bikepark Willingen

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Dice Oldskool schreef: do 26 september 2019, 13:35
Jan Willem schreef: do 26 september 2019, 12:32 :-q
Zo te zien zijn alle nuttelozen in de gewichtsklasse tussen 60 en 160kg aanwezig :lol:
Dus jij schat Mud 160kg :-D
En jou 60... :roll:
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Dan heeft hij een error van 8 kg. Bij zowel mij als Mud. :winkie:
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Is een gokje hé, voor beiden 8kg te laag ingeschat?
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Tjoentje
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: za 18 november 2017, 19:57

Park lag er super bij vandaag. Nog een aantal andere Nederlanders gespot, maar niet gesproken.

Kwamen er helaas later achter dat we enkel op het flowtrail gedeelte van het park zijn geweest.. :lol:
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Tjoentje schreef: za 28 september 2019, 20:26 Park lag er super bij vandaag.

Vond het er ook verrassend goed bij liggen, iig tot aan de lunch. Precies op het moment dat de schnitzels geserveerd werden trok er een behoorlijke bui over. Die laatste 50 meter onder bij de K1 is duidelijk een punt waar ze wat aandacht aan mogen schenken.
Mazeppa
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: za 21 juli 2007, 22:19
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR
Contacteer:

Hi, ik ga volgend weekend naar Willingen. Een dagje bikepark met vette gehuurde DH fiets en een dagje touren is t plan. Weet iemand een leuke technische route daar met veel single track?
Ik zag bijv. de Diemelsee StMuffert tour (https://www.sauerland.com/nl/Media/Tour ... ffert-Tour). Iemand die gereden? Beetje vergelijkbaar met mooie routes in Ardennen?
2 wielen 1 gedachte
Peterlon
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 13 oktober 2014, 16:41
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur

Die is zeker aan te raden. Ik heb hem twee keer gereden. Van de routes die ik gereden heb (meerdere van de winterberg/Willingen trails ) vind ik deze de mooiste.

Veel plezier!
Mazeppa
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: za 21 juli 2007, 22:19
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR
Contacteer:

Bedankt! Ga ik die uploaden. en rijden :)
2 wielen 1 gedachte
Arne-Jan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 29 juli 2013, 13:59

Misschien een stomme vraag, ik had een trip naar Willingen staan echter ben ik een beginner. Is het park ook geschikt voor mensen die net komen kijken?

Groet!
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Arne-Jan schreef: di 8 oktober 2019, 15:38 Misschien een stomme vraag, ik had een trip naar Willingen staan echter ben ik een beginner. Is het park ook geschikt voor mensen die net komen kijken?

Groet!
Nou.... ik denk dat het toch wel gewenst is als je wat technische bagage hebt.

Voor je idee: ik rij al aardig wat jaren in NL en heb wel wat buitenland gedaan met daardoor wel technische ervaring. Ik was toch in een bikepark als Willingen nog nooit geweest en was daar onlangs voor het eerst en kan je zeggen: het gaat toch met een lekker vaartje en is daardoor weer anders dan wat je hier in NL tegenkomt. Zodoende is (bochten- en rem-) techniek wel iets wat je daar toch tenminste enigszins op orde moet hebben.

Je kan daar kiezen uit flow trail, flow country trail en enduro / downhill, waarvan de eerste 2 de meest eenvoudige zijn. Als je echt beginner bent is dat echter nog best pittig, omdat het toch wel bergafwaarts gaat... weliswaar met mooi aangelegde kombochten en table tops, maar doordat het bergafwaarts is kan je dus wel met aardige snelheden te maken krijgen waardoor je wel moet kunnen controleren. Voorafgaand aan je tripje nog een clinic doen zou op zich geen overbodige luxe zijn dus.
Arne-Jan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 29 juli 2013, 13:59

Wiel-Maat schreef: di 8 oktober 2019, 16:04
Arne-Jan schreef: di 8 oktober 2019, 15:38 Misschien een stomme vraag, ik had een trip naar Willingen staan echter ben ik een beginner. Is het park ook geschikt voor mensen die net komen kijken?

Groet!
Nou.... ik denk dat het toch wel gewenst is als je wat technische bagage hebt.

Voor je idee: ik rij al aardig wat jaren in NL en heb wel wat buitenland gedaan met daardoor wel technische ervaring. Ik was toch in een bikepark als Willingen nog nooit geweest en was daar onlangs voor het eerst en kan je zeggen: het gaat toch met een lekker vaartje en is daardoor weer anders dan wat je hier in NL tegenkomt. Zodoende is (bochten- en rem-) techniek wel iets wat je daar toch tenminste enigszins op orde moet hebben.

Je kan daar kiezen uit flow trail, flow country trail en enduro / downhill, waarvan de eerste 2 de meest eenvoudige zijn. Als je echt beginner bent is dat echter nog best pittig, omdat het toch wel bergafwaarts gaat... weliswaar met mooi aangelegde kombochten en table tops, maar doordat het bergafwaarts is kan je dus wel met aardige snelheden te maken krijgen waardoor je wel moet kunnen controleren. Voorafgaand aan je tripje nog een clinic doen zou op zich geen overbodige luxe zijn dus.
Dank voor je reactie!

Als ik dit zo lees dan maak ik me wat minder zorgen, ik ben dan wel een beginner maar heb indd een clinic gehad. De controle is redelijk goed, ook bij afdalingen. Het stukje waar ik wat minder ervaren ben is de sprongen.. vandaar dat ik even vraag wat ik kan verwachten en of het wel handig is :) waarschijnlijk zal ik me begeven op de Flow Trail (heb net ook wat footage gevonden) dit lijkt me wel te doen, indd even oppassen met de vaart er in :)

Dank
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Idd, snelheid aanpassen aan je skills. Heb daar kinderen naar beneden zien gaan met hun ouders dus een beetje zichzelf noemende mountainbiker moet daar toch zonder kleerscheuren beneden zien te komen. Aan de andere kant heb ik ze ook op de platte wagen door de bergwacht afgevoerd zien worden richting Krankenhaus. :roll:

Gewoon met gezond verstand naar beneden gaan. :bier:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik zag van de zomer ergens een berichtje voorbij komen dat men te Willingen ook XC routes gaat bouwen. Is daar al meer nieuws over/ergens te volgen wat de status is? Al plannen aan het smeden voor de mei vakantie. (die in april is)
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Tijgerhaai schreef: ma 16 december 2019, 17:40 Ik zag van de zomer ergens een berichtje voorbij komen dat men te Willingen ook XC routes gaat bouwen. Is daar al meer nieuws over/ergens te volgen wat de status is? Al plannen aan het smeden voor de mei vakantie. (die in april is)
Er zijn er meerdere, die liggen er ook al een tijdje. Afgelopen najaar met m’n lief er eentje gereden.

http://www.bikespot.nl/2/sauerland/14/willingen/
https://www.komoot.com/guide/69600/mtb- ... gen-upland
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ja die ken ik. Van de zomer ook hier en daar stukjes van mee gepakt. (had routes van het pension) Maar ik las dus later dat ze ook zoals wij dat hier 2.0 routes noemen gingen maken. Want dit spul is voornamelijk shotter.
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie