Vader-Zoon weekend Eifel

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
RvdH
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 9 mei 2019, 19:13

Binnenkort vertrek ik met mijn zoon (16jr) voor ons jaarlijkse vader-zoon weekend naar de Eifel. Deze puber wil graag MTB'en met wat uitdaging....goed ik heb een MTB, fiets graag en wil s 'maandags weer heel op het werk verschijnen zonder al te veel kleerscheuren. Wij verblijven in de omgeving Daun, Strozbusch en zoeken:
1. locatie om extra fiets te huren voor deze puber
2. leuke uitdagende route met bochten, jumps (aldus de puber) en mooie omgeving, fijne lunch plek inclusief veilige thuiskomst (aldus Pa)

Kortom ik zoek wat leuke ervaringen en tips op deze voor mij nieuwe site.

Dank alvast en groeten, René
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Voor een paar uurtjes klooien: Koulshore
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Ik heb daar in de buurt wel eens met twee dochters MTBs gehuurd in Gillenfeld https://www.villa-maare.de/74/radverleih.
Dat is halverwege Daun en Strozbusch.
We hebben veel plezier gehad met die fietsen, maar of dat aan die fietsen lag weet ik niet meer. We hebben daar hoofdzakelijk het MTB routeknooppuntennetwerk gereden. Daar vind je niet de kombochten e.d. Soms we wat passages waar je technische fouten kan maken. Zo heb ik een fiets uit een dal moeten vissen, omdat een dochter bij een stuurfoutje die 'kwijt' was. We hebben ook een stuk langs het Lieserpfad gereden. Op een vrij smal paadje met ravijn aan de ene kant en berghelling aan de andere kant stuurde mijn andere dochter zo ongeveer het ravijn in. Dat Lieserpfad heeft mogelijk de juiste thrills voor je zoon, maar als vader denk je er wellicht anders over.
The Drutz
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 806
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 15:09
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010 C, GT Peace 9R
Contacteer:

Het Lieserpfad vond ik wel gaaf, maar is redelijk smal en wel echt een wandelroute, dus deze moet je niet in het weekend gaan rijden.

Dat bikeparkje is inderdaad wel leuk om te spelen. Het is geen route, maar echt een parkje waar je lekker kunt klooien.
"Righty tighty, lefty loosey."
Plaats reactie