Help ons het weekend leuk af te sluiten in Winterberg

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Je_Zo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: do 28 maart 2013, 11:04

Hi!

We zijn op dit moment in Winterberg Met beperkt internet dus heb helaas niet de mogelijkheid om te zoeken. Vandaag hebben we de panorama route gereden. Dit viel qua parcours zeer tegen. Voornamelijk tractor wegen en heel veel asfalt.

Morgen hebben we nog een halve dag om te rijden hebben jullie gpx bestanden van een leuke singeltrack route van tussen de 20 en 30 km. Zouden jullie deze willen mailen naar: jerry_mtb@icloud.com

Mocht je wat sturen alvast onwijs bedankt!!!!!
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Volgens mij is er ook niet veel te mtben in die omgeving.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7395
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Bikepark, hebben ook een singletrail....
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

geef je weinig kans op leuke single trails, ze schijnen daar wel te zijn, ben daar afgelopen 3 jaar 1 a 2 keer per jaar geweest heb denk ik bijna alle vaste route`s gereden daar. en ze zijn allemaal meer of minder zo als je beschreef, brede onverharde paden en asfalt.
wat ik wel weer leuk vond is dat de tochten zo zijn op gezet dat je ze eenvoudig kunt uitbreiden. je kiest b.v. een tocht die over willingen gaat, daar pik je een nieuwe tocht op, terug in willingen pak je dan je oorspronkelijke route weer op.
Dino
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 738
Lid geworden op: ma 16 oktober 2006, 12:18
Mijn mountainbike: Intense sniper T nieuw project

volgens mij onderaan de springschans in Winterberg starten best veel routes
We Are Basta
mountain-biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 898
Lid geworden op: zo 5 februari 2006, 10:23
Mijn mountainbike: Singular Swift, Salsa El Mariachi

Gewoon de wandelpaden volgens, als je een wandelkaart koopt kun je zo de "knooppunten" bekijken en een rondje maken.
Je_Zo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: do 28 maart 2013, 11:04

We zijn gewoon wat gaan rijden en uiteindelijk met gps terug. Wel geteld 1 stukje single track gevonden die gelukkig leuk was ook! Ook een steile lastige klim gevonden met veel keien erin was ook erg uitdagend. Voor de rest waren het alleen maar dat soort paden als eerder beschreven.

Het gekke vind ik dat je best veel mtb'ers hoort over dat Winterberg en Willingen zo geweldig zijn... Why?
Even van het pad af is ook niet echt een optie dat ligt vol met takken die spekglad zijn.

Volgende keer een ander gebied proberen :D iemand tips? met leuke single tracks... Van de zomer in Vielsalm Ardennen Belgie wel hele gave routes gehad van iemand van het forum hier. Want ook daar waren de standaard routes gewoon tractor paden.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Winterberg staat bekend om het bikepark. Maar niet om de single trails.

Malmedy en omgeving is wel erg leuk om te rijden. Luxemburg maar ook Duitsland hebben coole trails
Je_Zo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: do 28 maart 2013, 11:04

Ons volgende tripje wordt ergens in maart/april. Nu gaan we eerst kijken om gpx bestanden te vinden met mooie trails en dan wat te boeken, ipv andersom :)
Je_Zo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: do 28 maart 2013, 11:04

ik heb evt gpx bestand van die 2e dag mocht iemand geïnteresseerd zijn... ;) en misschien kan ik wel die leuke stukjes er ongeveer uithalen. moet ik even zoeken
Gebruikersavatar
The Borg Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 20:20
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 9.0 CF SLX ltd

Misschine kun je een aantal waypoints (vlaggetjes) in de file zetten waar de leuke stukjes zitten. Ik ben nu met collega's voor het derde jaar naar die omgeving geweest en we rijden nooit de standaard tochten. We maken altijd zelf 3 routes gebasseerd op Google maps, Earth en Open MTB maps. Dit jaar 135 KM (35 2x en 65) met 4500 HM. Er zitten altijd leuke verassingen tussen. Prachtige paadjes, geen paadjes waar wel iets zou moeten zijn (dus sjouwen met je fiets), steiler dan verwacht (omhoog en omlaag). Echte hardcore kilometers lange single track is inderdaad lastig te vinden maar ondertussen weten we aardig goed waar we moeten zoeken voor de leukere dingen. Gezien de meters omhoog en de capaciteiten van sommige van de rijders zijn die brede paden wel fijn hoor. Je wilt toch ook wat kilometers maken. En we hebben een collega met een groot huis daar in de buurt. Voor weinig :-)
Collect memories not stuff.
Don't blame the trail for your fail.
Je_Zo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: do 28 maart 2013, 11:04

Ik ga even kijken hoe dat moet! Kunt u mij een mail sturen dan kan ik het mailen als het gelukt is. Wellicht heeft u ook wat gpx bestanden met de leuke stukken gemarkeerd.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6133
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Wandel paden rond Kahler Asten nemen.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Baser 3
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 5 november 2013, 20:26

Weet iemand leuke route in drenthe.
Mail hem dan naar bas14aug apestaartje @gmail.com


Alvast bed :D ankt
mountain-biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 898
Lid geworden op: zo 5 februari 2006, 10:23
Mijn mountainbike: Singular Swift, Salsa El Mariachi

Volgens mij zit je verkeerd!
De laatste keer dat ik serieus keek lag drente nog in nederland ;-)
Plaats reactie