Mtb'en en wandelen in het zwarte woud.

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Dit jaar willen we naar het zwarte woud, waar we vorig jaar in de vogezen bezig zijn geweest (bij La bresse).

Welke locaties zijn absolute aanraders? Bij la bresse waren er veel uitgezette routes, zijn deze er in duitsland ook? Of is het daar meer op basis van dingen als komoot/GPX
Who needs roads when there's dirt
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

ik heb een jaar of 8 geleden in de buurt van Todtnau wat uitgezette XC routes gereden, er was toen een kaartje beschikbaar bij de Tourist Info. Bebording was niet super maar wellicht is er wat veranderd.
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

5 Jaar geleden nog een paar dagen rond Ihringen een aantal rondjes gemaakt (in de buurt van Freiburg),
Is een leuk gebied maar bordjes waren er maar zeer weinig, vooral veel schotterpaden daar en veel prive grondeigenaren, oppassen dus dat je niet zomaar ergens gaat fietsen waar dat niet mag.
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

ik kwam toevallig gisteren de routeboekjes en kaart tegen die ik daar heb gekocht: 'Auf dem Mountainbike zwischen Feldberg und Belchen; Bikekarte mit 20 touren'
Laat maar weten of je geïnteresseerd bent!
Plaats reactie