Contact met Moderator/site owner

Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

George schreef: di 7 april 2020, 09:46 In je gebruikerspaneel, stuur maar een PBtje (niet aan Rogier :winkie: ) als je er niet uitkomt.
Afbeelding

Afbeelding

8)

Even serieus:
Ik begrijp dat Rogier druk is en dat het allemaal vrijwilligerswerk is maar dan moet hij de optie om hem te contacteren uitzetten. Blijf er wel bij dat ik het op zijn minst raar vind dat je hem niet via het forum aan zijn veren kan trekken als je een dringende vraag hebt wat hem aangaat.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Volgens mij moet het zijn: "als je dat niet hebt". :winkie:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Dice Oldskool schreef: di 7 april 2020, 12:48 Ik begrijp dat Rogier druk is en dat het allemaal vrijwilligerswerk is maar dan moet hij...
Het is nog erger, de site in de lucht houden kost gewoon geld en Rogier betaald dat. Ik ben daar blij mee en van mij moet hij verder helemaal niets. Daar mag jij best anders over denken (zoals Bouwpakket al eens schreef: "Je hebt een mening en die geef je!") maar de toon waarop je dat deed vond ik dan weer tenenkrommend.

Verder geen big deal maar dat bijdehante gedoe is soms gewoon een beetje irritant :kiss:
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Als er vanuit een dienst naar mijn e-mailadres spam of erger wordt verstuurd dan maakt het me weinig uit of het een betaalde, gratis of vrijwilligersdienst is. Even los van het feit of dat hier wel of niet aan de hand is (daarvoor weten we te weinig details), ben je in die situatie gewoon verantwoordelijk voor de gevolgen en moet je bereikbaar zijn.

Simpel gezegd, als je een server host, dan ben je verantwoordelijk voor de gevolgen daarvan. Als er vanuit jouw server malafide praktijken plaatsvinden en je lost dat niet gauw op, dan kunnen mensen bij je provider aankloppen en is je website binnen no-time offline. Been there, done that.

Dus "Ik ben daar blij mee en van mij moet hij verder helemaal niets" is niet helemaal waar. Als een lek op de server van mountainbike.nl er voor zorgt dat ik ellende krijg, dan moet je absoluut wat. Hoe vervelend het ook is dat je dat alleen maar tijd en geld kost. Nou wil ik je in dat geval wel op vrijwillige basis helpen het probleem op te lossen, maar dat is weer een andere zaak.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Forum is een soortement van Hotel California. Als je eenmaal een abonnement hebt, kom je er nooit meer vanaf
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Makkelijk schreef: di 7 april 2020, 16:31Dus "Ik ben daar blij mee en van mij moet hij verder helemaal niets" is niet helemaal waar. Als een lek op de server van mountainbike.nl er voor zorgt dat ik ellende krijg, dan moet je absoluut wat. Hoe vervelend het ook is dat je dat alleen maar tijd en geld kost. Nou wil ik je in dat geval wel op vrijwillige basis helpen het probleem op te lossen, maar dat is weer een andere zaak.
Natuurlijk moeten we bereikbaar zijn, het punt is (en ja, ik verval in herhaling) dat we prima bereikbaar zijn: PBtje naar een actieve mod of admin en het wordt geregeld.

Hulp van mensen met verstand van zaken is altijd welkom overigens :-q
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Makkelijk schreef: di 7 april 2020, 16:31Als er vanuit een dienst naar mijn e-mailadres spam of erger wordt verstuurd dan maakt het me weinig uit of het een betaalde, gratis of vrijwilligersdienst is. Even los van het feit of dat hier wel of niet aan de hand is (daarvoor weten we te weinig details), ben je in die situatie gewoon verantwoordelijk voor de gevolgen en moet je bereikbaar zijn.

Simpel gezegd, als je een server host, dan ben je verantwoordelijk voor de gevolgen daarvan. Als er vanuit jouw server malafide praktijken plaatsvinden en je lost dat niet gauw op, dan kunnen mensen bij je provider aankloppen en is je website binnen no-time offline. Been there, done that.

Dus "Ik ben daar blij mee en van mij moet hij verder helemaal niets" is niet helemaal waar. Als een lek op de server van mountainbike.nl er voor zorgt dat ik ellende krijg, dan moet je absoluut wat. Hoe vervelend het ook is dat je dat alleen maar tijd en geld kost. Nou wil ik je in dat geval wel op vrijwillige basis helpen het probleem op te lossen, maar dat is weer een andere zaak.
Dat dit daadwerkelijk van mountainbike.nl afkomstig is, staat nog lang niet vast. Een e-mail is lachwekkend eenvoudig te “spoofen”, en:
Arjan1 schreef: ma 6 april 2020, 09:15[…] dubieus reply adres (QWWWTTTAA@...nog wat, zoiets) maar wel uit naam van Rogier.
doet mij vermoeden, dat daarvan hier sprake is.
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Alien schreef: di 7 april 2020, 18:32
Makkelijk schreef: di 7 april 2020, 16:31Als er vanuit een dienst naar mijn e-mailadres spam of erger wordt verstuurd dan maakt het me weinig uit of het een betaalde, gratis of vrijwilligersdienst is. Even los van het feit of dat hier wel of niet aan de hand is (daarvoor weten we te weinig details), ben je in die situatie gewoon verantwoordelijk voor de gevolgen en moet je bereikbaar zijn.

Simpel gezegd, als je een server host, dan ben je verantwoordelijk voor de gevolgen daarvan. Als er vanuit jouw server malafide praktijken plaatsvinden en je lost dat niet gauw op, dan kunnen mensen bij je provider aankloppen en is je website binnen no-time offline. Been there, done that.

Dus "Ik ben daar blij mee en van mij moet hij verder helemaal niets" is niet helemaal waar. Als een lek op de server van mountainbike.nl er voor zorgt dat ik ellende krijg, dan moet je absoluut wat. Hoe vervelend het ook is dat je dat alleen maar tijd en geld kost. Nou wil ik je in dat geval wel op vrijwillige basis helpen het probleem op te lossen, maar dat is weer een andere zaak.
Dat dit daadwerkelijk van mountainbike.nl afkomstig is, staat nog lang niet vast. Een e-mail is lachwekkend eenvoudig te “spoofen”, en:
Arjan1 schreef: ma 6 april 2020, 09:15[…] dubieus reply adres (QWWWTTTAA@...nog wat, zoiets) maar wel uit naam van Rogier.
doet mij vermoeden, dat daarvan hier sprake is.
Kopieer de header eens en stop die in de header check van mxtools.
Dan zie je zo van welke server het komt.
https://mxtoolbox.com/EmailHeaders.aspx
Daarna kan je conclusies trekken.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Overigens kan de mailserver van mountainbike.nl wel maatregelen nemen waarmee aan de kant van de ontvanger (spam filter) de autheticiteit automatisch kan worden gecontroleerd.

TLS
SPF
DKIM
DMARC
Deze zijn geimplementeerd.

Maar als jouw email client en/of jouw provider heel relaxed staan ingesteld, dan helpt niets.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Het word erg ingewikkeld allemaal, maar het ging er mij om dat ik een dubieus mailtje krijg uit naam van Rogier en bij navraag geen antwoord krijg. Ik waardeer het ernorm dat hij deze site onderhoud etc. maar ben m.i. ook van mening dat hij voor zulke zaken bereikbaar zou moeten zijn. En niet wetende dat hij zo slecht bereikbaar is, en zodoende geen antwoord krijg op iets wat mij inderdaad wel belangrijk leek en de verstuurde berichten niet eens terug kan vinden, en met mijn normaal paswoord niet in kan loggen, dan denk ik al gauw (computer leek die ik ben) dat er al wat aan de hand is, e.g. ben ik al gehacked? Bestaat deze Rogier wel echt?

Nu weten we weer wat meer en kunnen hier mee vooruit. :-q
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Dit staat er:
ThaSingleTrackMastah schreef: di 7 april 2020, 19:07 Overigens kan de mailserver van mountainbike.nl wel maatregelen nemen waarmee aan de kant van de ontvanger (spam filter) de autheticiteit automatisch kan worden gecontroleerd.

TLS
SPF
DKIM
DMARC
Deze zijn geimplementeerd.

Maar als jouw email client en/of jouw provider heel relaxed staan ingesteld, dan helpt niets.
Dit lees ik:
ThaSingleTrackMastah schreef: di 7 april 2020, 19:07 Overigens kan de mailserver van mountainbike.nl wel maatregelen nemen waarmee het broodje in de oven aan de onderkant niet te heet verwarmd moet worden want de ontvanger kan automatisch zijn mond verbranden als dit niet gecontroleerd is.

TLS
SPF
DKIM
DMARC
Deze zijn geiintereseerd

Maar als jouw email client geen water er in doen en niet alles op zijn kop zetten werkt het niet
Zoals gezegd: computer leek :D :bier:
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Arjan1 schreef: di 7 april 2020, 23:07 Dit staat er:
ThaSingleTrackMastah schreef: di 7 april 2020, 19:07 Overigens kan de mailserver van mountainbike.nl wel maatregelen nemen waarmee aan de kant van de ontvanger (spam filter) de autheticiteit automatisch kan worden gecontroleerd.

TLS
SPF
DKIM
DMARC
Deze zijn geimplementeerd.

Maar als jouw email client en/of jouw provider heel relaxed staan ingesteld, dan helpt niets.
Dit lees ik:
ThaSingleTrackMastah schreef: di 7 april 2020, 19:07 Overigens kan de mailserver van mountainbike.nl wel maatregelen nemen waarmee het broodje in de oven aan de onderkant niet te heet verwarmd moet worden want de ontvanger kan automatisch zijn mond verbranden als dit niet gecontroleerd is.

TLS
SPF
DKIM
DMARC
Deze zijn geiintereseerd

Maar als jouw email client geen water er in doen en niet alles op zijn kop zetten werkt het niet
Abracadabra voor mij, zoals gezegd: computer leek :tong :D :bier:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Abracadabra voor mij, zoals gezegd: computer leek :tong :D :bier:
Ik schrijf jou een brief.
Gebruik papier met een nagemaakt logo.
Onderteken met Rogier Mensink.
Stop hem in een enveloppe.
Schrijf op de enveloppe jouw adres.
En ik schrijf afz. R.Mensink.
Stop de brief in een oranje brievenbus.
De postbode brengt m naar jouw brievenbus.

Snap je dat dit kan gebeuren?

Je gebruikt een computer, sommige dingen moet je weten, anders ben je gewoon de lul en vieren ze in Rusland, China, Oekraine en Angola iedere dag feest op jouw kosten.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Maar Rogier kan ook de moeite nemen de brief aan jou aangetekend te versturen.
Hij brengt de brief naar het postagentschap en moet zich legitimeren.
De postbode brengt de brief bij jou en jij moet tekenen voor ontvangst.
Zie je het verschil met die andere brief?

(En zie je de overeenkomst met email ?)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Volgende stap.
De brief uit mijn 1e voorbeeld.
Die stuur ik 'namens Rogier' niet alleen aan jou, maar aan nog 1000 adressen.

Omdat Rogier zn naam, adres en telefoon nr er in staan gaat de helft van de mensen reageren op een brief die Rogier niet heeft verstuurd.
(Want dat had ik gedaan)
Zou Rogier dan iedereen persoonlijk gaan antwoorden en uitleg geven ?

Dus.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie