Jahoor laatst gelukt. Even puzzelen, maar het pasteMamba schreef:Zouden 2 full's hier ook op passen? Is altijd drama met de achterdemper. Bij mij althans.
Onderweg met de Thule 933 Easyfold XT
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 403
- Lid geworden op: do 31 januari 2013, 17:19
als dat zo zou zijn dan zou ik niet in die auto willen rijdengabsor schreef:700 eu voor een fietsendrager? Zit er een auto aan vast???
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 230
- Lid geworden op: di 27 november 2018, 23:27
ben voor Carbon toch liever op Thule Outride
- Jumping jack
- Mtb fanaat
- Berichten: 19
- Lid geworden op: vr 15 mei 2020, 17:32
Met de acutight knop (met koppelbegrenzing) en de carbon frame protector is het bij mij tot op heden nog nooit fout gegaan. Klemmen op de zadelpen is vaak onmogelijk (door de geometrie van de fiets / drager)... Je zou evt de thule fietsframe adapter (982) nog kunnen overwegen. Die klem je tussen balhoofd en zadelpen, en daar kun je dan klem van de fietsdrager op bevestigen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3458
- Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
- Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR
Ik rij al >10jr met carbonnen frames (ook vaak lichtere raceframes) op een fietsendrager en nog nooit een adapter of wat dan ook gebruikt.
Je moet de klem niet muurvast zetten, goed = goed. Je fixeert vaak de fiets met de spanbandjes op de wielen, de klem is puur voor stabilisatie.
En ja, ook gewoon met 150km/u door Duitsland voor de Dolomieten Marathon of 140km/u door Frankrijk over de tolweg.
Je moet de klem niet muurvast zetten, goed = goed. Je fixeert vaak de fiets met de spanbandjes op de wielen, de klem is puur voor stabilisatie.
En ja, ook gewoon met 150km/u door Duitsland voor de Dolomieten Marathon of 140km/u door Frankrijk over de tolweg.
Bicycle, bicycle, bicycle
-
- Extreme Biker
- Berichten: 783
- Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
- Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo
Ik draai al jaren die klikdingen van Thule gewoon op de bovenbuizen van verschillende carbonnen Sworksen, met geknepen billen en luisterend naar eventueel gekraak. Ik doe dat dan wel vlak voor de zadelpenbuis. De voorkeur is natuurlijk recht op de zadelpenbuis natuurlijk, maar meestal lukt dat maar op 1 van de 3 fietsen want het is altijd mikado passen en meten (gedoe dus)
Voor lange ritten doe ik er een op maat geknipt vaatdoekje tussen, maar draai hem altijd tot het koppelklikje erin komt. Dan zit het pas vast.
De wielen zet ik per stuk vast met 2x een 1t cargo strap.
De lange ritten (450km naar Winterberg bijv) fixeer ik ook het voorwiel door het stuur met van die cargostraps naar de zadelpen te tuien.
Heel dat circus staat achter op een Rangerover en ik rijd dan vrij stevig naar de bestemming.
Meestal gaat dat goed maar man man man wat een drama die fietsendrager met van doe grote pretbakken erop.
Probleem met die Thule dragers is dat de wielen niet echt vast staan, en de fietsen veel te dicht op elkaar.
Ik ben al een tijdje met een nieuw soort drager bezig waarbij de fietsen minimaal 25cm hoh staan en bovendien getrapt in hoogte.
Dat moet een drager worden voor 4 XL downhill bikes waarbij 95% van de stabiliteit uit het klemmen van de wielen moet worden gehaald.
Daarover later meer.
Voor lange ritten doe ik er een op maat geknipt vaatdoekje tussen, maar draai hem altijd tot het koppelklikje erin komt. Dan zit het pas vast.
De wielen zet ik per stuk vast met 2x een 1t cargo strap.
De lange ritten (450km naar Winterberg bijv) fixeer ik ook het voorwiel door het stuur met van die cargostraps naar de zadelpen te tuien.
Heel dat circus staat achter op een Rangerover en ik rijd dan vrij stevig naar de bestemming.
Meestal gaat dat goed maar man man man wat een drama die fietsendrager met van doe grote pretbakken erop.
Probleem met die Thule dragers is dat de wielen niet echt vast staan, en de fietsen veel te dicht op elkaar.
Ik ben al een tijdje met een nieuw soort drager bezig waarbij de fietsen minimaal 25cm hoh staan en bovendien getrapt in hoogte.
Dat moet een drager worden voor 4 XL downhill bikes waarbij 95% van de stabiliteit uit het klemmen van de wielen moet worden gehaald.
Daarover later meer.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2816
- Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06
Uit een ander topic, maar (voor mij) een oplossing:
Peelrijder schreef: ↑vr 5 augustus 2022, 19:44 Inmiddels heb ik zelf een oplossing gemaakt, ik heb een beugel gelast van RVS.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4322
- Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
- Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned
Of zet het juist op de zadelbuis zo hoog mogelijk vast, daar zitten twee carbonnen buizen kan het echt niet mis gaan!
Bij mij is ie vorig jaar wel een keer eraf geschoten, die *&^ weg in zuid frankruk naar spanje ineens volle zijwind viadukt en schuin achter een vrachtauto. De esp ging knipperen terwijl ik rechtuit reed. Dan hangt je fiets er wel bij aan de riempjes.
Waarschijnlijk zat de knop niet goed vast er zat ee doek tussen voor beschadiging, dat doe ik dus nooit meer.
De situatie was ook wel extreem.
Bij mij is ie vorig jaar wel een keer eraf geschoten, die *&^ weg in zuid frankruk naar spanje ineens volle zijwind viadukt en schuin achter een vrachtauto. De esp ging knipperen terwijl ik rechtuit reed. Dan hangt je fiets er wel bij aan de riempjes.
Waarschijnlijk zat de knop niet goed vast er zat ee doek tussen voor beschadiging, dat doe ik dus nooit meer.
De situatie was ook wel extreem.