Mountainbike routes Noord-Schwarzwald

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Steelboy
Genius
Genius
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 22:56

Wie heeft er ervaring met uitgepijlde MTB routes in het noorden van het Schwarzwald. Is het daar op zijn duits brede schotterpaden stampen of zijn er leuke singletracks te vinden? Kun je in die regio zelf pionieren of zijn wandelpaden daar off-limits?

Ik heb al even gezocht, maar vind niet heel veel informatie over uitgepijlde routes aldaar. Wat is de mtbroutes.nl voor daar?
BigNiner
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: wo 30 januari 2013, 14:25
Mijn mountainbike: Bulls

Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar routes in het zwarte woud. Wij vertrekken de 21e in de omgeving van Mühlenbach.

Iemand ervaring daar?

Het enige wat ik tot nu toe heb kunnen vinden:
http://www.bikespot.nl/22/schwarzwald/24/zweitalerland/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=119829" onclick="window.open(this.href);return false;
Wizz
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: vr 3 mei 2013, 13:05
Mijn mountainbike: Specialized Carve Pro 29

Idem hier: via bikespot kom ik wel verder op andere sites, waar men aangeeft dat er vaste routes zijn voor alle niveaus. Waneer ik echter op Youtube zoek, vind ik alleen maar redelijke heftige downhillfilmpjes lijkt het wel.

Wij zijn enigszins geoefend, maar nou ook weer niet zó geoefend... Is het noordelijk deel van het Zwarte Woud te doen wanneer je trainingsgebied met name Aalst, Waalre en een beetje Zuid-Limburg is? En dan gewoon bordjes volgen: we hebben een weekend, geen gps en het gaat om de lol, al is afzien geen probleem. Lekker klimmen en dalen, beetje risico maar geen noodzaak tot beschermingsmiddelen, dat is wat we zoeken.

Hier op het forum vind ik wel wàt info, maar eigenlijk zeer summier... Is het te doen voor de amateur of niet?

Alvast bedankt voor jullie (eventuele) reacties.

Met vriendelijke groet,
William
Wizz
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: vr 3 mei 2013, 13:05
Mijn mountainbike: Specialized Carve Pro 29

Idem hier: via bikespot kom ik wel verder op andere sites, waar men aangeeft dat er vaste routes zijn voor alle niveaus. Waneer ik echter op Youtube zoek, vind ik alleen maar redelijke heftige downhillfilmpjes lijkt het wel.

Wij zijn enigszins geoefend, maar nou ook weer niet zó geoefend... Is het noordelijk deel van het Zwarte Woud te doen wanneer je trainingsgebied met name Aalst, Waalre en een beetje Zuid-Limburg is? En dan gewoon bordjes volgen: we hebben een weekend, geen gps en het gaat om de lol, al is afzien geen probleem. Lekker klimmen en dalen, beetje risico maar geen noodzaak tot beschermingsmiddelen, dat is wat we zoeken.

Hier op het forum vind ik wel wàt info, maar eigenlijk zeer summier... Is het te doen voor de amateur of niet?

Alvast bedankt voor jullie (eventuele) reacties.

Met vriendelijke groet,
William
ltqalias
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 261
Lid geworden op: za 31 december 2011, 15:55

De schwarzwald bike crossing route van 450 km en 16000 hm's loopt dwars door 't schwarzwald.

op http://www.schwarzwald-tourismus.info/E ... e-Crossing" onclick="window.open(this.href);return false; kun je routes bekijken of zelfs voor gps downloaden. Zwaarte hangt een beetje van de afstand denk ik en niet zozeer de techniek, maar wat techniek voor afstand is ook handig is mijn ervaring... ;-) Via de schwarzwald VVV kun je verschillende dagtoeren plannen en bagage laten vervoeren.

Ik ga 'm eind mei begin juni fietsen via biketravel, die het als pakketje met een dikke stapel kaarten aanbiedt. Ik ga nog kijken of er een soort dating service bestaat om 'm niet helemaal alleen te hoeven fietsen
ltqalias
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 261
Lid geworden op: za 31 december 2011, 15:55

ltqalias schreef:De schwarzwald bike crossing route van 450 km en 16000 hm's loopt dwars door 't schwarzwald.

Ik ga 'm eind mei begin juni fietsen via biketravel, die het als pakketje met een dikke stapel kaarten aanbiedt. Ik ga nog kijken of er een soort dating service bestaat om 'm niet helemaal alleen te hoeven fietsen
eind mei wordt eind juno; iemand nog een tip om eventueel medestanders te vinden? Niemand plotseling werkloos of vakantielust om deze tour te fietsen?
Gebruikersavatar
rcdol
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 18 januari 2021, 21:36
Mijn mountainbike: Zure kruimeltaart

Even een oud topic reviven.
Zijn er inmiddels meer ervaringen? Het plan alhier is om deze zomer naar zweitalerland te gaan 👌🏼
bertus 35
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: vr 11 november 2011, 18:30
Mijn mountainbike: Canyon Lux cf 7

wij zitten wel wat verder nl in kleines wiesental, van de mensen hier begrepen dat je op alle brede wandelpaden mag fietsen, vandaag heerlijk gefietst, als je de afdalingen niet tehard neemt zie je vanzelf wel een zijtak die de locals ook nemen, :D
Mtb Renkum
Plaats reactie