bikepark Willingen

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Niek123
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: do 24 augustus 2017, 22:21
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout, Giant Reign

Tijgerhaai schreef: ma 19 augustus 2019, 22:47 Ziet er goed uit. Je fiets kan je daar ook veilig stallen? (niet dat dat kreng buiten aan de boom staat)
Ik laat hem meestal achter in de auto liggen met een deken erover maar ik heb hem ook wel eens mee de kamer op genomen als hij niet te vies was. Ze hebben ook een bike kelder volgens mij maar daar kan iedereen in die om de sleutel vraagt dus daar heb ik nog nooit gebruik van gemaakt. Een hotel vinden met afgeloten fietsenstalling is lastig in Willingen
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik heb een fietsenrekje achter op mijn auto. Daar wil ik hem toch niet op buiten laten staan. In Schotland kan je je fiets tegen de pub zetten (zonder slot), uren later weer eens naar buiten komen en dan staat dat ding er gewoon nog. (was toch een dikke Santa Cruz) geen idee hoe dat in Duitsland is.
◼︎ Go round the outside.
Niek123
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: do 24 augustus 2017, 22:21
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout, Giant Reign

Tijgerhaai schreef: ma 19 augustus 2019, 23:26 Ik heb een fietsenrekje achter op mijn auto. Daar wil ik hem toch niet op buiten laten staan. In Schotland kan je je fiets tegen de pub zetten (zonder slot), uren later weer eens naar buiten komen en dan staat dat ding er gewoon nog. (was toch een dikke Santa Cruz) geen idee hoe dat in Duitsland is.
In Schotland woont ook bijna niemand 😂

In Duitsland zou ik dat zeker niet doen idd
bjornc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: do 3 september 2015, 21:11

Gewoon een vakantiewoning boeken, en t ding aan de trap ketenen :tong
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Laatste keer in Aktiv hotel in Winterberg geslapen. Goed bevallen. Fietskelder werd gesloten en alleen eigenares leek sleutel te hebben. En we konden na een dag regen alle natte spullen leggen in een grote krat, waarna deze gedroogd werd en de volgende dag weer bij receptie stond. Ontbijt was uitgebreid. Ik vond t top
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Tijgerhaai schreef: ma 19 augustus 2019, 23:26...In Schotland kan je je fiets tegen de pub zetten (zonder slot), uren later weer eens naar buiten komen en dan staat dat ding er gewoon nog. (was toch een dikke Santa Cruz) geen idee hoe dat in Duitsland is.
Duitsers hebben nogal een reputatie als het om fietsen gaat...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

nah, die hebben tegenwoordig toch meer met e-bikes. Dat ding van mij moet je zelf trappen. :D

Maar ik ben ondertussen weer thuis. Ik vond het eerlijk gezegd tegenvallen. Blijkbaar uit het zelfde oogpunt als de naast gelegen skipistes opgezet. Lift uit, naar beneden, nog een keer. Superstrak getrokken flowtrail, Welke je neemt maakt niet uit. De "freeride" ietsje minder glad gestreken, downhill gewoon te doen op je XC fietsje. (genoeg lijntjes zonder dat je moet springen) Vind ik de Schotse parken leuker. Meer afwisseling en naast naar beneden moet je daar af en toe ook weer een stuk omhoog. Hier "moet" je als je beneden haast wel de lift nemen als je weer beneden bent. Ik ben na de DH één keer terug omhoog gereden (ik had al een ronde buiten het park gedaan) één van de flow trails gepakt en toen vond ik het wel weer mooi voor vandaag. (a.k.a. moe en benen hadden geen zin meer)

Op zich prima lijntjes, maar het zou leuk zijn als met zich iets meer door de Schotse trails laat inspireren. Buiten het park heb ik toch een aantal zeer fijne lijntjes gereden. (voor elkaar gekregen om 5 keer de noodoproep te activeren) Probleem daar is alleen dat je af en toe in de ankers moet om dat ze ook als wandelroute gebruikt worden. Dus zou met in de regio van het bikepark een paar toffe trails er bij maken kon het nog wel eens leuk worden daar. Wordt Willingen misschien ook eens hip. Nu hoog Costa Brava gevoel als je begrijpt wat ik bedoel. :D
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Binnenkort weer naar de Costa Brava. :winkie:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Tijgerhaai schreef: wo 4 september 2019, 20:49 nah, die hebben tegenwoordig toch meer met e-bikes. Dat ding van mij moet je zelf trappen. :D

Maar ik ben ondertussen weer thuis. Ik vond het eerlijk gezegd tegenvallen. Blijkbaar uit het zelfde oogpunt als de naast gelegen skipistes opgezet. Lift uit, naar beneden, nog een keer. Superstrak getrokken flowtrail, Welke je neemt maakt niet uit. De "freeride" ietsje minder glad gestreken, downhill gewoon te doen op je XC fietsje. (genoeg lijntjes zonder dat je moet springen) Vind ik de Schotse parken leuker. Meer afwisseling en naast naar beneden moet je daar af en toe ook weer een stuk omhoog. Hier "moet" je als je beneden haast wel de lift nemen als je weer beneden bent. Ik ben na de DH één keer terug omhoog gereden (ik had al een ronde buiten het park gedaan) één van de flow trails gepakt en toen vond ik het wel weer mooi voor vandaag. (a.k.a. moe en benen hadden geen zin meer)

Op zich prima lijntjes, maar het zou leuk zijn als met zich iets meer door de Schotse trails laat inspireren. Buiten het park heb ik toch een aantal zeer fijne lijntjes gereden. (voor elkaar gekregen om 5 keer de noodoproep te activeren) Probleem daar is alleen dat je af en toe in de ankers moet om dat ze ook als wandelroute gebruikt worden. Dus zou met in de regio van het bikepark een paar toffe trails er bij maken kon het nog wel eens leuk worden daar. Wordt Willingen misschien ook eens hip. Nu hoog Costa Brava gevoel als je begrijpt wat ik bedoel. :D
Ik denk dat wij bovenaan bij de start van de trrails naast elkaar hebben gestaan, gezien het feit dat m`n vrouw op 1 van je stravafoto`s staat :wink:

Ben het met je eens dat het allemaal wel erg glad is, aan de andere kant een kwestie van de knop om, lekker gaan en steeds sneller proberen te zijn.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik stond iets hoger op de laag van het K1 station. :D

Het was voor mij dag #3 en had gisteren 1473 hm over 52Km gedaan. Dus na de lage weg omhoog via de hei wat ook nog iets van 300 zo veel hoogtemeters zijn had ik niet heel veel sap meer in mijn pootjes om op het park nog even volle bak te gaan. (op de tussenring moest opa toch even de pootjes ontspannen) Ik wil ook niet steeds met de lift omhoog en dan weer op de fiets naar beneden. Ik heb eens een up-lift weekend gedaan en dat is gewoon mijn ding niet. De afdaling is de beloning voor het klimmen. Of zoals Anne Tauber dat zo mooi omschreef "de groente en het toetje" Nu kreeg ik een Danoontje terwijl ik toch wel een sorbet met vruchtjes en extra slagroom had verdient. :D

Nu weet ik ook wel het is niet helemaal eerlijk op Willingen met Glentress te vergelijken. De Schotten doen het al jaren, Willingen ligt er net een jaar of zo? Dus als de erosie zijn werk heeft gedaan wordt het vast allemaal al interessanter. En wie weet komen er nog mooie dingen bij. Dus wie weet volgend jaar nog eens kijken. (het is voor mij vijf uur rijden inclusief pauze, wegwerkzaamheden, file)
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Tijgerhaai schreef: wo 4 september 2019, 21:41 Ik stond iets hoger op de laag van het K1 station. :D

Het was voor mij dag #3 en had gisteren 1473 hm over 52Km gedaan. Dus na de lage weg omhoog via de hei wat ook nog iets van 300 zo veel hoogtemeters zijn had ik niet heel veel sap meer in mijn pootjes om op het park nog even volle bak te gaan. (op de tussenring moest opa toch even de pootjes ontspannen) Ik wil ook niet steeds met de lift omhoog en dan weer op de fiets naar beneden. Ik heb eens een up-lift weekend gedaan en dat is gewoon mijn ding niet. De afdaling is de beloning voor het klimmen. Of zoals Anne Tauber dat zo mooi omschreef "de groente en het toetje" Nu kreeg ik een Danoontje terwijl ik toch wel een sorbet met vruchtjes en extra slagroom had verdient. :D

Nu weet ik ook wel het is niet helemaal eerlijk op Willingen met Glentress te vergelijken. De Schotten doen het al jaren, Willingen ligt er net een jaar of zo? Dus als de erosie zijn werk heeft gedaan wordt het vast allemaal al interessanter. En wie weet komen er nog mooie dingen bij. Dus wie weet volgend jaar nog eens kijken. (het is voor mij vijf uur rijden inclusief pauze, wegwerkzaamheden, file)
Ah, nu wordt het plaatje duidelijk. jij stond boven de singletrail :)
Voor mij en de vrouw was het de 1e keer bikepark en ben eigenlijk speciaal voor haar naar Willingen gegaan omdat dat rustiger en smoother is dan Winterberg. Naast de flow-trail zijn ze wel bezig met een enduro-track maar die mag je officieel nog niet rijden (keb er wel een stukje van geproefd). Er ligt zat om wat moois te bouwen, maar de wandelaars zijn ook erg goed vertegenwoordigd en ik weet ook niet of of men toestemming krijgt om langs/op/over de pistes te bouwen.

Anderzijds zijn er natuurlijk al specifieke voorzieningen zat, die Bike en snow shop is echt een mooie grote zaak met zat goodies en veel huurfietsen. Ik vraag me ook af wat ze onderaan de flow-trail, rechts van de K1-lift, aan het bouwen zijn, dat zou zomaar een 2e parking met shops kunnen worden.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dice Oldskool schreef: wo 4 september 2019, 20:53 Binnenkort weer naar de Costa Brava. :winkie:
Stukje doorrijden, kunnen we een tourtje maken.

En daar zou ik de fiets ook goed stallen en op slot zetten.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Tijgerhaai schreef: wo 4 september 2019, 20:49 nah, die hebben tegenwoordig toch meer met e-bikes. Dat ding van mij moet je zelf trappen. :D

Maar ik ben ondertussen weer thuis. Ik vond het eerlijk gezegd tegenvallen. Blijkbaar uit het zelfde oogpunt als de naast gelegen skipistes opgezet. Lift uit, naar beneden, nog een keer. Superstrak getrokken flowtrail, Welke je neemt maakt niet uit. De "freeride" ietsje minder glad gestreken, downhill gewoon te doen op je XC fietsje. (genoeg lijntjes zonder dat je moet springen) Vind ik de Schotse parken leuker.
De downhill zou m.i. niet mistaan in de schotse parken waar ik deze zomer ben geweest (Wolftraxx Logan echt de mooiste :tong ) alleen je moet wel wat discipline hebben en niet om alle uitdagingen heenrijden maar juist het maximale er uit hallen :D

Al die flow trails zijn idd niet boeiend.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

paulus1981 schreef: wo 4 september 2019, 22:28
Al die flow trails zijn idd niet boeiend.
Ieder zijn ding. Ik vind ze erg leuk.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 4 september 2019, 22:23
Dice Oldskool schreef: wo 4 september 2019, 20:53 Binnenkort weer naar de Costa Brava. :winkie:
Stukje doorrijden, kunnen we een tourtje maken.

Wat is een stukje? Volgend jaar zit ik iets zuidelijker dan Salou. Is dat in de buurt?
Plaats reactie