Zuid Duitsland Allgaeu

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
americaneagle96
All rounder
All rounder
Berichten: 121
Lid geworden op: za 7 september 2013, 16:18
Mijn mountainbike: cube acid

Van de zomer in dit gebied op vakantie geweest en hier zijn voldoende fiets mogelijkheden voor de mtb,er.Enigste nadeel van dit gebied is dat je er niet zo maar naar toe rijdt zoals de eifel of sauerland.Zijn toch rond de 700 km naar dit gebied.Maar als je hier op vakantie gaat kan ik je aanraden om de mtb mee te nemen.Meer info en routes onder http://WWW.RAD-MTB-ARENA-ALLGAEU.DE" onclick="window.open(this.href);return false; Routes varieren van makkelijk tot moeilijk met flink hoogteverschil.
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

We zijn van plan om met ons clubje een weekje te gaan in de omgeving Pfronten/Nesselwang. Vaak geweest maar nog nooit daar gemountainbiked. Ben heel benieuwd. Prachtig gebied is het zeker!
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
americaneagle96
All rounder
All rounder
Berichten: 121
Lid geworden op: za 7 september 2013, 16:18
Mijn mountainbike: cube acid

Ben er dit jaar weer geweest in wertach 7 km van Nesselwang en de bedoeling was dat de mtb mee ging.Helaas door omstandigheden ging dit op het laatste moment niet door waar ik natuurlijk enorm van baalde want het is en blijft een prachtig gebied.
ButcherB
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 7 juli 2013, 17:37

Ik ga in mei/juni dit jaar 2015 naar de algau ik zit in de buurt van wertach (moosbach) heeft er iemand tips om daar te mountainbiken?
lenf
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1299
Lid geworden op: do 29 november 2007, 20:48
Mijn mountainbike: My bike is Fly!

Pfronten heeft een vaste mtb route, deze route is ongeveer gelijk aan de marathon die daar elk jaar in Juni wordt gereden.
Deze route is zwaar. Pfronten is al een uur fietsen vanaf Wertlach, maar de mtb route gaat wel die kant uit.
Vorig jaar heb ik de halve marathon van Pfronten gereden. Grofweg 55 km. met slechts drie klimmetjes. Nu rijdt ik wel vaker drie klimmetjes, maar deze waren anders, de laatste duurde het langst en duurt ongeveer een uurtje :wink:
Dan zijn daar erg veel wandelpaden, die zijn eigenlijk leuker om te fietsen, technischer, en de voetgangers zijn vriendelijker dan hier. Dan kom je echt overal, en soms zul je je fiets moeten dragen.
De meeste vvv's organiseren tourritten, ongeveer 3á 4 uur en met zo'n 1000 hoogte meters, na ongeveer 2 uurtjes een pauze bij een berghut.
Al gezien ? : http://www.wertach.de/erleben/rad-mount ... a-allgaeu/
Als je naar beneden scrollt, tour 14; Knackige Powertour mit Anleihen des Pfrontner MTB-Marathons. Bei gut 2.000 Höhenmetern und anspruchsvollen Streckenabschnitten müssen Kondition und Technik stimmen! Anspruchsvolle Abfahrten fordern den Könner und verlangen die richtige Ausrüstung.
Servus !
Dieser Weg wird kein leichter sein, Dieser Weg wird steinig und schwer...
ButcherB
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 7 juli 2013, 17:37

bedankt voor de info lenf.
ik heb wel wat gezien om daar te gaan proberen.
cube acid
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 9 september 2015, 20:37

Als je in de buurt bent van Kempten im Allgaeu is deze tocht zeker een aanrader http://www.outdooractive.com/de/mountai ... t/1395137/" onclick="window.open(this.href);return false;. Deze tocht staat wel aangeschreven als zeer zwaar 46 km meter met meer dan 1000 hoogte meters.Ook het afdalen wordt omschreven als zeer zwaar zeker in de herfst als overal bladeren liggen.Maar volgens mij een schitterende tocht en als ik hier in de buurt nog eens kom wil ik deze tocht zeker rijden.Der schwarzer grat is met 1118 meter het hoogste punt van baden wurtemberg op de grens met bayern.
Plaats reactie