trailpark winterberg?

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Peterlon
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 13 oktober 2014, 16:41
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur

Exar schreef:Maar, het is gewoon een bos toch? Of staan er hekken voor alle paadjes?
De trails lopen door het Winterberg skigebied. Dat zijn ze nu aan het voorbereiden voor de wintersport. Ik denk dat ze daarom liever geen mountainbikers daar willen hebben.

Maar zie mijn vorige reactie. Mogelijkheden plenty!

Groet,

Peter
Peterlon
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 13 oktober 2014, 16:41
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur

Dit is ook wel een leuke:
http://www.bike-arena.de/Touren/Bike-Ar ... our-Nr.-27" onclick="window.open(this.href);return false;

gr. Peter
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Via Bike-magazine heb ik vernomen dat het park vanwege de uitblijvende winter weer geopend is.
superrob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 16:09
Mijn mountainbike: SJ FSR comp carbon, Enduro expert carbon , Turbo levo fsr, Turbo levo SL, Mondraker dusk

KleinPalomino schreef:Via Bike-magazine heb ik vernomen dat het park vanwege de uitblijvende winter weer geopend is.
Klopt niet, onderstaande staat op de Facebook pagina:

*** WICHTIG !! Bitte weitersagen und gerne teilen !! ***

Allgemeine Info zur aktuellen Wetterlage:

Aufgrund zahlreicher Nachfragen möchten wir euch hier noch einmal alle darüber informieren, dass der Bikepark Winterberg definitiv geschlossen ist. Trotz milder Temperaturen öffnet der Bikepark erst wieder nach der (noch kommenden) Wintersaison! Je nach Wetterlage wird dies etwa Mitte April 2016 sein.

Wir nutzen die milden Temperaturen jetzt für Streckensanierungen und um alles wieder für euch auf Vordermann zu bringen, damit ihr in der Saison 2016 wieder voll durchstarten könnt. Die frisch präparierten Abschnitte sind mit sehr viel Mühe und Zeit verbunden und es ist wirklich schade, wenn diese einfach wieder zerfahren werden…(siehe Fotos).

Bitte habt daher Verständnis dafür, dass das Befahren der Strecken bis dahin nicht gestattet ist, damit weder eure Sicherheit noch die unseres Streckenteams gefährdet wird, denn teilweise befinden sich schwere Gerätschaften in den Strecken!
Gebruikersavatar
Glenn-biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 659
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 02:22
Mijn mountainbike: Is een bij elkaar geraapt zooitje

Ik ben gister teruggekomen van een 2daagse in het sauerland. In willingen op de Ettelsberg was het gewoon druk met freeriders : Suprised : . Echt top weer en iedereen was in een goede stemming.

Trailgrounds bij Brilon ook meegenomen, deze zijn leuk en voor sauerlandse begrippen technisch met trails kombochten en veel spitzkerne omhoog. Na 18 kilometer is het rondje helaas weer op. 2 keer het rondje rijden is leuk maar een 3e keer verveeld. Als je vaak volle marathons rijd dan is dit eigenlijk te weinig om echt moe van te worden. Het is echter wel een hele aangename afwisseling van al de schotterpaden die je op en neer rijd in het Sauerland.

Wel een aanrader die trailgrounds, helemaal voor mensen die geen oneindig duurvermogen hebben. Om er speciaal voor af te reizen vanaf nederland is het wat overdreven, maar als je toch een weekeindje in de buurt bent moet je deze route zeker even meenemen.

Dan snel de fietsen achterop de auto en naar willingen om de freeride route's naar beneden te knallen. Heb je een leuke dag!

https://www.youtube.com/embed/XdP4BnmG3eY" onclick="window.open(this.href);return false;
mikstad
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 593
Lid geworden op: do 26 februari 2009, 22:42
Mijn mountainbike: Wil fietsen!

Iemand die morgen mee wil naar winterberg? +- 9 uur vertrekken vanaf Horst, ik kan je evt in de buurt ophalen, wel maar klein autotje:)
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

Zijn er in Winterberg of Willingen ook trailroutes waarbij je met de lift omhoog gaat?
Of zijn die liften alleen voor het bikepark?

Ik ben een paar keer in Portes du Soleil (Zwitsers/Franse Alpen) geweest, lekker met lift omhoog en dan via leuke trails naar beneden. Bikeparks zijn me net wat te gek.
Vroeg me af of omgeving Winterberg redelijk alternatief is (want veel dichter bij).
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Winterberg is niet hoog, is makkelijk te fietsen. gister geweest, lag er slecht bij, weinig onderhoud en niet echt spannend meer...
⛧⛧⛧
wulf
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 10:50
Mijn mountainbike: Transition's & Kona's
Contacteer:

Wel of niet goed onderhouden, maar de 'lokale' trails zijn een stuk interessanter dan deze. Volgende keer gewoon direct 't bikepark in.
"Get lost in nature and you will find yourself"
Niek-XRAIL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 2 februari 2015, 12:31
Mijn mountainbike: Votec VC comp

Hallo,
Binnekort hebben wij een weekje Winterberg gepland, we zijn onder andere al het Winterberg Trailpark, Winterberg Bikepark, Trailground Brilon en het Bikepark bij Willingen tegengekomen. Hebben jullie echter nog aanraders voor routes (GPS aanwezig) die we zeker moeten rijden?
We hopen op een mooie en uitdagende tocht (Enduro/trail) van rond de 40/60 km met vooral een paar mooie afdalingen en uitzichten.
Alvast bedankt!
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

Vorig weekend op zaterdag vanuit Landal Winterberg een toertocht ("Zu den Steinen Trailtour nr 2") gedaan en op zondag wat singletracks in het Trailpark meegepakt. De toertocht had helaas weinig singletracks maar wel veel downhill, het trailpark compenseerde gelukkig voor het gebrek aan singletrack op dag 1.

Voor een impressie van beide dagen zie:
Toertocht: https://youtu.be/4NpYK_HJgmM
Trailpark: https://youtu.be/zvwL0UMaOhk
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

We willen met een grote groep richting Winterberg. Iemand nog tips voor acco met een mannetje of 15? Primitief maar wel gezellig is prima!
Hier staat niets.
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Big Mountain? Is mij altijd prima bevallen toen ik nog geen camper had. Anders is aan de route van het trailpark ook een hotel/hostel, ook voor grotere groepen. Meer info hierover op de site van het bikepark.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

markpatat schreef: wo 10 april 2019, 12:33 We willen met een grote groep richting Winterberg. Iemand nog tips voor acco met een mannetje of 15? Primitief maar wel gezellig is prima!
Over 2 weken zit ik op het Landal-park er in de buurt. Maar da's niet zo primitief geloof ik.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Ik ga begin Mei een lang weekend naar Winterberg.
Plan is om een halve dag bikepark winterberg te doen en halve dag trailpark.
blijft er nog een halve dag over (ga met gezin dus hele dagen biken zit er niet in)

Nu is natuurlijk Willingen een optie maar als ik zo kijk zie ik naast de DH twee blauwe en een rode flowtrail.
De DH zal ik vast een keer doen maar ben meer op zoek naar "natuurlijke" single trails en die hebben ze er volgens mij niet echt.
Er is wel een Enduro trail maar deze is alleen open tijdens evenementen volgens de site.

Nu zag is dat er in de omgeving nog twee bike parkjes/trails zijn.
-Trailground Brilon
- Mountainbike park Attendorn
Zijn deze de moeite waard om te bezoeken?
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie