Forum upgrade

Gebruikersavatar
kingjoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 19:14
Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
Contacteer:

aanpassen en dan bij de volgende forum software update van kan je weer opnieuw beginnen.. gewoon het forum in Chrome bekijken.. niets aan ut handje :winkie:
M'n speeltjes
===============
GT Fury Worldcup 2016
Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)
GT Force 2018
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Wat handig is is om de diverse tags en classes van die plaatjes een width: auto en een height: auto mee te geven via CSS. De macx-height zet je dan op 95% en de max-width op het aantal pixels dat je als minimum grootte wenst te hebben. Ik zet die doorgaans op 150px.
Dit werkt in zowel MSIE, Safari als in Firefox.

Voorbeeld van wat ik bedoel zie je hier:
http://www.vouwwagenclub.info/forum/ind ... ic=15393.0" onclick="window.open(this.href);return false;

Die reisfoto's schalen mee als je je browser-window vergroot, maar hebben ook een minimum grootte.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

kingjoop schreef:aanpassen en dan bij de volgende forum software update van kan je weer opnieuw beginnen..
Ja precies, zo was het vroeger iig wel. Geen idee of phpbb inmiddels wat flexibeler is kwa aanpassingen aan code/css in combinatie met updates.
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Daar valt ook altijd wel wat op te verzinnen hoor. Of via de door upgrade's weinig aangetaste config's of via themes. Als je een beetje handig bent lukt dat wel.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Als je last hebt van grote afbeeldingen in Firefox, die dus de lay-out verstoren, probeer eens de plug-in ImageZoom. Die gebruik ik al een paar jaar naar tevredenheid.
Doet niet aan automatisch het formaat wijzigen, maar met een paar muisklikken/scrolwieltje op gewenst formaat. Ook handig om afbeeldingen even snel in je browser uit te vergroten. http://imagezoom.yellowgorilla.net/" onclick="window.open(this.href);return false;

Al is het ook wel mogelijk om automatische 'resize' in de software te stoppen. Door op de afbeelding te klikken krijg je het originele formaat voor degene die dat liever zien.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

De plaatser van het plaatje zou ook de moeite kunnen nemen om een fatsoenlijke plaatjeshost te zoeken (pinkbike levert standaard verschillende formaten aan! Hendig.. En pinkbike is ook nog eens on topic voor ons fietsers..). Als de forumsoftware zou helpen te verschalen dan voorkom je nog niet dat mensen belachelijke formaten foto's blijven delen. Lekker voor je prestaties van je verbinding als je een lekker topic opent met weet ik hoeveel picca's. Die grote picca's zijn vaak ook nog eens bloedje onscherp want met een crap camera geschoten (of erger, een telefoon..)

Of gewoon massa verschalen in bijvoorbeeld een picasa (o kak die wordt niet meer geleverd door google vanaf nu of over een tijdje.. en dan bedoel ik de app (het bestand met .exe voor de oudjes) en niet de webapp / website / whatever) of met MS picture manager.

Maargoed, ik ben ook maar een frontend admin. Ofzo. Met 120 mbit down boeit het me ook maar matig, en alle fietsen zijn toch hetzelfde hier :tong

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Dat doen users dus niet .... Die zien dit soort issues helemaal niet als hun probleem. En daar zit wat in natuurljjk. Het gaat ook niet zozeer om het aantal mb's maar om hoe de sites zich uiteindelijk tonen op beeld. En daar is dus wat aan te doen.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Het is voor het gros van de gebruikers al moeilijk genoeg om een plaatje te laten zien.

*gaat op zoek naar een pic van 365 Gigapixels om te linken*
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

PaneVino schreef:Als je een beetje handig bent lukt dat wel.
Ik zou bijna zeggen: put your money where your mouth is!

Maar besef dan ook dat het - net als alle vrijwilligerswerk - toch ook een soort van verplichting met zich meebrengt.

Dat is namelijk waar de meesten uiteindelijk dan weer op afhaken. :(
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Gebruikersavatar
dizzasta
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: vr 6 januari 2012, 16:00
Mijn mountainbike: Wind Steel Klunker 29x3.0 | Cotic Flare Max! | Surly Straggler

PaneVino schreef:Dat doen users dus niet .... Die zien dit soort issues helemaal niet als hun probleem. En daar zit wat in natuurljjk. Het gaat ook niet zozeer om het aantal mb's maar om hoe de sites zich uiteindelijk tonen op beeld. En daar is dus wat aan te doen.
Dat vind ik dus ook . Het is natuurlijk de omgekeerde wereld als de user zich moet bedienen van tal tricks/browsers of programma's (bedankt voor de tips trouwens) om een website er fatsoenlijk uit te laten zien. Dat is toch echt de taak van de bouwer(s) :wink:
Dat het tweaken van je codering, zodat je site in alle veelgebruikte browsers er knap uitziet, een klus is zal ik niet ontkennen en ik begrijp best dat het hier allemaal liefdewerk oud papier is maar er is toch wel iemand hier die weet wat er aangepast moet worden?

Mijn scriptingskills stammen nog uit de tijd van Netscapenavigator :-D dus ik kan helaas niet met een bruikbare tip komen.
If you wanna ride....
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Zo ingewikkeld is pinkbike niet hoor.

Ik weet er zelf niet exact alles van, maar volgens mij was er bij verschalen het issue van een hogere databelasting op onze server met bijbehorende (stijgende) kosten.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Gebruikersavatar
dizzasta
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: vr 6 januari 2012, 16:00
Mijn mountainbike: Wind Steel Klunker 29x3.0 | Cotic Flare Max! | Surly Straggler

shiverer schreef:Zo ingewikkeld is pinkbike niet hoor.

Ik weet er zelf niet exact alles van, maar volgens mij was er bij verschalen het issue van een hogere databelasting op onze server met bijbehorende (stijgende) kosten.

Het laden van grote foto's kost toch ook meer dataverkeer?

edit: dat was een niet zo'n slimme vraag
Laatst gewijzigd door dizzasta op wo 2 maart 2016, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
If you wanna ride....
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Ik weet er ook niet alles van (haha, nuttig deze discussie) maar als mijn browser een img-tag download van deze site, betreft dat volgens mij alleen de tekst. Vervolgens wordt het plaatje gedownload van waar deze ook moge staan (niet deze site). Dan gaat de browser al dan niet schalen e.d. Lijkt mij veel logischer dan dat de plaatjes ook via de mtb.nl server gaan.

Hoe dan ook, die gigaplaatjes worden toch wel gedownload.
Gebruikersavatar
kingjoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 19:14
Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
Contacteer:

ik gok dat de upload functie uit staat (afbeeldingen op de site zelf uploaden) omdat de data dan nog wel eens uit de klauw kan gaan lopen.. en als dat uiteindelijk bij 1 persoon uit de portemonnee moet komen snap ik prima dat die functie uitgeschakeld is :lol: als er nagenoeg weinig sponsor geld binnen komt zouden de gebruikers wat knaken bij elkaar moeten gaan leggen om de hosting te gaan betalen.. erg lastig allemaal dus.. lekker je afbeeldingen elders plaatsen en hiero deeplinken.. op moment dat 10 bezoekers van de 1000 zich storen aan iets moeten ze zich gewoon even aanpassen.. andere browser gebruiken, ff pluginnnetje installeren.. verzin maar wat.. zijn het er meer dan 100 dan zou je het scrippy wat aan kunnen passen (en ff goed documenteren wat je gedaan hebt en dit in een docje op de hosting laten zodat je opvolger het kan uitvoeren na een forum software update)... 8)

helaas willen ze die klote rotondes ook niet uit de weg halen als ik met mijn Amerikaanse auto rond rij.. ding wil alleen rechtdoor en zuigt in bochten.. en das toch best kut.. en Dodge is best een bekent merk :D
M'n speeltjes
===============
GT Fury Worldcup 2016
Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)
GT Force 2018
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

jf schreef:
PaneVino schreef:Als je een beetje handig bent lukt dat wel.
Ik zou bijna zeggen: put your money where your mouth is!

Maar besef dan ook dat het - net als alle vrijwilligerswerk - toch ook een soort van verplichting met zich meebrengt.

Dat is namelijk waar de meesten uiteindelijk dan weer op afhaken. :(
Ik PB je.
Voor de meelezers: mijn mouth ga ik putten ;)
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gesloten