MTB routes Roemische Weinstrasse

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
melkman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 194
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 14:11
Mijn mountainbike: Pilot

Wij willen van de zomer een weekendje langs de Moezel gaan biken. Kwam deze routes tegen op internet (omgeving Trier). Iemand deze routes al eens gereden? Leuke routes of zijn er mooiere te vinden in deze omgeving?
Afbeelding
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
RonA
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 199
Lid geworden op: do 30 april 2009, 10:50

Gezien het hoogte profiel van Route 3 lijkt het wel een leuke. Omgeving is mooi, schitterende vergezichten.

http://www.gpsies.com/map.do?fileId=kujynnwnyltieboc" onclick="window.open(this.href);return false;

Mtb technisch ken ik m niet.
Bettina
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: za 6 juni 2015, 05:54

Ik ben zelf een paar keer in deze omgeving geweest en had toen in Trier overnacht.
Vanaf Trier op een groot gedeelte van deze route was ik ook geweest. De omgeving is heel mooi en het is waar jouw voorkeur naar uit gaat. Trier zelf is ook een mooie stad, de grens met Luxemburg is er niet ver vandaan en is langs de Moezel te fietsen. Voor wie echt afstanden af wil leggen is de stad Luxemburg ook de moeite waard.
Gebruikersavatar
melkman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 194
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 14:11
Mijn mountainbike: Pilot

Dit weekend hebben we hier gefietst. 3 verschillende routes vanaf camping Moselblick gereden. Grote gedeeltes van vaste route 1 en 3 gedaan. Leuke hoogtemeters en nog mooiere uitzichten, maar echter weinig singletracks en redelijk wat asfalt. Laatste dag langs de Moezel maar richting Fell gefietst en daar een wandelroute nagereden. Dit was een schitterende track en dus zeker de fietsreis van 20 km ernaartoe waard. Viel ons ook op dat het overal zeer rustig was op de paden. Wandelroute hebben we op zondag gedaan en misschien 10 mensen tegengekomen.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Bettina
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: za 6 juni 2015, 05:54

Ik had mijn vraag enige tijd geleden bij een ander onderwerp geplaatst maar helaas geen antwoord op gekregen. Daarom stel ik dezelfde vraag hier nog eens:
Ik wil graag een paar ritten in Duitsland maken en wil daar in hotels of pensions overnachten.
Waar laten jullie 's nachts de fietsen? Ik kan die van mij niet in de auto laten want dan kan het dak niet dicht.
Meenemen naar de kamer zou geweldig zijn, maar wordt dat toegestaan? Vanzelfsprekend ben ik bereid om mijn fiets in een degelijke hoes te verpakken.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Het is afhankelijk van het hotel/pension...
1) Ik heb fietsen gewoon op de kamer gehad,
2) Ik heb fietsen in een of ander voorraad hok, garage, fietsenhok (~veelal eigenlijk een skihok waar ze in wintersportgebieden ove rbeschikken) gehad; wel zelf dik kettingslot meebrengen.

Da's voornamelijk van tevoren informeren wat de mogelijkheden zijn.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Bettina
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: za 6 juni 2015, 05:54

De eerste drie hotels die ik gebeld had wensten echt geen fietsen op de kamer.
Inmiddels heb ik al een oplossing. Ik heb nu een hotel gevonden met een ondergrondse parkeergarage. Daarin kan ik mijn auto parkeren met geopend dak en met de fiets in de auto. Om de fiets extra tegen diefstal te beveiligen heb ik een kettingslot die door het frame van de fiets gaat en door de bevestiging van de rechter voorstoel van de auto.
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Even een oud topic afstoffen. Afgelopen zondag Route 4 gefietst samen met de vriendin vanaf Landal Sonnenberg.
Niet een hele spannende route wel mooi vergezichten.
Jammer genoeg heel veel asfalt wel een goede oefening met de langere klimmen.
Morgen gaan we route 3 fietsen die ook langs het park loopt deze route is ongeveer 45 kilometer met 1000 meter klim werk. Goede oefening voor de millman trail over twee maanden :)
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Sabazius schreef: di 12 februari 2019, 21:00 Even een oud topic afstoffen. Afgelopen zondag Route 4 gefietst samen met de vriendin vanaf Landal Sonnenberg.
Niet een hele spannende route wel mooi vergezichten.
Jammer genoeg heel veel asfalt wel een goede oefening met de langere klimmen.
Morgen gaan we route 3 fietsen die ook langs het park loopt deze route is ongeveer 45 kilometer met 1000 meter klim werk. Goede oefening voor de millman trail over twee maanden :)
Goed bezig daar, leuke omgeving met leuke trails.
Tip / aanvulling. Als je Route 3 volgt vanaf Landal Sonnenberg, dan steek je 2 x de snelweg over, bij de 2e oversteek kan je ook naar rechts ( ipv rechtdoor zoals de route aangeeft door het trailpark ) omhoog, de shotter volgen, je klimt een stukje en dan verschijnt er vanzelf aan de linkerzijde een trail ingang. Dat is trail nr 4 genaamd Traverse. Vanaf daar kan je een leuke afdaling rijden via trail`s 4 + 3 + 2. Uit eindelijk kom je weer uit op de shotter vanaf waar je Route 3 weer kan oppakken. Enjoy.
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

De route is daar aangepast en ging al door het trail park heen wel even goed kijken zitten behoorlijke drops tussen :)
Verder een hele andere route dan nummer vier veel bos en zeer weinig asfalt was aardig pittig soms.
Kwamen ook in boswerkzaamheden terecht maar daar kunnen ze hier nog wel wat van leren alles netjes hersteld aan einde van de dag
Plaats reactie