Giant Talon 0 vs Trek 6300

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Schaefer
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 24 augustus 2012, 23:36

Hallo MTB'ers

Ben bijna zo ver om tot aanschaf van mijn eerste MTB over te gaan om mijn sportwereld te verrijken. Naast zwemmen en hardlopen wil ik graag met een MTB op pad door de bossen van zuid-limburg. Heb een budget van maximaal 1000 eur en zit nog te twijfelen tussen 2 modellen.

Giant Talon 0
VOORVORK Rock Shox Recon Silver SL Air 100mm Turnkey remote Poploc, alloy steerer.
STUUR Giant Connect, low rise 31.8
STUURPEN Giant Connect
ZADELPEN Giant Connect, 375x30.9
ZADEL Giant Cross Trail, D2
PEDALEN Giant platform
SHIFTERS Shimano SLX 30 speed
VOORDERAILLEUR Shimano SLX
ACHTERDERAILLEUR Shimano XT shadow
REMMEN Avid Elixir 1, [F] 180mm [R] 160mm
REMHENDELS Avid Elixir 1
CASSETTE Shimano HG62 1134T
KETTING Shimano HG5410
CRANKSET Shimano M552 44/32/22
BOTTOM BRACKET Shimano Hollowtech I
VELGEN Giant SXC2 Double Wall aluminium
NAVEN Giant SElite
SPAKEN Black Stainless steel 14G
BANDEN Schwalbe Rapid Rob 26x2.25"

Trek 6300
frame type Hardtail
frame material Aluminium Alloy
gears 30 speed
fork travel 100 mm
wheel size 26 inch
brakeset Avid Elixir 1
chainset Shimano M552
front derailleur Shimano Deore
rear derailleur Shimano Deore XT
shifters Shimano Deore
cassette Shimano HG62-10 11-36, 10 speed
front fork RockShox Recon Silver TK Solo Air, remote lockout, rebound, alloy steerer, 100mm travel

Beiden kan ik voor 999 kopen in de winkel. Heb het vermoeden dat in de Giant meer groeipotentiaal zit en deze beter afgemonteerd is maar heb niet voldoende kennis om zeker genoeg te zijn van mijn keuze.

Daarnaast vraag ik me af of het bij deze prijzen gebruikelijk is om nog af te dingen in de fietsenwinkel. Alvast bedankt voor jullie antwoord!
RuudHuijbers
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 15 augustus 2012, 11:02

Over de Trek kan ik weinig zeggen want ben ik niet bekend mee. Maar voor dezelfde Talon 0 ben ik ook bezig geweest, en is zeker een prima fiets als je er op af kan dingen. Ik kreeg hem namelijk aangeboden voor €800 (is wel de lbs waar ik ook al mijn onderdelen haal en onderhoud laat doen en dus een vaste klant ben, en ik had naast de fiets nog een flink boodschappenlijstje, dus dan valt er natuurlijk ook meer te onderhandelen). En voor dat bedrag vond ik het overwegen wel waard. Voor €1000 kan je veel meer fiets krijgen dan die Talon 0 dus dat zou ik er niet voor betalen (persoonlijk was ik ook niet kapot van de looks, maar dat is smaak). Uiteindelijk niet gedaan omdat ik een als nieuwe tweedehandse fiets aangeboden kreeg voor aanzienlijk minder.

Met de Trek verwacht ik eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal, een prima fiets als je er nog een beetje op af kan dingen. Want zoals ik deze eigenschappen zie, kan je met een beetje onderhandelen echt wel een betere fiets krijgen voor €1000.
Schaefer
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 24 augustus 2012, 23:36

RuudHuijbers schreef:Over de Trek kan ik weinig zeggen want ben ik niet bekend mee. Maar voor dezelfde Talon 0 ben ik ook bezig geweest, en is zeker een prima fiets als je er op af kan dingen. Ik kreeg hem namelijk aangeboden voor €800 (is wel de lbs waar ik ook al mijn onderdelen haal en onderhoud laat doen en dus een vaste klant ben, en ik had naast de fiets nog een flink boodschappenlijstje, dus dan valt er natuurlijk ook meer te onderhandelen). En voor dat bedrag vond ik het overwegen wel waard. Voor €1000 kan je veel meer fiets krijgen dan die Talon 0 dus dat zou ik er niet voor betalen (persoonlijk was ik ook niet kapot van de looks, maar dat is smaak). Uiteindelijk niet gedaan omdat ik een als nieuwe tweedehandse fiets aangeboden kreeg voor aanzienlijk minder.

Met de Trek verwacht ik eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal, een prima fiets als je er nog een beetje op af kan dingen. Want zoals ik deze eigenschappen zie, kan je met een beetje onderhandelen echt wel een betere fiets krijgen voor €1000.
Allereerst bedankt voor je antwoord. Duidelijk, zal het in ieder geval proberen. Heb je wellicht nog andere suggesties voor dit bedrag? Het is nooit verkeerd om meer te vergelijken, zeker nu ik verder nog geen voorkeur heb behalve looks (smaak)!
bimbo33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 6 september 2009, 15:15

http://www.fietssportief.nl/nl/producte ... ud-9-0/954" onclick="window.open(this.href);return false;
Veel beter ga je niet vinden voor dit bedrag, alleen moet je hem wel mooi vinden natuurlijk...
Denk er ook bij na dat kleding en andere randzaken ook al gauw oplopen tot 200 euro als je niet uitkijkt...
Schaefer
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 24 augustus 2012, 23:36

Ook bedankt voor je feedback.

De keuze was uiteindelijk een stuk eenvoudiger dan het leek. De fietsenwinkel "op de hoek" had ineens de Trek 6300 met juiste maatvoering en kleurstelling in de etalage staan voor 850 ipv de eerder genoemde 999. Proefritje gemaakt en is erg goed bevallen. Nu aan het wachten tot hij over een uurtje klaar is om mee te nemen :)
Plaats reactie