bikepark Willingen

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Altijd achteraf kom je interessante dingen tegen. https://www.velozine.nl/2019/02/21/binn ... uwe-stijl/

Klinkt goed voor volgend jaar eens die kant weer op te gaan. Gezien het een bericht uit februari is iemand al wat meer gehoord of gelezen over deze plannen?
◼︎ Go round the outside.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

De eerste schep gaat medio 2020 de grond in. Je werkt zelf aan Schoorl dus denk dat je wel kunt inschatten dat het minstens 2021 wordt...
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Nu is het bij ons wel heel extreem hoor. Vorige week ook gewoon rond Willingen in de bossen gereden genoeg wandelaars tegen gekomen en niet dat zure gedoe als dat wij hier hebben. Dus het kan wel.
◼︎ Go round the outside.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Ik ga zaterdag naar Willingen, nog meer van plan te gaan?

Is die nieuwe / nog niet af echte enduro track te rijden of moet ik me beperken tot de Downhill?

bvd :-)
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Vorige week stond er nog een bordje dat ie officieel nog niet te rijden was maar dat was niet erg groot en heb er meerdere mensen er vanaf zien gaan :wink:
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Thanks :-q
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Ja dat staat er exact. "Deze route mag officieel niet bereden worden". Of ook wel: Rijd lekker deze route, maar wij zijn niet aansprakelijk.
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

Bokmaaa schreef: vr 13 september 2019, 09:06 Ja dat staat er exact. "Deze route mag officieel niet bereden worden". Of ook wel: Rijd lekker deze route, maar wij zijn niet aansprakelijk.
exactly, maar dat eerste klinkt uitnodigender :tong
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
liquid
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1333
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 00:46
Mijn mountainbike: Spectral CF

Ik ga volgend weekend naar Willingen we gaan met een camper. Vrijdag avond parkeren. Zaterdag Bikepark zondag nog tourtje en dan weer naar huis.

Wat voor fiets krijg je daar in de verhuur? Ik kom denk ik prima rond met de spectral. Maar wellicht leuk een keer wat zwaarders te pakken. Mijn broer moet sowieso huren.

Verder: heeft iemand een tip voor een toffe niet al te lange +\- 30 km maar wel technisch enduro/singletrail rondje daar in de omgeving. Liefste gewoon vanuit willingen. Maar voor de gouden tip rijden we wel een stukje om.
HAVE you gazed on naked grandeur where there's nothing else to gaze on,
Big mountains heaved to heaven, which the blinding sunsets blazon,
Black canyons where the rapids rip and roar?
And the wild is calling, calling . . . . let us go.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

liquid schreef: vr 13 september 2019, 17:49

Wat voor fiets krijg je daar in de verhuur?
Een rode. :bier:

Volgens mij verhuren ze bikes in alle categorieën incl e-bikes. Of ze allemaal rood zijn durf ik niet te zeggen maar de meesten wel. :-D
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

liquid schreef: vr 13 september 2019, 17:49 Wat voor fiets krijg je daar in de verhuur?
Je ziet vaak de Giant Reign bij de verhuur onder aan de lift buitenkomen
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Bike&snow factory, zij zijn Giant en Bergamont testcenter.
Niek123
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: do 24 augustus 2017, 22:21
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout, Giant Reign

liquid schreef: vr 13 september 2019, 17:49 Ik ga volgend weekend naar Willingen we gaan met een camper. Vrijdag avond parkeren. Zaterdag Bikepark zondag nog tourtje en dan weer naar huis.

Wat voor fiets krijg je daar in de verhuur? Ik kom denk ik prima rond met de spectral. Maar wellicht leuk een keer wat zwaarders te pakken. Mijn broer moet sowieso huren.

Verder: heeft iemand een tip voor een toffe niet al te lange +\- 30 km maar wel technisch enduro/singletrail rondje daar in de omgeving. Liefste gewoon vanuit willingen. Maar voor de gouden tip rijden we wel een stukje om.

Misschien zijn de enduro stages van de scott enduro series iets voor je? Stage 1 tot en met 6 staan op mijn youtube kanaal:
https://www.youtube.com/channel/UCrz5Q0 ... q8tSAF46TQ

Ik weet niet hoe goed ze nog te rijden zijn want dit was in mei en ik heb ze daarna niet meer gereden maar ze zijn zeker leuk om te rijden behalve stage 6 dan...
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

‘Prima rondkomen op een spectral’ is echt een understatement voor willingen. Hooguit als je op de Downhill de road gap doet en alle rotsen maximaal meepakt dat je Spectral een beetje protesteert...

Altijd leuk om een andere fiets te pakken natuurlijk maar dat hoeft niet omdat je Spectral tekort zou komen. Verre van dat ;)
liquid
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1333
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 00:46
Mijn mountainbike: Spectral CF

Tnx allemaal. Denk dat ik het inderdaad bij de spectral houd en een rondje ruil met mijn broer.

Die enduro stages is daar gpx van? Ik zag het zo snel niet op Google. Het klinkt precies als wat ik zoek. Maar de rede dat het niet te lang moet zijn is dat we niet alle tijd hebben omdat de reis naar huis ook weer ingezet moet worden. Dus een beetje dwalen en zoeken heeft niet mijn voorkeur deze keer.
HAVE you gazed on naked grandeur where there's nothing else to gaze on,
Big mountains heaved to heaven, which the blinding sunsets blazon,
Black canyons where the rapids rip and roar?
And the wild is calling, calling . . . . let us go.
Plaats reactie