Camping tips Schwarzwald gevraagd

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Ruudbrouwers
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 4 maart 2019, 12:54

Wij gaan komende zomer een rondreis maken door het Schwarzwald, heeft er iemand tips voor leuke campings?
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

geef even aan wat je zoekt: klein, groot, speeltuinen of liever zonder kids enz.

Ik heb een paar jaar geleden op een camping bij Todtnauberg gestaan. Gezinscamping, stond toen helemaa vol maar ik vond het nog steeds rustig. Klein restaurantje/barretje/terrasje maar geen disco, supermarkt of zwembad ofzo. Maar dat is allemaal binnen 15min rijden wel te vinden als je dat zoekt.
Toen ook gekeken op campings bij Titisee maar dat was allemaal rechttoe gras, op een rijtje, weinig uitstraling.

Ik heb toen ook een MTB kaartje gehaald en wat routes gereden maar zoals vaak in Duitsland was dat vooral Schrotterpad. In Todtnau zit een Bikeparkje, maar daar was ik toen nog niet aan toe dus weet niet of het wat is: https://bikepark-todtnau.de/
Ruudbrouwers
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 4 maart 2019, 12:54

Ik ga samen met mijn zoon van 24 een rondreis maken door Z-Duitsland en de MTB's gaan dus ook mee. De campings die wij zoeken hoeven dus geen speeltuin , animatie enz.
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Schwarzwaldcamping in ihringen,geen bijzondere camping maar wel goed verzorgd.
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
luitefluit
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 22 maart 2017, 19:35
Mijn mountainbike: Todtnauberg

Ruudbrouwers schreef: ma 4 maart 2019, 21:42 Wij gaan komende zomer een rondreis maken door het Schwarzwald, heeft er iemand tips voor leuke campings?
Hoi Ruud
Een leuke familie camping is camping Hochschwarzwald in het plaatsje Muggenbrunn. Vandaar uit kan je zo het bos in fietsen .
Zelf kwam er ook elke zomer vondt het daar zo mooi dat ik het jaar 2018 daar heen ben geëmigreerd.
Mijn vriendin beheert nu het restaurant op die camping. Dus als je daar ff naar binnen loopt en zegt dat je Luitefluit zoekt kan ik je helpen met mooie routes.

Groeten Luitefluit
Op eigen kracht omhoog gebracht :tong :tong :tong
luitefluit
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 22 maart 2017, 19:35
Mijn mountainbike: Todtnauberg

Bram87 schreef: wo 6 maart 2019, 16:01 geef even aan wat je zoekt: klein, groot, speeltuinen of liever zonder kids enz.

Ik heb een paar jaar geleden op een camping bij Todtnauberg gestaan. Gezinscamping, stond toen helemaa vol maar ik vond het nog steeds rustig. Klein restaurantje/barretje/terrasje maar geen disco, supermarkt of zwembad ofzo. Maar dat is allemaal binnen 15min rijden wel te vinden als je dat zoekt.
Toen ook gekeken op campings bij Titisee maar dat was allemaal rechttoe gras, op een rijtje, weinig uitstraling.

Ik heb toen ook een MTB kaartje gehaald en wat routes gereden maar zoals vaak in Duitsland was dat vooral Schrotterpad. In Todtnau zit een Bikeparkje, maar daar was ik toen nog niet aan toe dus weet niet of het wat is: https://bikepark-todtnau.de/
Hoi Bram

In Todtnauberg is geen camping
Wat jij waarschijnlijk bedoeld is camping Hochschwarzwald in het plaatsje Muggenbrunn .

Groeten Luitefluit
Op eigen kracht omhoog gebracht :tong :tong :tong
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Klopt inderdaad! Leuk om te lezen. Was een mooi plekje en zeer gastvrij ontvangen destijds
sander1978
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 22:38
Mijn mountainbike: Salsa Spearfish
Contacteer:

Kan je zeker ook Kirchzarten aanraden.
Zoek op google ff op Camping Kirchzarten, kan niet missen. Een mooie uitvalsbasis voor prachtige trails in de omgeving.
Check GPSies.com er staan er zat op. Is tevens ook het start en eindpunt van de jaarlijkse Ultrabike,

Sander
Kermit
Plaats reactie