Rondje om de kerk met de B'Twin waterzak 500

De nieuwste productreviews, de lekkerste bikes en de mooiste bikeplekjes/evenementen!
Gebruikersavatar
Tacoos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: ma 10 juni 2013, 21:09
Mijn mountainbike: Trek Rumblefish Elite

Dice Oldskool schreef:Online uitverkocht. :~
Ik was vandaag in de winkel in Best en daar hing geen enkele Decathlon rugzak met watersysteem meer.
Vlgs een van de medewerkers waren ze tijdelijk uit t assortiment ivm een of ander kwaliteitsprobleem. Wat voor probleem is me niet geheel duidelijk geworden. Evenmin wist die medewerker te vertellen wanneer ze weer beschikbaar komen.
Afwachten dan maar?
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Ik gebruik m nu een tijdje. Ben wel benieuwd naar het bovengenoemde probleem. Ik heb wel direct de lus aan de bovenzijde van de rugzak afgeknipt. Deze bleef bij afdalingen aan het stel mechanisme van mn AM helm hangen.
Wat zal ik zeggen...…..
Gebruikersavatar
AVW
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 8 december 2014, 20:05
Mijn mountainbike: Radon Slide 150 9.0 HD, Cube SL Road SL

Ik heb de rugzak ook enkele maanden in gebruik gehad. Beviel erg goed, diverse compartimenten is erg gemakkelijk voor het opbergen van bidons en gereedschap. Drink systeem is inderdaad niet heel ideaal qua gebruik.

Daarnaast functioneert hij ook goed als airbag, na een onverwachte frontflip in bikepark winterberg heeft het tasje toch aardig mijn val gebroken. Helaas tasje af kunnen schrijven maar wel de helft minder schaafwonden :D
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

…voor de prijs hoef je het niet te laten bij deze rugzak, maar als ik sommige ervaringen met het drinkgemak hier lees, hou ik het toch gewoon bij m'n camelbak. En misschien is het probleem dan ook het drinksysteem waardoor hij nu tijdelijk uit de handel is?
Onelo
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: do 15 maart 2012, 01:15
Mijn mountainbike: Focus Superbud 29R 2.0

Tacoos schreef: ivm een of ander kwaliteitsprobleem
Ben dan wel benieuwd naar dat probleem. Ik rijd dus rond met een tas met een kwaliteitsprobleem :o

In ieder geval een duidelijke value-for-money tas. Voor de korte ritjes prima, maar ik vind het al snel niet meer lekker zitten, helemaal als ik de zak vul tot 2L met extra goodies in de tas. Dan bolt de rug erg op, en kom de onderkant los van me rug (Ik ben een rugzak met voorgevormd rugpand en mesh gewend). En je moet inderdaad erg hard 'zuigen' vooraleer er wat te drinken valt. Ik heb dan trouwens geen last met lekken ofzo. Maar voor die prijs ga ik hem niet upgraden met dure accessoires van camelbak. Dan had ik net zo goed meteen een CB rugzak kunnen halen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

In mijn ervaring is het drinkprobleem (geen drankprobleem, dat ligt bij de gebruiker) inderdaad de zuigkracht die het kost om vloeistof door de slang te krijgen. Tegelijkertijd heb ik ook gemerkt dat het:
- afhankelijk is van de manier waarop je het mondstuk "openkauwt"
- afhankelijk is van hoe leeg de zak is: hoe leger, hoe lastiger.

Ik heb het nog niet als hinderlijk ervaren maar eigenlijk wil je gewoon dat mondstuk in je mond doen en lurken maar. Niet nadenken over hóe je lurkt.

En ben nu wel nieuwsgierig wat het vermeende "kwaliteitsissue" is...
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

...ik weet niet hoe het bij die B'Twin zak is want ik heb hem nog niet gezien, maar bij de CB heb je een wandscheidingsstrook in de lengte waardoor bij een wat legere zak het voor- en achtergedeelte niet aan elkaar gaan plakken...misschien ontbreekt dat bij deze zak, waardoor je dus als de zak leger raakt wat moeilijker kan zuigen doordat die wanden aan elkaar gaan plakken.

Pff dit onderwerp neigt wel naar dubbelzinnigheden trouwens zeg :lol:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Wiel-Maat schreef:....

Pff dit onderwerp neigt wel naar dubbelzinnigheden trouwens zeg :lol:
Daar worstelde ik ook mee :winkie: .

Maar die waterscheidingswand ontbreekt inderdaad. Wist niet eens dat de CB's dit hebben, maar dat rechtvaardig al wel een deel van de meerprijs...!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Kapitein Iglo schreef:
Wiel-Maat schreef:....

Pff dit onderwerp neigt wel naar dubbelzinnigheden trouwens zeg :lol:
Daar worstelde ik ook mee :winkie: .

Maar die waterscheidingswand ontbreekt inderdaad. Wist niet eens dat de CB's dit hebben, maar dat rechtvaardig al wel een deel van de meerprijs...!
Nou dan moeten we de hoofd- en bijzak - ehh zaak - hier maar goed uit elkaar houden :D

...waarbij aangetekend dat die scheidingswand alleen in het onderste deel zit, maar daar heeft hij dus juist die genoemde functie. Ook voor bij het opdrogen trouwens, daardoor blijven de wanden ook beter uitelkaar staan waardoor betere droging dus. En ik kan niet anders zeggen dat zo'n CB toch elke cent waard is, blijf het een topding vinden na 2 jaar gebruik.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Laten drogen doe ik om die reden dan ook met een prop keukenpapier om verkleven van de wanden te voorkomen.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

...ja die truc gebruik ik ook voor de CB, vooral om de onderrand leeg te scheppen waar het laatste vocht in blijft zitten cq staan. Ik haal het papier er daarna wel uit voor verdere volledige droging aan de lucht. Zo blijft de zak ook niet vochtig tijdens drogen (he daar heb je weer zo'n interpretabele zin, bah :winkie: )
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ja, in mijn zak blijft ook altijd een restje vocht staan. Soms zuig ik het eruit.

WHAHAHAHAHAHA! :bier:

Ok, ik ben er wel ff klaar mee nu.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Kapitein Iglo schreef:Ja, in mijn zak blijft ook altijd een restje vocht staan. Soms zuig ik het eruit.

WHAHAHAHAHAHA! :bier:

Ok, ik ben er wel ff klaar mee nu.
Ja idd, er zijn grenzen, immers :winkie:

On topic dan maar weer (hoewel, zover er vanaf waren we nou ook weer nie)...aan de eerstvolgende de eer!
marcof
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 22 februari 2015, 17:47
Mijn mountainbike: Wilier 503PLUS 29+

ahum.. 8)

hoe reinigen jullie je zak? Er blijft altijd rotzooi in de plooien achter na een ritje.
gewoon met een vochtige doek of spoelen jullie hem soms helemaal af?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik zeg echt helemaal niks meer. Het wordt te makkelijk!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie