Een nieuwe mtb... Als wielrenner is dat best lastig!

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Ace1978
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 25 januari 2010, 12:34

Ik rijd sinds een dik jaar op de mtb naast het wielrennen en ik vind het steeds leuker worden. Hiervoor heb ik een Giant Terrago Team aangeschaft. Nu blijkt hoe vaker ik 'm gebruik, hoe meer ik tegen de beperkingen van vooral de vork (Rockshox Dart 2) en het niet altijd even goed funtioneren van de groep (misschien verwend vanwege topgroepen op racefiets) aanloop. Daarom ben ik me aan het orienteren op een nieuwe mtb. Er komen veel vragen bij me op en omdat ik een doordachte keuze wil maken, hoop ik dat jullie deze beginner een beetje op weg kunnen helpen.

Ik rijd geregeld door Brabant en ben van plan in de toekomst (aanstaand najaar/winter) recreantenwedstrijdjes te rijden en er ook eens mee naar het buitenland te gaan. De Giant die ik heb is een hardtail. De eerste vraag die bij me opkomt, moet ik kijken naar een fully of naar een hardtail? Waar ben ik het meeste bij gebaat voor hetgene waar ik de fiets voor ga gebruiker? Een hardtail is goedkoper en lichter en voor een fully valt vast vanwege comfort etc wat te zeggen? Graag hoor ik jullie mening hierover, alvorens ik ga beginnen met allerlei shortlists van diverse fietsen ;-) Bedankt alvast!
Bartdelien
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: do 27 mei 2010, 11:56
Mijn mountainbike: Canyon Nerve XC 7.0 2010

Misschien eerst een zoeken op het forum :) er is al genoeg over geschreven!
Lekker door kachelen!
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Welkom!

Wellicht trap ik een open deur in maar in het bikeadvies voor beginners (klik) worden veel beginnersvragen beantwoord.