Verhuizing Mountainbike.nl Afgerond

Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

Beste forummers,

Zoals jullie ongetwijfeld gemerkt hebben, hebben we de afgelopen tijd nogal wat problemen met het forum. In een poging hier een einde aan te maken zullen we gaan verhuizen naar een nieuwe server. Morgen zullen we de verhuizing gaan testen op de nieuwe server, en als alles goed gaat zullen we woensdag definitief over gaan.

Concreet betekent dit dat het forum en de website op woensdag 22 augustus vanaf 10:00 enkele uren niet bereikbaar zal zijn. De verhuizing zelf neemt enige tijd in beslag, en nadat deze is afgerond kan het een paar uur duren voordat alle providers de site op de nieuwe server weten te vinden. Samen met de provider zullen we er alles aan doen om deze tijd zo kort mogelijk te houden.

Bedankt voor jullie begrip alvast.
Eat, sleep, ride, repeat
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

Succes, ken als forumeigenaar de ellende die dit met zich mee kan brengen.
Mogelijk kun je vooraf een ip-adres opgeven waar we het forum zometeen kunnen vinden? Dan kunnen de forumverslaafden toch hun shot halen. Of een redirect vanaf het oude adres?
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

De time-to-live zal door de provider op tien minuten gezet worden, dus het zou vrij snel doorgevoerd moeten zijn overal. Ik ga van te voren geen nieuw ip-adres bekend maken, mijn ervaring is dat mensen dan al op de nieuwe omgeving aan de slag gaan terwijl ik daar misschien nog niet op zit te wachten.
Eat, sleep, ride, repeat
doppert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: wo 25 juni 2003, 00:15
Mijn mountainbike: Camber 29 comp '12

Veel succes met de verhuizing!! Ben benieuwd wanneer het achter de rug is.
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

Bommie schreef:De time-to-live zal door de provider op tien minuten gezet worden, dus het zou vrij snel doorgevoerd moeten zijn overal. Ik ga van te voren geen nieuw ip-adres bekend maken, mijn ervaring is dat mensen dan al op de nieuwe omgeving aan de slag gaan terwijl ik daar misschien nog niet op zit te wachten.
Je hebt gelijk, staan ze tijdens de configuratie te stoeien.
Maar goed, dns is vaak al snel gewijzigd, een redirect zou kunnen helpen.
Ben zelf momenteel ook een migratie aan het opzetten.
Jullie draaien en vps of een dedicated server?
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
R-Know
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 524
Lid geworden op: ma 12 september 2011, 10:06
Mijn mountainbike: Cannondale F500, XT 1996

Sterkte!
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

Ik hoef straks toch niet bij de buren in te loggen op het forum? :P
Geewee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 17 januari 2012, 21:02
Mijn mountainbike: heeft 2 wielen en een stuur...

Gaat dit even snel gaan als bij het belgische forum? Die zijn ondertussen al 10 dagen off line... :-{

Ik denk dat er ginds problemen zijn. Vorige week dinsdag werd er gecommuniceerd via facebook was dat het voor het vorige weekend in orde ging zijn,daarna is er niet meer gereageerd :((
Niet twijfelen... Doen!!
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Ze versturen wel spam, véél spam. Of iemand uit hun naam, dan toch.

Als wij langer dan 4 uur offline zijn, dan krijgt een deel van de crew afkickverschijnselen, gaat dus niet gebeuren.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ik begrijp in ieder geval 10 minuten uit de lucht... Wat moet ik met die tijd???? Oh ja ik gaan fietsen natuurlijk...
Geewee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 17 januari 2012, 21:02
Mijn mountainbike: heeft 2 wielen en een stuur...

mud mate schreef:Ik begrijp in ieder geval 10 minuten uit de lucht... Wat moet ik met die tijd???? Oh ja ik gaan fietsen natuurlijk...
Fietsen??? :~ :~ Nee toch,daar word je zo moe van... :lol:
Kon ik maar fietsen,ik zit al 2 weken vast aan de zetel met een knie letsel (gewrichtsbanden) en dat gaat nog een tijdje duren... :( Afbeelding Afbeelding (sorry mods)
Niet twijfelen... Doen!!
RefleXx
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: do 18 december 2008, 15:19
Mijn mountainbike: Scott Scale custom

Geewee schreef:Gaat dit even snel gaan als bij het belgische forum? Die zijn ondertussen al 10 dagen off line... :-{

Ik denk dat er ginds problemen zijn. Vorige week dinsdag werd er gecommuniceerd via facebook was dat het voor het vorige weekend in orde ging zijn,daarna is er niet meer gereageerd :((
Hoewel dit niet de plaats is om hierover te discussiëren wil ik hier toch even op reageren. Er is in een nieuwsbericht aangegeven dat als alles zonder problemen verloopt de website voor Zondag online zou zijn. Maar zoals veel scripters en designers weten loop je wel eens tegen problemen aan. Het gaat daar ook over een geheel nieuw forum en het omzetten van de duizenden gebruikers en dito berichten naar het nieuwe forum. Nog even geduld dus.

Anyway, succes met het overzetten naar de nieuwe server. Had ook last van de problemen de laatste dagen. Maar dat komt vast wel goed :-q
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Geewee schreef:
mud mate schreef:Ik begrijp in ieder geval 10 minuten uit de lucht... Wat moet ik met die tijd???? Oh ja ik gaan fietsen natuurlijk...
Fietsen??? :~ :~ Nee toch,daar word je zo moe van... :lol:
Kon ik maar fietsen,ik zit al 2 weken vast aan de zetel met een knie letsel (gewrichtsbanden) en dat gaat nog een tijdje duren... :( Afbeelding Afbeelding (sorry mods)

Sterkte... Van dat bankzitten word je ook zo moe... Misschien kun je ze nog wel even helpen met verhuizen.
clucluc
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: wo 16 april 2008, 20:26
Mijn mountainbike: Scott Scale 925+Trek supercaliber 9.7 Black2022

Veel succes met de operatie ! Hopelijk gaat t vlotjes.

cluc
Giant X-1500, Focus Black compo, Cube AMS HPC K18Cube 29 Reaction GTC pro ,
Scott Scale 925 2018
+ trek supercaliber 9.7 black 2022
Gebruikersavatar
azjen
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 08:37
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL 29-er

Lijkt me lekkere klus! Succes ermee
Plaats reactie