Bikester / Axant Bike Beanie en Winterhandschoen

De nieuwste productreviews, de lekkerste bikes en de mooiste bikeplekjes/evenementen!
Herperduin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3459
Lid geworden op: vr 5 september 2008, 16:05

Bikester / Axant Bike Beanie en Winterhandschoen

Gezien de temperaturen buiten, hopelijk een zinvolle aanvulling op mijn collectie kleding. Ik ontving van Bikester een Axant (huismerk van Bikester) Bike Beanie en een paar Axant winterhandschoenen. Afgelopen drie weken mee rondgereden en nu dus mijn ervaringen maar eens delen met jullie.

Afbeelding

Axant Winterhandschoen
De handschoen is geheel vervaardigd van polyamide, polyurethaan en gevoerd met polyester. In de praktijk lijken de handpalmen van imitatieleer en zijn ze voorzien van een drietal verdikte pads die comfort verhogend moeten werken. De vingertoppen van duim, wijsvinger en middelvinger zijn voorzien van antislip voor betere grip bij remmen en shifters. De ruimte tussen wijsvinger en duim (doorgaans een zwak punt bij handschoenen) is voorzien van een extra laag imitatieleer om snelle slijtage te voorkomen. De handschoenen zijn licht voorgevormd in gebogen stand hetgeen het vasthouden van een handvat simuleert. De binnenkant voelt zacht en als een soort fleece. De manchetten van de handschoenen zijn voorzien van een klein klittenbandje om strak om de pols te kunnen trekken.

Afbeelding

Afbeelding

Axant Bike Beanie
De Beanie is gemaakt van polyamide en elasthan en een windstopper deel van polyester. De voering voelt net als bij de handschoenen als een soort fleece. Lekker zacht dus. De Beanie is gemaakt uit zes verschillende delen. Vijf stukken zijn van hetzelfde materiaal gemaakt maar het voorste deel dat het voorhoofd moet beschermen tegen de grootste koude-aanvallen is winddicht hetgeen wel prettig voelt. De Beanie is niet geheel recht maar loopt naar achteren toe iets naar beneden waardoor de oren ook bedekt zijn hetgeen voor lekker warme oren zorgt. De Beanie is verder niet te dik waardoor ik niet verwacht dat het een probleem wordt als ik de Beanie onder de helm draag.

Afbeelding

Maatvoering
Zowel de handschoenen als de Bike Beanie heb ik ontvangen in de grootst mogelijke maat namelijk Large. De Beanie zit als gegoten (mijn helmen zijn doorgaans medium) maar de handschoenen vallen voor mij net iets te klein. Ik schijn echter nogal grote handen te hebben (normaal gesproken maat 10). De handschoenen zitten verder prettig en strak en enige waarbij ik merk dat een maatje groter beter geweest was, is bij de lengte van de vingers; mijn vingertoppen zitten net iets te strak tegen de bovenkant.

Koning winter
Koning winter heeft nog niet echt het achterste van zijn tong laten zien maar toch ben ik al een aantal keren met temperaturen op of onder het vriespunt buiten geweest. De handschoenen zitten prettig en vooral het voorgevormde merk je goed. Absoluut geen rare rimpelingen of loshangende stukken stof als je je handvatten goed vast pakt. De manchetten zijn niet te lang en sluiten goed aan. De rug van de duim is voorzien van een soort microvezel waarmee je viezigheid op je bril eenvoudig kan verwijderen. Na een tijdje merk ik wel dat mijn vingertoppen wel koud worden maar dat is het gevolg van het feit dat de handschoenen net iets te klein voor mij zijn. Ik verwacht dat als je iets kleinere handen hebt, deze warm genoeg zijn om de meeste Nederlandse winters te kunnen trotseren.
De Beanie is een waardevolle aanvulling op mijn collectie kleding. Past perfect (ook geen probleem met dragen van de helm) en zorgt voor lekker warm hoofd. Ook hier geldt echter dat de maat Large niet direct als groot gezien moet worden. Mocht je een groot hoofd hebben dan verwacht ik niet dat large groot genoeg is. Het materiaal is ook niet dusdanig elastisch dat het daardoor alsnog gaat passen.

Conclusie
Alles in onderling samenhang en verband met de prijs voor deze artikelen ben ik positief over het gebodene maar is een waarschuwing voor de maatvoering wel op zijn plaats. De Beanie is een blijver en de handschoenen gaan gezien het verschil in grootte van handen over naar mijn oudste zoon voor zijn dagelijkse tochten naar school.

http://www.bikester.nl/379959.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.bikester.nl/379961.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Plaats reactie