Waarom is er reclame op Mountainbike.nl?

Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Rogier schreef: vr 10 december 2021, 15:31 Deze discussie is leerzaam en verhelderend. Als gebruiker herken ik mij in veel, los van de facturen welke mij ook weten te vinden :wink:
Ik wil crowdfunding nog deze maand een kans geven en ga dit met de crew bespreken. Met als vertrekpunt ook de komende +2 jaar een stabiel platform, vrij van reclame.
:-q
"stuur maar een tikkie" :lol:
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Klitse schreef: vr 10 december 2021, 15:43 :-q
"stuur maar een tikkie" :lol:
:D Yep, idem hier. Laat maar komen (binnen redelijkheid), alles liever dan die irritante reclames.
En het bijhouden van leveranciers waar ik nooit meer iets koop wordt ook zo'n gedoe... :winkie:
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

wellicht QR code op de site voor een vrijwillige bijdrage? Soort "doneer knop"
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Misschien net als het forum van onze buren (Duitsland) verkoop van spullen alleen mogelijk maken voor betalende leden? Ik heb er geen probleem mee om een klein bedrag per jaar te betalen. Met veel leden die bijdragen kan het bedrag denk ik ook beperkt blijven
StAlTiCa
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Oké het doel van de reclame snap ik zoals reeds vermeld. En gaf het een kans, maar je zus dit is volkomen kut. Is het trouwens niet zo dat je er pas geld voor krijgt als iemand er op klikt? (Dat was tenminste zo in de tijd dat ik nog met iets bezig was) Dus brengen sponsor en donaties stiekem niet meer op? Voor reclame zijn er trucjes met DNS servers *poef* weg reclame.
◼︎ Go round the outside.
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Tijgerhaai schreef: za 11 december 2021, 18:43 Oké het doel van de reclame snap ik zoals reeds vermeld. En gaf het een kans, maar je zus dit is volkomen kut.
Heb 't ook effe aangezien maar 't is nog dramatischer dan ik kon vermoeden, ongelofelijke shitload aan bagger reclame. Een grote reclame website geworden met een forum funktie op de 2e plaats.
Wat klikken betreft, never!!!!! :evil:
Ja 1x op het kruisje rechtsboven en dan deze advertentie niet meer weergeven
met als reden de advertentie is ongepast. Helaas heeft Google daar volkomen schijt aan merk ik.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Ik vind het ook bijzonder vervelend, al snap ik het uitgangspunt wel. Ik denk dat het beter is om een poll te starten hoeveel mensen er voor willen betalen. Bouw daar een marge in en kom met een jaarbedrag. Je betaald zo ook 6 of 7 tientjes per jaar voor vignetten dus waarom niet twee tientjes per jaar om een site te mogen bezoeken. Zeker een forum als dit. Ik heb door de tips en tricks hier al veel geld bespaart door niet naar de LBS te hoeven gaan maar zelf te gaan sleutelen. Als je maar 1 keer niet naar de LBS hoeft heb je je mountainbike lidmaatschap van twee tientjes per jaar er al uit.

En ja, als je dan ineens 2000 leden hebben die 20 euro per jaar betalen dan hou je er flink geld aan over. Maar dat mag ook. Als je dan een jaar hebt met maar 200 leden dan heb je in elk geval wat vlees op de botten.

En laat het nou net december zijn, kun je er 1 januari nog mooi mee starten :-q
Omdraaien kan altijd nog!
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

KTManiac schreef: za 11 december 2021, 19:22
Tijgerhaai schreef: za 11 december 2021, 18:43 Oké het doel van de reclame snap ik zoals reeds vermeld. En gaf het een kans, maar je zus dit is volkomen kut.
Heb 't ook effe aangezien maar 't is nog dramatischer dan ik kon vermoeden, ongelofelijke shitload aan bagger reclame. Een grote reclame website geworden met een forum funktie op de 2e plaats.
Wat klikken betreft, never!!!!! :evil:
Ja 1x op het kruisje rechtsboven en dan deze advertentie niet meer weergeven
met als reden de advertentie is ongepast. Helaas heeft Google daar volkomen schijt aan merk ik.
Dat dus. Zit net op een andere machine. Dikke banner dwars tussen een post. In de tijd dat websites nog met een ponskaart geschreven werden ben ik ook wel eens met websites bezig geweest. Snap dat je soms even live moet zoeken naar de vormgeving, maar dit is compleete bagger. Gelukkig bestaat er zoiets als dit: https://adguard-dns.com/nl/public-dns.html
◼︎ Go round the outside.
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

:-q Thanx!
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
rcdol
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 18 januari 2021, 21:36
Mijn mountainbike: Zure kruimeltaart

Heel logisch dat hier naar gekeken wordt voor het dekken van de kosten en mogelijke verbetering van de site/forum. Maar zoals door anderen hier al aangekaart is een half scherm vol met een vage reclame is veel te agressief. Ik ben bang dat het op die manier averechts gaat werken.
Dat moet en kan een stuk eleganter. Bijvoorbeeld alleen display advertisement of zelfs native? Daarnaast is dit een prima doelgroep om op te adverteren volgens mij dus een klik of impressie dus best wel wat waard. ( Ik ken wat mensen in deze wereld ;-) ) Als ik eens moet polsen voor jullie naar wat er via zon route mogelijk zou moeten zijn voel je vrij om een pm te sturen.

Daarnaast is de betaald lid optie denk ik ook een prima mogelijkheid, zijn daar geen phpbb plugins voor te vinden? Met een beetje handmatige administratie moet dat anders ook nog wel simpel in te bouwen zijn lijkt me? ( sorry als ik een beetje als een wijsneus overkom? :bier: )
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

op het motorforum kun je het forum sponsoren je kunt als lid donor worden voor 5 10 of 15 euro en zo blijft het forum reclame vrij . :-q

idee?
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Ik lig niet echt wakker van het concept reklame hier op het forum. Prima toch als dat de boel draaiende houdt.

Alleen waarom BMW :(( ik houd niet van BMW :lol: :wink:
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

Reclames zijn prima maar als ze op mobiel schermvullend zijn dan haak ik af. En midden in de Posts is ook ronduit irritant. Heb het idee dat de implementatie ondoordacht of gewoon onvakkundig is doorgevoerd. Je verkeer verjagen door opdringerige advertenties te posten lijkt me verre van de bedoeling… heb je straks helemaal geen reden meer om dit forum te onderhouden.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Tijgerhaai schreef: za 11 december 2021, 19:30
KTManiac schreef: za 11 december 2021, 19:22
Heb 't ook effe aangezien maar 't is nog dramatischer dan ik kon vermoeden, ongelofelijke shitload aan bagger reclame. Een grote reclame website geworden met een forum funktie op de 2e plaats.
Wat klikken betreft, never!!!!! :evil:
Ja 1x op het kruisje rechtsboven en dan deze advertentie niet meer weergeven
met als reden de advertentie is ongepast. Helaas heeft Google daar volkomen schijt aan merk ik.
Dat dus. Zit net op een andere machine. Dikke banner dwars tussen een post. In de tijd dat websites nog met een ponskaart geschreven werden ben ik ook wel eens met websites bezig geweest. Snap dat je soms even live moet zoeken naar de vormgeving, maar dit is compleete bagger. Gelukkig bestaat er zoiets als dit: https://adguard-dns.com/nl/public-dns.html
Dit was de enige reclame die ik ooit had willen zien.
Ik heb m’n oude forum terug, alle opdringerige ads zijn weer foetsie mbv die adguard. Geen idee of er nog een ‘catch’ is, maar voor nu zeer tevreden!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
LosseSchroef
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 11 oktober 2013, 15:20
Mijn mountainbike: ...krijg ik met speels gemak kapot... :)

Stunning schreef: zo 12 december 2021, 01:00 Ik lig niet echt wakker van het concept reklame hier op het forum. Prima toch als dat de boel draaiende houdt.

Alleen waarom BMW :(( ik houd niet van BMW :lol: :wink:
Het gaat véél te ver als zelfs google ziet dat je Lada aan vervanging toe is :evil: :winkie:
Nu ook op een gravelbike... :o
Plaats reactie