Ervaringen in het Taunusgebergte?

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Ik zit in juli een lang weekend bij Sankt Goarshausen. Niet alleen om te fietsen maar er is op twee dagen wel ruimte voor een mooie rit. Ik ben al even op zoek geweest naar leuke ritten om daar te gaan rijden en kwam onder meer deze verzameling tracks tegen. Daar kan ik al wel wat mee maar ik ben benieuwd of er hier nog mensen zijn met ervaring in deze streek die leuke tips hebben.

Het is geen probleem om eerst even een klein ritje met de auto te moeten doen. Al wil ik dat wel grofweg tot een half uurtje zien te beperken. Als ik geweest ben zal ik hier uiteraard mijn ervaringen inclusief wat foto's en rit registraties plaatsen.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Ik heb er uiteindelijk één dag gereden en het is in grote lijnen de route 'Rheingau und Taunus von Kaub nach Bremthal' geworden, zie hier.

Gereden op gps met hier en daar een alternatief pad als ik dacht dat die optie leuker was. Omdat ik ook nog terug moest was het alles bij elkaar een flinke rit. 105km met zo'n 2250 hoogtemeters. Onderweg liep de gps vast dus ik kan helaas geen registratie delen.

Mooi gebied om eens een dagje doorheen te rijden. De paden zijn technisch niet spannend. Veel brede stukken met alleen rondom de Hohe Worzel even iets afwisseling daarin. Wel erg veel steil klimwerk. Dat begint al gelijk bij de start omdat je vanaf de rivier de vallei uit moet. Zoek je een technische uitdaging dan pak je dus beter iets anders maar om lekker een dagje rond te rijden in een mooie omgeving en tegelijk toch fysiek een behoorlijke inspanning te leveren dan is dit een prima optie.
Plaats reactie