Spam!

Plaats reactie
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

We hebben ze weer: spambots.

Schijnbaar onvermoeibare members die de grootst mogelijke onzin posten. Ondanks een redelijk (ik weet niet wat voor gradatie, zo technisch ben ik niet) beveiligingsniveau daartegen, lijken we er momenteel weer vatbaar voor.

Wat moet ik doen als ik zo'n post tegenkom?
Op de meldknop rammen. Uitleg niet nodig, we snappen zo ook wel dat er hommeles is.

Wat moet ik vooral niet doen?
Op die post gaan reageren. Vaak zijn de topics volstrekt willekeurig. Indien je niet "on-topic" reageert binnen het onderwerp, niet op de spamuser reageren. We gaan liever niet al die posts checken, en gooien ze het liefst in één ruk met user en al de eeuwige digitale jachtvelden op. Je reactie is daarmee "loos" geworden, en volstrekt onvindbaar voor ons. Liever niet reageren dus.

Wat kan ik nog meer doen?
Bij voorkeur een admin benaderen, of anders een aanwezige moderator. Mijn drie vrienden (of waren het er na dit weekend nog maar 2..) kunnen mij natuurlijk ook via andere media benaderen. Het zal opgevallen zijn The Flying V behalve bij veel wedstrijden ook weleens op het forum aanwezig is. Twee aanraders in één dus ;)

Wat moesten we ook alweer niet doen?
Reageren op spambots. Geloof me, je kunt nog beter tegen de brug bij Cruquius (zoek zelf maar op waar dat ligt) schreeuwen dat ie dicht moet, de kans van slagen is waarschijnlijk een lichtjaar groter.

Dus?
Meldknop, pb of postduif op pad sturen.

De intensiteit is momenteel nog laag. We hopen dat wanneer onze technische dienst uit zomerreces is het lek in onze verdediging.. Wacht, dat is een voetbalterm.

We hopen dat wanneer onze technische dienst uit zomerreces is het lek in onze Racing Ralph voor de komende tijd weer duurzaam gedicht is. Tot die tijd blijven we even met de simson heen-en-weer rennen.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

En nu krijgen we zelf spam van mountainbike.nl over het feit dat mountainbike.nl nr 1 is....
En zeker als die email 3 keer komt.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Bij mij wordt 5 van de 10 keer tegelijkertijd een zoekmachine geopend (yahoo of google) bij het aanklikken van een rubriek of een topic in dit forum. Hoe kan ik dat stoppen?
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Kun je dat nader uitleggen? Zoals ik het nu lees, klinkt het meer als een probleem op je pc.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

shiverer schreef:Kun je dat nader uitleggen? Zoals ik het nu lees, klinkt het meer als een probleem op je pc.
Ik open een topic en krijg dan bv de google of yahoo startpagina maar ook dit.http://www.bing.com/search?q=mountainbike+kalender" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit komt er dan overheen maar soms ook erachter. Ook alleen bij deze site.
Ben een beetje digibeet dus weet ook niet hoe ik het anders moet uitleggen.
Of dit; http://results.google-analytics.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Lijkt mij echt een probleem met je browser.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Jorem
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 666
Lid geworden op: ma 18 juni 2007, 15:59
Mijn mountainbike: Giant Reign / Sensa Catena
Contacteer:

kan niet meer schreef:
shiverer schreef:Kun je dat nader uitleggen? Zoals ik het nu lees, klinkt het meer als een probleem op je pc.
Ik open een topic en krijg dan bv de google of yahoo startpagina maar ook dit.http://www.bing.com/search?q=mountainbike+kalender" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit komt er dan overheen maar soms ook erachter. Ook alleen bij deze site.
Ben een beetje digibeet dus weet ook niet hoe ik het anders moet uitleggen.
Of dit; http://results.google-analytics.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Even je browser cache legen en nog een keer proberen maar :).
There is no way to happiness, happiness is the way.
Plaats reactie