[Review] Effetto Mariposa Caffélatex tubeless, deel II

De nieuwste productreviews, de lekkerste bikes en de mooiste bikeplekjes/evenementen!
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

:-D ja, 't zou kunnen, maar 't was niet continue een latexgesputter rond het ventiel hoor.
soms dagen, weken niets te zien, en dan weer wat latex verliezend.

misschien ga ik nog maar eens een potje latex kopen en nog een poging wagen.
ErikR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 549
Lid geworden op: ma 12 februari 2007, 17:29
Mijn mountainbike: GT+Surly

Vol goede moed ben ik aan dit avontuur begonnen. Oude velglint verwijdert, velg grondig schoongemaakt, nieuwe velglint (tape) vastplakken... Uhm. Hoe gaat dit passen?

Niet. Te breed.

Iemand die een rolletje te breed caffelatex tape wil ruilen tegen de smalle variant? ;)

Wordt vervolgd...
Gène
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 518
Lid geworden op: wo 15 november 2006, 15:38
Mijn mountainbike: 29" en beeldschoon

Caffelatex, mooi product, maar wat een zooi als je lek rijdt. In vergelijking tot Joe's of Stan's gaat dit spul als een laagje over alles heen. Ik heb meerdere poetsbeurten nodig gehad om alles latex vrij te maken. Het gat (0,5 cm) was overigens wel dicht binnen no-time. Maar juist vanwege het "verdampen" en de troep wanneer je lek rijdt, ben ik weer overgestapt op Joe's. Overigens wordt het volgende flesje weer Stan's, want ook Joe's verdampt nog redelijk snel.
Alpentour 2010, 2012
Sella Ronda Hero 2012, 2013
Sudety MTB Challenge 2012
Transalp 2010, 2011
Trans Germany 2011
Grand Raid Cristalp 2012
Hoka
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 978
Lid geworden op: do 10 juni 2010, 23:16
Mijn mountainbike: FRM 10HP

Misschien ben ik achterlijk maar ik kan nergens vinden waar ik dit spul kan kopen???
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Er staan een paar hints onderaan het artikel ;)
George schreef:Met dank aan http://www.boneshaker.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Meer info: http://www.effettomariposa.com" onclick="window.open(this.href);return false;
sidney200

hey beetje off topic maar: die banden heb ik ook op men oude fiets XD
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

Heb ook maar eens CafféLatex gekocht in plaats van de gebruikelijke Stan's. Ben benieuwd. Nog een voordeel dat ik heb gehoord maar niet kan bevestigen, CafféLatex zou de enige zijn die wel tegen CO2 patronen kan. Maar of dat echt zo is weet ik niet.
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
lantaarnpaal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 517
Lid geworden op: di 24 januari 2006, 14:21
Mijn mountainbike: Merida Big nine 7000
Contacteer:

Nou, naar aanleiding van George's review heb ik me ook eens gewaagd aan tubeless met Caffelatex.
Na enig gedoe met zeepsop is het toch gelukt om de band op te pompen eerst zonder latex en daarna met latex. Ik heb hiervoor de bus van 75ml gebruikt om te proberen met losse ventielen geschikt voor tubeless.
Eerst lekte het de hele tijd bij het ventiel, maar na het ventiel met een tang muurvast gedraaid te hebben was dat probleem opgelost. Na een paar keer oppompen was het dan eindelijk gelukt !
Toen maar meteen proberen in Houffalize, en helaas na 2 uur liep hij leeg na een lange afdaling. Geen gat te vinden niets... na oppompen ging hij weer leeg, maar toen zat er een enorme doorn in de band. Wel zag ik dat de latex zich opgehoopt had op de plek van de doorn, maar het lek dichten zat er niet bij.
Gelukkig had ik een paar biba's bij me...
--> volgende poging toch maar joe's proberen waarschijnlijk.
Beemer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1589
Lid geworden op: za 14 november 2009, 21:45
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei Supreme, Kona Raijin, Ghost AMR Lector 9500

Ik rij er nu 9 maanden mee en helemaal top, vandaag de banden losgehaald en de latex was gedeeltelijk ingedroogd, beetje bijgevuld en weer opgepompt, klaar.

Een blijvertje voor mij
mtbfool
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo 18 maart 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Superior XC 829 en Corratec TZ 100 mm fully 650B
Contacteer:

Rijd al een hele tijd met caffelatex in mijn latex bb en na een half jaar heb ik nog steeds geen probleem en kan ten alle tijden mijn band bijpompen .
Goed antilek middel ook in hele lichte BB.

Grtz; mtbfool
260 KM vaste route rondom helmond is dat genoeg????
Corratec TZ 650B fully op alle fronten beter dan me oude fully.
Superior XC 829 custom als streetrace bike en race bike.
jvandijk1962@gmail.com
https://www.offroadbikers.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
isaac meson
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 27 januari 2011, 17:04

Eerst caffelatex gehad maar daar toch lek mee gereden. Ik rij al jaren met joe's en nooit lek gereden, ook het smeermiddel (nano) bevalt erg goed!!!
Plaats reactie