Nieuwe server en nieuw jasje forum Mountainbike.nl

kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Zo net voor het eerst op het forum mèt de reclame, op een iMac met Chrome als browser.
(wordt ook regelmatig bekeken op een iPad met Safari en een Android telefoon met Chrome, Firefox of F-Safe browser).

Ik vind alle vormen van reclame min of meer irritant maar realiseer me ook dat een forum ergens van betaald moet worden.
Wat me opviel waren reclames die midden in de tekst van een post staan. Het zou fijn zijn als die bovenaan het topic, onderaan het topic of desnoods tussen twee posts in staan.
Links of rechts verticaal kan ook, maar op het toch al smalle hoge scherm van een (mijn) telefoon worden de posts dan wel erg smal.

Vwb het donatie-alternatief, het lijkt me moeilijk inventariseren wat dat precies oplevert. Ik wil niemand voor het hoofd stoten, maar vaak blijkt dat er meer toegezegd wordt dan er daadwerkelijk gedaan wordt als het zover is.
De huidige opzet is vooralsnog een probeersel, er wordt ook nagedacht over alternatieven.

@Sicos, zonder in detail te treden kan ik je verzekeren dat de kosten in het afgelopen jaar heel wat hoger zijn geweest dan een paar honderd euro. In elk geval dermate hoog dat je niet kunt verlangen dat iemand dat privé uit zijn eigen zak ophoest. Het gaat overigens ook om meer dan hosting alleen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
drBunhead
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 11 augustus 2017, 15:41

Lag het dus niet aan mij dat er ineens overal reclame te vinden was. Ik snap dat het noodzakelijk is om de boel draaiende te houden, heb daar ook begrip voor.

Ik heb geen moeite met reclame in de header van een topic of aan de zijkant, echter al die reclame midden in posts is wel heel erg storend en verwarrend.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

kermit schreef: do 9 december 2021, 10:18
Vwb het donatie-alternatief, het lijkt me moeilijk inventariseren wat dat precies oplevert. Ik wil niemand voor het hoofd stoten, maar vaak blijkt dat er meer toegezegd wordt dan er daadwerkelijk gedaan wordt als het zover is.
Dat is het mooie van een premium lidmaatschap, wil je het niet dan krijg je alsnog de advertenties.

Ik zou het trouwens ook een enorme pré vinden als er ook afbeeldingen werden gehost. Ik vind de huidige manier van werken zo omslachtig dat ik bijna nooit afbeeldingen plaats.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

De advertentie midden in een post dat is niet de bedoeling denk ik :-{
De Link hieronder zit de adv. In de post :~ en ik zie dat met de link de reclame niet mee komt....maar je ziet alsnog de lege ruimte van de adv.


viewtopic.php?p=2645451#p2645451
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Paul!
All rounder
All rounder
Berichten: 104
Lid geworden op: vr 22 januari 2021, 19:51

kermit schreef: do 9 december 2021, 10:18
Wat me opviel waren reclames die midden in de tekst van een post staan. Het zou fijn zijn als die bovenaan het topic, onderaan het topic of desnoods tussen twee posts in staan.
Helemaal eens met dit!

Snap dat het ergens van betaald moet worden, maar nu is het ronduit irritant.
Is er geen fietsmerk/-winkel/sportvoedingmerk die het forum wil sponsoren in ruil voor een reclamebanner boven of onderaan de pagina? Dan is de reclame tenminste nog enigzins relevant...
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ik had het nog niet opgemerkt, maar ik maak dan ook standaard gebruik van adblockers. :D
Dit omdat ik reclame erg irritant en vaak overheersend vind.
Toch snap ik wel dat dit forum inmiddels reclame heeft. De kosten zijn hoog en worden door 1 iemand betaald.
Een doneerknop zou ik zo gek niet vinden. Ik ben zeker bereid een financiële bijdrage te leveren.
bongo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 455
Lid geworden op: ma 30 juli 2012, 10:33

Het forum is een dankbare manier om kennis, verhalen en humor te delen in een brede groep van liefhebbers (de lezers). Een deel van die groep levert content (de ingelogden) en een nog kleiner deel daarvan levert de faciliteit (de moderators, de technische bollebozen en de “baas”). Het zou mooi zijn om dit in stand te houden.

Voordat er in oplossingen gedacht en gedebatteerd wordt, is het altijd handig om te weten wat het exacte probleem is of gaat zijn in de nabije toekomst. Oftewel: zijn de kosten het probleem? En zo ja, waar hebben we het dan over? :-q

En ja, ik heb een hekel aan reclames :-q
Laatst gewijzigd door bongo op do 9 december 2021, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Begrijp dat de kosten gedrukt moeten worden en de reclame bovenaan vind ik niet irritant.
Maar midden in een post zeker wel.

Liever alleen reclame boven en onderaan als dat kan, maar ik ben ook maar een bezoeker die zijn mening geeft :bier:
Een doneer knop klinkt leuk, maar een premium lidmaatschap waardoor je de reclames weg kunt kopen lijkt me realistischer.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

En in deze standaard post, dus geen quote post of iets dergelijks.
Staat de reclame adv. Tussen twee foto's.
En nu komt de adv. wel mee met de link :~ :~

viewtopic.php?p=2647559#p2647559
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Meer uitleg over het waarom vind je hier: viewtopic.php?f=37&t=152769
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Hahaha, deze ontwikkeling was ook nieuw voor mij: ik zat net onder 'Webwinkels en Koopjes' in het topic over H&B Exclusive te lezen over oplichting en misleidende advertentieteksten enzo, toen daar opeens middenin iets verscheen over figuurcorrigerende onderkleding geillustreerd door enkele 'Rubens' dames. Paste eigenlijk best in de context van het topic, maar blijkt dus een advertentie :-D !
Holenbeer
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 13:31
Mijn mountainbike: is rood, die zijn het snelst

Yeee-ti! schreef: do 9 december 2021, 15:33 Hahaha, deze ontwikkeling was ook nieuw voor mij: ik zat net onder 'Webwinkels en Koopjes' in het topic over H&B Exclusive te lezen over oplichting en misleidende advertentieteksten enzo, toen daar opeens middenin iets verscheen over figuurcorrigerende onderkleding geillustreerd door enkele 'Rubens' dames. Paste eigenlijk best in de context van het topic, maar blijkt dus een advertentie :-D !
En je weet dat er algoritmes zijn die jou advertenties laten zien die bij jou passen? :winkie:

Net als voor routes wil ik best jaarlijks een vignet kopen voor mountainbike.nl waardoor ik geen reclame zie. Hobbies mogen immers geld kosten. Bij voorkeur dan niet in abonnementsvorm die automatisch verlengd wordt, maar dat ik weer advertenties zie wanneer het vignet verlopen is. Anders vergeet ik toch al die abonnementen te stoppen wanneer ik er geen gebruik meer van maak
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ik heb het niet over hoe en waarom de advertenties.
Reclame midden in een post :~ voor mij is de reclame niet storend, maar wij forum leden posten toch geen reclame adv. Hoe komt dat daar terecht :-? :~
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

ja, reclame prima, maar de positie is vrij storend.. wellicht nodig om op te vallen, maar wellicht kan het iets subtieler
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Hmm, misschien is mijn browser kapot, maar ik zie geen reclame. Of zou het aan Ghostery en uBlock Origin liggen.
Gesloten