[Report]Backcountry trip met Trailaddiction

De nieuwste productreviews, de lekkerste bikes en de mooiste bikeplekjes/evenementen!
Jeroen E
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 2 maart 2009, 22:00
Mijn mountainbike: Scalpel 29er Carbon 2 my 2012, Canyon Strive Al 9.0 my 2013

HM'78 schreef:ben me ook aan het orienteren voor volgend seizoen en trailaddiction lijkt heel positief..
ik wil alleen wel vroeg in het seizoen(wil ook nog met de misses weg in de zomer..) dus zal het een backcountry week worden , geshuttled worden dus denk ik.. hebben jullie de liften gemist de verdere dagen ? bereik groot genoeg en kun je hoog genoeg komen zonder al te veel te klimmen op de fiets?

edit

wie weet wanneer over het algemeen de liften open gaan in de alpen?

De liften zijn in de meeste gebieden open vanaf half juni tot en met half september.
HM'78
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1515
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 17:36
Mijn mountainbike: on one inbred 29er,trek roscoe7
Contacteer:

Ik heb intussen de eerste week dat ze open zijn een backcountry week geboekt bij TA..
Moet maar eens wat meer gaan fietsen..
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15560
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Alleen hoogseizoen en een andere lokatie maar desalniettemin niet te versmaden: http://www.pinkbike.com/news/Riding-Mou ... -2013.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zeg doen :-q
HM'78
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1515
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 17:36
Mijn mountainbike: on one inbred 29er,trek roscoe7
Contacteer:

bij dat 'alleen hoogseizoen...' moet ik al afhaken , les arcs zal ook niet vervelend zijn..

maar had er al meer over gelezen , oa al in de up/down een tijd geleden en nu idd op pb .. ziet er wel goed uit
Moet maar eens wat meer gaan fietsen..
Rvanes
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: vr 24 juni 2011, 11:21
Mijn mountainbike: Gary Fisher Roscoe III

Dit ziet er zeker goed uit. Vorige jaar met zeven man de Alta rezia gedaan ook een echte aanradar.
Alleen kom je hier volgens mij elke dag weer terug in het zelfde huisje. Das een voordeel dat je niet met een zware tas op je rug hoeft te fietsen. Het mooie van de alta rezia is dat je elke dag een ander gebied in gaat en elke dag weer een ander hotel heb.bIk gaat eens kijken of dit wat is want dit is allemaal geregeld dus hoef je alleen maar te volgen achter de gids.
Dit was een mooi uit leg over trailaddiction :-q
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15560
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Alta Rezia lijkt me ook erg leuk inderdaad...

Hier ga je inderdaad vanuit een vast punt en hoef je alleen achter de gids aan (target: de gids bijhouden). Dat heeft als bijkomend voordeel dat je de lijnen alvast ziet en dat je soms dingen rijd waar je (als je zonder voorganger rijd) eerst even over na zou denken.
Rvanes
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: vr 24 juni 2011, 11:21
Mijn mountainbike: Gary Fisher Roscoe III

Das zeker een voordeel als er iemand vooruit rijdt en de route kent. Dan stap je minder snel af.
Voor mij was het de eerste keer in de alpen heb heb toch twee dagen nodig had een de iets steilere stukken om daar gewent aan te raken. Maar hoe verder de week vorderd hoe makkelijker het gaat.
Het is ook wel mooi op een vaste plek te zitten en alleen de camelbak en wat te eten mee tenemen.
Gaat zeker binnen kort hier goed naar kijken om dit te doen.
HM'78
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1515
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 17:36
Mijn mountainbike: on one inbred 29er,trek roscoe7
Contacteer:

als je dan de eerste backcountry week boekt kunnen we carpoolen vanuit rdam...
Moet maar eens wat meer gaan fietsen..
Rvanes
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: vr 24 juni 2011, 11:21
Mijn mountainbike: Gary Fisher Roscoe III

Haha ja wie weet. Alleen moeten we de fietsen daar niet door elkaar halen :-)
HM'78
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1515
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 17:36
Mijn mountainbike: on one inbred 29er,trek roscoe7
Contacteer:

Zijn er nog mensen die toevallig ook de eerste week van hun seizoen gaan? Ik zit voorlopig alleen in de auto..
Moet maar eens wat meer gaan fietsen..
HM'78
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1515
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 17:36
Mijn mountainbike: on one inbred 29er,trek roscoe7
Contacteer:

ge-edit,..

onwijs vette week gehad in de alpen , met 4 schotten in een groep gezeten en gegidst door pat , 49 jaar oude knar die prima tempo rijd en alle paden kent.

idd 2 a3 uplifts per dag maar gerust verspreid over de dag ook 1.5 uur klimmen over asfalt ,schotterpad of singletrack. trails zijn over het algemeen best grof door stenen en wortels , regelmatig ook langs afgronden..
mind your slip.....

2 dagen mistig , andere dagen zonnig , elke dag gereden , ook de rustdag.. dan mis je je gids toch wel..al is het maar dat je soms net even te hard gaat op sommige stukjes.. en dus crasht.. maargoed , ben heel gebleven , geen mechanical , nieteens plat gereden.. en oa Heidi gedaan , wat overigens geen 50 maar ong.30 km singletrack is , ook omhoog soms en zelf een hike a bike.. maar wel super! moet zeggen dat technisch klimmen ook gewoon leuk is om te doen.. en wat de roscoe ook prima doet!

wat bike betreft had ik denk ik een prima unit bij me , 140mm is wel de onder grens denk ik als je door de rockgardens wil chargen , de echte rockgardens staan niet op de foto´s.. daar had ik toen geen zin en tijd voor.. vooral die gene aan het einde vd de heidi route vlak voor je bij de hoofdweg komt waren onwijs vet.. had er btw wel graag foto´s van gehad , nog steeds verbaast dat ik die first try reed..

verder idd de usual , grotere schijven en harde remmen , breder stuurtje en korter stemmetje , idd stevige banden. in dit terrein is een achter derrie btw ook zo gesloopt dus als het mogelijk is een spare mee , om die nou de berg mee op te nemen is wel heel erg van het zekere.. er is bij ons echter een order bij wiggle voor gedaan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

enz.
Laatst gewijzigd door HM'78 op wo 19 juni 2013, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Moet maar eens wat meer gaan fietsen..
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15560
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Tof :-q

Ik ga deze zomer niet maar ben al bezig om volgende zomer wel weer los te gaan ;)
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Mooi man, gave foto's ook :-q

Ik heb nog foto's liggen van 2009, zal ik ook eens wat van posten.
HM'78
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1515
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 17:36
Mijn mountainbike: on one inbred 29er,trek roscoe7
Contacteer:

ohja.. mocht een dropper lenen van een vriend , eeuwig dankbaar voor...bwv
Moet maar eens wat meer gaan fietsen..
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Om het topic nog wat verder op te fleuren, een paar foto's van mijn trip met Trailaddiction 4 jaar geleden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie