn neven en nichten op vakantie geweest naar de Ardennen, waar een uiterst goedkope MTB stond. Dat deze niet vaak gebruikt werd, blijk wel aan de spinnewebben ;). Na even gecontroleerd te hebben of het verantwoord was om ermee te rijden, hebben we dagen lang rondgecrossd. Erg gaaf om te doen en zeker voor herhaling vatbaar. Zo kwam ik dus op het idee om zelf een goede MTB aan te schaffen, zodat ik geen blaren meer krijg van het knijpen in de remmen, je been van de trapper schiet tegen de ketting, etc,...jullie kennen het vast wel :-{ :D
Nu heb ik op i-net wat zitten neuzen en kwam, toevallig, op deze site uit. Veel gelezen, zodat je bijv. rond de €300 geen goede MTB kan kopen, wil je er langdurig gebruik van kunnen maken. Om de fietsen die hier genoemd werden toch wat beter te aanschouwen naar de lokale fietsenmaker geweest. Zag er allemaal leuk uit, toch weer een ervaring rijker. Omdat Bike-Sport hier regelmatig genoemd wordt, daar ook even langs geweest. Veel verschillende typen, zodat je goed kunt vergelijken. Ook een aardige verkoper, thx Martijn 8), die me nog wat meer info heeft gegeven, zodat ik tot de volgende shortlist ben gekomen.
http://members.home.nl/indobesar/

De Cube Acid HS11 spreekt me op dit moment het meest aan, lijkt me een goede prijs/kwaliteit verhouding...

Wat vinden jullie ervan? Zijn er andere alternatieven waar rekening gehouden moeten worden?
Welke bike lijkt jullie geschikt voor een dame? Ze is meegesleurd in mijn drang om lekker te crossen:lol:

Ik hoop op veel meningen/adviezen/tips :-q

Groetjes,
Ion-Lee
Laatst gewijzigd door indobesar op zo 23 april 2006, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

Ik moet een gebruikersnaam/wachtwoord invoeren.
Don't just train... train right.
indobesar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: do 20 april 2006, 19:38
Mijn mountainbike: Cube Acid HS11 '06

Hopelijk werkt deze link wel;
http://members.home.nl/indobesar/
www.HotHatch.nl
indobesar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: do 20 april 2006, 19:38
Mijn mountainbike: Cube Acid HS11 '06

Misschien kan dit topic beter verplaatst worden naar Bike Advies...
www.HotHatch.nl
ethan..1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: za 8 april 2006, 16:02
Mijn mountainbike: cube ltd pro
Contacteer:

indobesar schreef:Misschien kan dit topic beter verplaatst worden naar Bike Advies...
je bent toch een beginner..... :roll: :roll:
ethan..1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: za 8 april 2006, 16:02
Mijn mountainbike: cube ltd pro
Contacteer:

Kijk eens in een MTB magazine ik had het zelfde probleem, ik had MTB + gekocht in een winkel en met info van deze site ben ik zelf uitgekomen op een Cube ltd pro.......

En daar heb ik zeker geen spijt van. ik zou zeggen je bent welkom bij de Cube Club :-q
indobesar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: do 20 april 2006, 19:38
Mijn mountainbike: Cube Acid HS11 '06

ethan..1 schreef:
indobesar schreef:Misschien kan dit topic beter verplaatst worden naar Bike Advies...
je bent toch een beginner..... :roll: :roll:
Klopt, al draait het om een degelijk advies voor de aanschaf van een bike...

Staat in de huidige uitgave een vergelijkende test?
www.HotHatch.nl
SpeedyZ
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1897
Lid geworden op: zo 17 oktober 2004, 20:20
Mijn mountainbike: Geen meer :-(
Contacteer:

Prijs kwaliteit van de Acid is inderdaad goed, maar let zeker ook op het verschil in geometrie tussen bijvoorbeeld de Acid en de Ltd. Bovenbuis van de Ltd is ruim 10cm langer, waardoor je heel anders op je fiets zit (wat je misschien prettiger vindt). Dit is IMHO belangrijker dan bijvoorbeeld veel onderdelen van de afmontage die bij slijtage toch vervangen worden.
violator010
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 2 juli 2004, 20:15
Mijn mountainbike: VanTuyl VT-280 carbon, Merida Carbon Race.

indobesar schreef: Enige jaren geleden ben ik met mijn neven en nichten op vakantie geweest naar de Ardennen, waar een uiterst goedkope MTB stond. Dat deze niet vaak gebruikt werd, bleek wel aan de spinnewebben ;).
Nichten willen ook niet rijden maar bereden worden.
Jump up, jump up and get down.
UNDISPUTED....
(p.i.g.)
indobesar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: do 20 april 2006, 19:38
Mijn mountainbike: Cube Acid HS11 '06

Grapjas,...

Iemand nog een zinnig advies,...Is de Cube verstandiger boven een Trek danwel een Viper te kiezen?
www.HotHatch.nl
indobesar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: do 20 april 2006, 19:38
Mijn mountainbike: Cube Acid HS11 '06

Ik heb nog eens goed zitten tobben welke verschillen er zitten tussen een Cube Acid en Cube Acces. Is het prijsverschil van de Acid het waard. Het verschil zit in Magura HS11 remmen en een Rockshox J3 Poplock voorvork.

Daarnaast, welk schoenen en pedalen zijn aan te raden?
www.HotHatch.nl
GERONIMO
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1008
Lid geworden op: ma 22 november 2004, 16:08
Mijn mountainbike: Is te koop : http://forum.mountainbike.nl/

indobesar schreef:Ik heb nog eens goed zitten tobben welke verschillen er zitten tussen een Cube Acid en Cube Acces. Is het prijsverschil van de Acid het waard. Het verschil zit in Magura HS11 remmen en een Rockshox J3 Poplock voorvork.

Daarnaast, welk schoenen en pedalen zijn aan te raden?
Aangezien je bike keuze zou ik voor spd's van shimano gaan. En dan heb ik het over de pd-m 520's. Ik heb daar zelf ook mee gereden en erg goed ervaringen. Je kunt ze stellen(hoe strak je schoen vastzit). Dit is heel handig als je er voor het eerst mee rijd.

Je kan veel schoenen genruiken. Ik heb zelf erg goede ervaringen met schimano's. Ze zijn ook niet al te duur. Sidi is ook erg goed, maar meestal wel duurder
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1533
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

Kies schoenen met een niet te slappe zool. Daar krijg je op een gegeven moment last van. Mijn eerste John Lucks waren goedkoop, maar zo slap als een vaatdoek.

Te dure exemplaren is dan weer over-the-top. Waarschijnlijk kun je wel een leuke deal maken als je alles in eens koopt, dus fiets, helm (!) en schoenen samen.
Trainen is voor mensen zonder talent!
Warrior4Jah
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 21 juni 2004, 21:00

Vraagje tussendoor, zit jij ook op het autoweek forum? De naam indosebar komt me erg bekend voor namelijk. En even inhoudelijk, voorzover ik kan zien verschillen de fietsen vooral op de remmen. Het slijtagespul zou ik me niet te druk om maken zolang het maar niet heel veel verschilt.
Zorg dat je in ieder geval de basisdelen goed voor elkaar hebt, scheelt je een hoop centen! Als ik het zo zie zou ik toch voor de Ltd gaan. Vooral de HS33 remmen spreken mij aan :-D
indobesar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: do 20 april 2006, 19:38
Mijn mountainbike: Cube Acid HS11 '06

Intussen rijd ik alweer een kleine twee weken rond op de Acid HS11. Fijne fiets, al begint het zadelpijn me op den duur wel parten te spelen. Daarnaast al na drie dagen lek gereden, dat zal wel puur ongeluk zijn?!
Verder vind ik de remkracht achter voldoende, maar voor matig. Kan je de remdruk niet verhogen?

Ik ben idd erg actief op het Autoweekforum...Onder welke nick ben je daar actief?
www.HotHatch.nl
Plaats reactie