Nieuwe server en nieuw jasje forum Mountainbike.nl

Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Met een CSS override plugin en 2 minuutjes werk alles wat meer naar het minder-hoofdpijn contrast getild, misschien de dark-mode ook eens wat overrides geven :)

Afbeelding
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Rogier
Site owner
Site owner
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Klitse schreef: do 27 mei 2021, 13:29 Het rood is inderdaad heftig maar ik vind het al een stuk beter dan een compleet witte pagina. Dus ik ben tevreden! :-q
De rood is nu aangepast aan een kleurcode uit het Google Material Design handboek. Zal nog niet perfect zijn, maar matched nu iets beter. De uitdaging is dat deze ook bij het lichte ontwerp moet passen. Ik kan maar 1 kleur selecteren.
It's a little like wrestling a gorilla. You don't quit when you're tired- you quit when the gorilla is tired.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Rogier schreef: do 27 mei 2021, 13:44
Klitse schreef: do 27 mei 2021, 13:29 Het rood is inderdaad heftig maar ik vind het al een stuk beter dan een compleet witte pagina. Dus ik ben tevreden! :-q
De rood is nu aangepast aan een kleurcode uit het Google Material Design handboek. Zal nog niet perfect zijn, maar matched nu iets beter. De uitdaging is dat deze ook bij het lichte ontwerp moet passen. Ik kan maar 1 kleur selecteren.
:-q Ik mag graag in het relatief donker zitten achter mn pc en dan is dit echt een stuk beter dan fel wit. Mijn ogen zijn je dankbaar.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Rogier schreef: do 27 mei 2021, 13:44
Klitse schreef: do 27 mei 2021, 13:29 Het rood is inderdaad heftig maar ik vind het al een stuk beter dan een compleet witte pagina. Dus ik ben tevreden! :-q
De rood is nu aangepast aan een kleurcode uit het Google Material Design handboek. Zal nog niet perfect zijn, maar matched nu iets beter. De uitdaging is dat deze ook bij het lichte ontwerp moet passen. Ik kan maar 1 kleur selecteren.
Dit tintje rood scheelt enorm met die van een uurtje geleden :-q
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Ik kijk vaak via chrome op mijn mobiel naar het forum en ik mis de knop waarmee ik naar het laatste bericht in een topic kan springen. Dat was de datum van plaatsen (als ik het goed heb).
Nu zie ik de naam alleen staan van de persoon die het laatst iets heeft geschreven. Als je daar op klikt kom je op het profiel van die persoon uit, eventueel dat vervangen voor het laatste bericht linkje. Maar nogmaals, ik heb het niet op de PC bekeken (want dat doe ik zelden)

Edit: het is een pijltje achter de naam die ik niet zie. Zodra ik mn telefoon kantel naar landscape, zie ik hem wel en kan ik wel naar de laatste post klikken
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Kleuren, animatie of dark-mode. Heb zeker zo mijn voorkeuren, maar wil hierbij ook opmerken dat ik dit forum echt een verademing vind t.o.v. vele andere fora die schreeuwende banners en reclame gebruiken. Denk dat dit ook gezegd mag worden. En dat er dan ook nog gewerkt wordt aan functionaliteit en uiterlijk vind ik helemaal fantastisch! :-q
Crasstest
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 593
Lid geworden op: ma 2 april 2012, 20:02
Mijn mountainbike: Canyon; Strive, Nerve, Stiched, Dude, Exceed

De rode banner-balk bovenaan is ook redelijk hoog, zeker t.o.v. hoe groot het logo en de icoontjes zijn.

Is dat ook anders sinds de update? Misschien dat ik het nu pas zie omdat ik kritisch naar de wijzigingen probeerde te kijken voor feedback.

In je browser op de pc maakt dat niet zoveel uit, maar op je telefoon is toch een fors ding.
Gebruikersavatar
Canard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 3 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT Edition (2019)
Contacteer:

Rogier schreef: do 27 mei 2021, 13:17 ...
- De DARK mode is in BETA bij de ontwikkelaars. Deze zie je nu rechtsboven. Helaas heb ik geen keuze in kleuren (op de Mountainbike.nl rode kleur na die voor light/dark geldt). (Preferences are saved in the end user's browser.
...
Dus de rode letters in Dark mode kun je niet wijzigen? Die vind ik slecht leesbaar.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Behoorlijk slecht :cry:
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Makkelijk schreef: do 27 mei 2021, 13:35
Afbeelding
Op m’n iPhone werken de groene buttons met vinkjes links niet meer. Ik zie ze wel maar er gebeurt niks als ik er op druk.
Laatst gewijzigd door Mad Wally op do 27 mei 2021, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Paul!
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 22 januari 2021, 19:51

Ziet er mooi uit de nieuwe opmaak!

Maar waarom worden externe links nu geforceerd in een nieuw venster (ipv standaardinstelling van browser -> nieuw tabblad) geopend? Best irritant.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Paul! schreef: do 27 mei 2021, 16:25 Ziet er mooi uit de nieuwe opmaak!

Maar waarom worden externe links nu geforceerd in een nieuw venster (ipv standaardinstelling van browser -> nieuw tabblad) geopend? Best irritant.
Bij mij is het gewoon in een nieuw tabblad, zoals het was.
Demoniac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 13:12
Mijn mountainbike: Snowdon RP29 MK10

Dark themes zijn de pindasaus van het internet, alles wordt er beter van :-q
Bike repair is 95% hex keys and 5% the tool you probably don't have at home.

Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Mad Wally schreef: do 27 mei 2021, 16:09
Makkelijk schreef: do 27 mei 2021, 13:35
Afbeelding
Op m’n iPhone werken de groene buttons met vinkjes links niet meer. Ik zie ze wel maar er gebeurt niks als ik er op druk.
Wat deden die dan? Op mijn iPhone doen ze nu in elk geval ook niks meer.
Waar woke is, is vuur
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Makkelijk schreef: do 27 mei 2021, 17:09
Mad Wally schreef: do 27 mei 2021, 16:09

Op m’n iPhone werken de groene buttons met vinkjes links niet meer. Ik zie ze wel maar er gebeurt niks als ik er op druk.
Wat deden die dan? Op mijn iPhone doen ze nu in elk geval ook niks meer.
Die brachten je naar het eerste ongelezen bericht
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gesloten