Contact met Moderator/site owner

Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

ThaSingleTrackMastah schreef: di 7 april 2020, 23:50 Zou Rogier dan iedereen persoonlijk gaan antwoorden en uitleg geven ?

Dus.
Als er de schijn is van een situatie dat er misschien wel emailadressen van de server zijn gestolen? Dan krijgt Rogier een hele berg mailtjes en kan hij alle gebruikers met 1 verhaal tegelijk woord staan.

Als er 1 gebruiker een mail heeft gekregen en er dus waarschijnlijk niets aan de hand is met de server. Dan hoeft Rogier maar 1 iemand te antwoorden.

Aangezien ik nog niemand anders heb gehoord over dubieuze mails denk ik eerder dat er iets vreemds gebeurd bij Arjen zelf. Welke mailclient gebruik je? Gmail, hotmail, outlook, anders?
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, zoiets dacht ik ook.
De officiele corona mail van Rogier heeft iets of iemand getriggerd om Arjan een vreemd mailtje te sturen.
Of een spam filter is over zn nek gegaan en heeft het mailtje verne#kt voordat het bij Arjan werd afgeleverd.
Maar het ging mij om de infrastructuur en daarna het onbegrip van Arjan.

Verder kan ik me voorstellen dat zo'n mailing, in goede orde of verne#kt, veel reacties oplevert en dat Rogier die niet 1 voor 1 gaat lezen en beantwoorden.
Voor hem is het ook hobby.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Voor de goede orde, we zijn achter de schermen ook bezig om uit te zoeken wat er aan de hand kan zijn (geweest). Mochten er andere mensen zijn die verdachte mails hebben gehad van mountainbike.nl dan horen we dat natuurlijk graag.
Gebruikersavatar
Rogier
Site owner
Site owner
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Hier ben ik dan.

Indien er een dubieuze mail uit mijn naam wordt verzonden, ontvang ik graag een kopie op rogier@mountainbike.nl.

Tot dusver is daar niets binnengekomen? Graag ontvang ik het origineel als bijlage. Dan kan ik ook het ip checken.

Afgelopen twee weken heb ik wel contact gehad met het Outlook delivery team. Indien wij spam verzenden, en iemand in hotmail, live, Outlook drukt op spam, dan krijg ik een kopie. Dan weet ik welk bericht spam is.
Deze week is dat eenmaal gebeurd bij iemand die een topic alert aan had staan. Dus legitieme mail.

Gisteren zie ik dat Outlook 282 e-mails van onze server ontving en momenteel staan we op groen. Ook bij Google. Die deelt alleen het aantal e-mails niet.

Er is geen hack bij ons bekend. Spammers kunnen ook een pc mailen waarvan bekend is welke afzenders ze e-mails van ontvingen. Dat zijn 43.000 mail accounts waar mijn naam in voor komt.

Mail nemen we zeer serieus, evenals de data op de server. Op senderscore.org zie je onze mail reputatie. Ook regelmatig andere ip nummers die namens deze site spammen. Echter zouden die mails in je spambox moeten belanden. Gmail en Outlook weten welk ip nummer van deze site is.
It's a little like wrestling a gorilla. You don't quit when you're tired- you quit when the gorilla is tired.
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Heb van de week een afpers e-mail ontvagen met het wachtwoord dat ik gebruikte bij mountainbike.nl voordat ik die snel veranderd had ivm met het 'mailtje van Rogier' en die daarna niet werkte.
Dus dat er wat aan de hand is (geweest) lijkt mij duidelijk.

Hopelijk blijft het hierbij.. :bier:
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Je gebruikt toch hopelijk niet hetzelfde wachtwoord voor meerdere websites?
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
Rogier
Site owner
Site owner
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

He Arjan,

Deze site slaat de wachtwoorden middels inscriptie op. Die werkt een kant op, dus dat zou onmogelijk zijn. Wij kunnen geen wachtwoorden geven, alleen resetten . Check ook eens https://haveibeenpwned.com/

Kan je mij de bron mails zenden? Dan kan ik er in duiken, eventueel mijn netwerk raadplegen.
It's a little like wrestling a gorilla. You don't quit when you're tired- you quit when the gorilla is tired.
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Rogier,

Ik probeer je de mail via de mail adres te sturen die je boven heb gegeven, echter komt hij terug..
Gebruikersavatar
Rogier
Site owner
Site owner
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Dat is vreemd Arjan. Ik heb net ook gemaild via een ander adres en die komt aan. Mail hem svp nog eens naar rogier.mensink@egate.nl
It's a little like wrestling a gorilla. You don't quit when you're tired- you quit when the gorilla is tired.
Gebruikersavatar
Rogier
Site owner
Site owner
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Hé Arjan,

Nu e-mails naar mijn beide accounts geblokt worden, vrees ik dat je pc geïnfecteerd is. Check even met Windows defender of een andere virusscanner je pc. De mail via de site is aangekomen. In de bron van een gebouncete mail staat vaak ook waarom die niet wordt geaccepteerd. Mijn vermoeden is dat er een virus in zit. Wellicht is het wat anders, maar mijn beide mails werken gewoon.
It's a little like wrestling a gorilla. You don't quit when you're tired- you quit when the gorilla is tired.
Gebruikersavatar
Rogier
Site owner
Site owner
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Hoi Arjan,

Is het verder nog gelukt? Ben je er achter gekomen wat het probleem is? Anders ga ik deze sluiten en verplaatsen naar "Forum-FAQ en mededelingen". Uiteraard ben ik per mail bereikbaar.

Je mails komen dus aan bij mij, maar je e-mail forewards met je wachtwoord niet, omdat deze SPAM bevatten en dus door Google (GMail) geweigerd worden.

Omdat ze je wachtwoord bevatten, nog even kort de technische uitleg dat deze site geen wachtwoorden in de database opslaat.

"phpBB is using the bcrypt hashing algorithm with a default cost factor of 10"

Hash bcrypt is een hash waarbij een salt wordt gebruikt. Dit is om bruteforce aanvallen (zoals het aflopen van een rainbow tabel) te voorkomen. Op dit moment is dit één van de veiligste methodes om wachtwoorden op te slaan.
https://en.wikipedia.org/wiki/Bcrypt
https://nl.wikipedia.org/wiki/Rainbow_table

Deze methode is éénrichtingsverkeer., de hash berekenen vanuit de input is eenvoudig, de andere kant op is vrijwel ondoenlijk. Het is vrijwel onmogelijk om het daadwerkelijke wachtwoord te achterhalen. Je moet hiervoor zowel de salt (sleutel), rondes en wachtwoord weten; wat het dus eigenlijk onmogelijk maakt.

Hoe aparter jouw wachtwoord is, des te beter. Je kunt nakijken of jouw passphrase al op een lijst met gekaapte wachtwoorden terecht is gekomen. Gebruik daarvoor op de website haveibeenpowned.com van wachtwoord expert Troy Hunt de optie Pwned Passwords (onder het kopje Passwords). Mijn persoonlijke wachtwoord ooit uit 1999 wordt door 175.472 anderen gebruikt.
It's a little like wrestling a gorilla. You don't quit when you're tired- you quit when the gorilla is tired.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

(zijstap: Last Pass (er zijn ook andere) is een prima manier om passwords te generen en veilig te bewaren. Kost me een tientje/jr)
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Edgecrusher
All rounder
All rounder
Berichten: 104
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 21:08
Mijn mountainbike: Niner 'WFO9' & Orange Clockwork Evo29

Lijkt me trouwens wel handig om een vraag/ comment naar een centrale postbak te kunnen sturen, waar alle moderators bij kunnen.
Nu moet je er 1 kiezen in de hoop dat deze niet op vakantie is ofzo.
Ik wacht ook al dagen op een reactie en zal maar weer de volgende uit de lijst kiezen.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Gelukkig ben ik niet op vakantie ;)

Bereikbaarheid is nog steeds een aandachtspunt inderdaad. Ik gooi het even in de groep. De snelste manier om ons te bereiken is even kijken welke moderator actief aanwezig is (je kunt als je op iemands profiel klikt zien wanneer hij voor het laatst online is geweest). Via de functie 'nieuwe berichten' (onder 'snelle links' linksboven in je scherm) zie je ook snel genoeg welke mods actief zijn. Vragen en opmerkingen worden door ons onderling ook weer gedeeld achter de schermen en zo nodig weer doorgespeeld aan bijvoorbeeld Rogier.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Heren modder eters, waarom is het kleur mismatch topic gesloten? Foutje van Kermit icm zijn laatste post vermoed ik?
Plaats reactie