Alpen Duitsland

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Ruud2411
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 2 november 2018, 21:49

Weet iemand of er in het zuiden van Duitsland (Alpen) net zoals bijvoorbeeld in Oostenrijk gebieden zijn waar je met een gondel/lift naar de berg omhoog kan, dus waar je bike mee in de lift mag.
lenf
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1299
Lid geworden op: do 29 november 2007, 20:48
Mijn mountainbike: My bike is Fly!

Ja, doen ze niet moeilijk over. Zelf nemen ze van alles in de lift mee de berg op of af.
Als je nu al weet waar je naartoe gaat, kun je de organisatie van de liften ook mailen en vragen.
Dieser Weg wird kein leichter sein, Dieser Weg wird steinig und schwer...
Ruud2411
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 2 november 2018, 21:49

lenf schreef: za 4 januari 2020, 14:13 Ja, doen ze niet moeilijk over. Zelf nemen ze van alles in de lift mee de berg op of af.
Als je nu al weet waar je naartoe gaat, kun je de organisatie van de liften ook mailen en vragen.
Weet je toevallig ook plaatsen/gebieden, ik ben zelf totaal niet bekend in de regio.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Wat voor soort biken zoek je, hardcore bikepark/downhill of stevige XC? Als je niet per se met full face helm padding en dubbelkroon vork zoekt zijn er prima opties.

Ik heb een paar keer vakantie gehouden bij de Zugspitze, hoogste berg van Duitsand meen ik met mooie trails. Garmisch Partenkirchen heet de grote attractie, heeft een grote schans en waren ooit de olympische winterspelen. leuk stadje.

En net aan de andere kant van de Zugspitze, 1 dal verderop heet het Oostenrijk met Lermoos en Ehrwald (zoekterm Zugspitz Arena) . Daar is het rustiger zijn nog 2-3 liften meer met trails, fiets mag overal mee. En alles is verbonden met langere onverharde wegen door het bos, er loopt ook een route voor de Alpencrossing naar Italie door dit gebied en Garmisch

Een ander optie is bij die andere grote schans in Duitsland Oberstdorf. Daar heb je ook een trits liften en is ook weer verbonden met Oostenrijk, je kunt het Kleinwalsertal in met daar een stuk of 3-4 liften, trail netwerk en boswegen. Net zo'n gebied als Zugspitze.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Ruud2411
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 2 november 2018, 21:49

Heckler40 schreef: za 4 januari 2020, 16:16 Wat voor soort biken zoek je, hardcore bikepark/downhill of stevige XC? Als je niet per se met full face helm padding en dubbelkroon vork zoekt zijn er prima opties.

Ik heb een paar keer vakantie gehouden bij de Zugspitze, hoogste berg van Duitsand meen ik met mooie trails. Garmisch Partenkirchen heet de grote attractie, heeft een grote schans en waren ooit de olympische winterspelen. leuk stadje.

En net aan de andere kant van de Zugspitze, 1 dal verderop heet het Oostenrijk met Lermoos en Ehrwald (zoekterm Zugspitz Arena) . Daar is het rustiger zijn nog 2-3 liften meer met trails, fiets mag overal mee. En alles is verbonden met langere onverharde wegen door het bos, er loopt ook een route voor de Alpencrossing naar Italie door dit gebied en Garmisch

Een ander optie is bij die andere grote schans in Duitsland Oberstdorf. Daar heb je ook een trits liften en is ook weer verbonden met Oostenrijk, je kunt het Kleinwalsertal in met daar een stuk of 3-4 liften, trail netwerk en boswegen. Net zo'n gebied als Zugspitze.

Enjoy!!
Downhill, bikepark zoek ik niet. Gewoon een leuke week ergens met leuke en wat technische trails.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Rondom de Zugspitze is het klimaat wel een dingetje.
Dwz veel neerslag.
Rondom en vanaf de Zugspitze heb je leuke trials. Wat de locals xc noemen noemen we in NL al snel DH of Enduro :wink:
Net over de grens bij Lermoos heb je de Blindsee trail. Die staat hoog in de top 10 vd Duitse MTB redacteuren.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Voor geen bikepark zijn die gebieden echt aanraders.

Die Blindsee trail is fantastisch, heb ik met de Ripley 120mm-130mm trailbike gereden en dat ging prima. Wel krachtige remmen nodig vooral het eerste steile stuk. Als hij te heftig is zijn er ook alternatieve lijnen mogelijk van die berg naar beneden.

En dan de weg oversteken en de klim naar de Fernpas maken :winkie:

Weer in de bergen is altijd een dingetje, ik heb er vooral goed (fiets)weer gekend, YMMV
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
lenf
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1299
Lid geworden op: do 29 november 2007, 20:48
Mijn mountainbike: My bike is Fly!

Heckler fietst in dezelfde regio als ik daar.
Ik fiets daar verschillende wandel routes dat is uitdagend en gevaarlijk genoeg.
Soms neem ik de mtb marathon in Pfronten ook nog mee, of met de gps, er ligt een vaste route die ook op de borden te rijden is. Of met inschrijving en nummer. Klimaat vind ik juist fijn, na een paar dagen hitte geheid een onweersbui en verkoeling. Nog nooit een verregende vakantie gehad.
Voor een goed vakantie huis moet je wel vroeg boeken. Zoek ook maar eens op regio allgau.
Dieser Weg wird kein leichter sein, Dieser Weg wird steinig und schwer...
lenf
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1299
Lid geworden op: do 29 november 2007, 20:48
Mijn mountainbike: My bike is Fly!

Ik rij daar alles op de hardtail, en stap zelden af. De marathon is niet technisch, wel lange klimmen :tong
Dieser Weg wird kein leichter sein, Dieser Weg wird steinig und schwer...
roger.canisius
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: di 24 april 2012, 12:23
Mijn mountainbike: CUBE 29er Stero 140 Super HPC/Focus JAM2 6.8 nine

En dan na de Blindseetrail, nog de Barbarasteigtrail pakken!
Plaats reactie