Bikepark Aken

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Op de site van het bikepark:
Wegen der vielen Holzelemente und des austretenden Wassers im Bereich des Siefen, bitten wir euch die Strecke nur bei trockenen Verhältnissen zu fahren!
Gewoon braaf de aanwijzingen gevolgd.
Als het nat is mag je er niet op.
Duitsers zijn beleefd. 'bitten wir', lijkt op vragen we vriendelijk (dat betekent het ook letterlijk), maar betekent in de praktijk dat je dit natuurlijk beleefd opvolgt.
Tjoentje
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: za 18 november 2017, 19:57

Hoe werkt het betreden van het bikepark? Begrijp via facebook etc dat je lid moet worden? Of kan je hier gewoon “gratis” fietsen?
Freediamond87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 394
Lid geworden op: zo 12 januari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy C

Het is vrij toegankelijk. Ik heb er in de zomer regelmatig gefietst. Hier in Groningen is ook een bikepark dat vrij toegankelijk is maar je kunt ook lid worden en daarmee een bijdrage leveren aan de kosten van het onderhoud
Shredwithcare
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 26 juli 2019, 20:57
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 6 2022

Kaartje kopen op de website (dus bedrag overmaken) en betalingsbewijs meenemen. Dan is het in orde.
In tegenstelling van wat hierboven staat wordt er nu wel gecontroleerd op kaarten en zijn ze verplicht! Ivm corona staat er nu iemand te controleren.
Tjoentje
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: za 18 november 2017, 19:57

Oke top! Bedankt voor informatie. De site lag er namelijk uit dit weekend, en heb zojuist via messenger reactie terug gehad.

Een dagticket is nu niet mogelijk, je kunt momenteel alleen lid worden van de vereniging en dan kan je een ticket krijgen.
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Op Facebook staat dat je ook met PayPal voor 1 dag kunt betalen.

Ik zal er woensdag zijn, en als t leuk is do en vr ook :-)
Gebruikersavatar
JW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: durft meer dan ik / Geometron

Tjoentje schreef: di 26 mei 2020, 15:18 Hoe werkt het betreden van het bikepark? Begrijp via facebook etc dat je lid moet worden? Of kan je hier gewoon “gratis” fietsen?
Op het moment controleren ze veel. In ieder geval afgelopen weekenden beide keren 'controle'.
Er is weer veel bijgewerkt en verbeterd, echt de moeite waard om te gaan.
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Ik was er uiteindelijk do en vr. Leuk parkje, voor mijn niveau nog best pittig. Veel grote gladde wortels, maar wel vermaakt. Ik was met betere rijders en er was voor iedereen wel wat te doen.
Ook controle gehad van een vriendelijke dude. Hij klaagde dat veel mensen niet betalen, wat op zich niet heel onlogisch is, want als je daar aankomt is het niet heel duidelijk dat je moet betalen. Zou wel iets groter gedrukt kunnen staan.

Maar goed, leuke tijd gehad, en de 'enduro trails' daar ook heel tof!
wtosser
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 25 augustus 2010, 13:35

Weet iemand hoe het bikepark er momenteel bij ligt? Ik ben dit weekend in Vaals voor familieweekend en zou graag eens voor de eerste keer naar het bikepark gaan, maar lees ook dat het bij nat weer niet aangeraden is om daar te rijden.
DeStiO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 29 maart 2010, 20:34
Mijn mountainbike: Giant Reign advanced 2016

Park ligt er super bij! alles is eigenlijk wel goed te rijden. Idd bij nat weer wat beter opletten want de wortels worden nogal glad ;)
Misschien moet je aansluiten bij de lets ride aken? (zie forum lets ride)
''Ga toch fietsen!'' zeiden ze en daar ging ik........
wtosser
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 25 augustus 2010, 13:35

DeStiO schreef: ma 15 juni 2020, 09:20 Park ligt er super bij! alles is eigenlijk wel goed te rijden. Idd bij nat weer wat beter opletten want de wortels worden nogal glad ;)
Misschien moet je aansluiten bij de lets ride aken? (zie forum lets ride)
Thanks DeStiO voor de info. Ik had Let's ride al even gecontroleerd maar zag zo gauw niks voor aanstaand weekend. Zal het zeker nog in de gaten houden.
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

De starttoren is ook weer gerepareerd en mag gebruikt worden. Zonder de "schwung" van de toren waren de trails toch een stuk minder leuk de afgelopen tijd.
Gebruikersavatar
JW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: durft meer dan ik / Geometron

Vanaf afgelopen weekend is het park gesloten vanwege het gekende virus. Dit tot op zijn minst einde november. De coronamaatregelen zijn niet te waarborgen, aldus het Ordnungsambt.

Het bestuur van GFAC vraagt uitdrukkelijk om het park niet te gebruiken. Wanneer er toch gebuik van wordt gemaakt en de instanties dit in de gaten krijgen kan dit flinke gevolgen voor het park hebben. Naast dat je zelf een boete kunt verwachten.

Iedereen die aangesloten is bij GFAC heeft dit bericht gehad, maar even voor de volledigheid. Niet dat iemand van ver komt en hoopt terplekke even een dagkaart te kopen.

Toevoeging: ergens begin maart nog een mailtje gehad en het park is nog steeds dicht.

In de GFAC Telegram groep heb ik al vaker gelezen dat ongewenste bezoekers snel gezien worden.
Plaats reactie