Zijn er bewegwijzerde routes rond Aken ?

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Ruud2411
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 2 november 2018, 21:49

Weet iemand of er rond Aken bewegwijzerde routes te vinden zijn?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Hier het 'antwoord' op jouw vraag. Niet alleen voor Aken, maar voor de rest vd wereld.

En volgens mij zijn er geen uitgepijlde routes bij Aken.
Epen/Vijlen is de dichtsbijzijnde.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
roger.canisius
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: di 24 april 2012, 12:23
Mijn mountainbike: CUBE 29er Stero 140 Super HPC/Focus JAM2 6.8 nine

Er zijn geen "uitgepijlde" routes rond Aken. Wel veel "local" trails. Voorbij het drielandenpunt, Aachnerwald, Preußwald, bij/ rond de Entenpfuhl (dan zit je ook al gedeeltelijk in België). Richting Hauset (België, Oostkantone= Duitstalig).
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Bij Dueren en Euskirchen zijn er wel bewegwijzerde routes (samen 500 km bebord: dus kwantiteit genoeg). Ik ken ze niet, maar ik verwacht dat de hierboven beschreven niet-beborde routes mooier zijn (kwaliteit :~ ).
Uitzondering vormt wellicht het bikepark bij Hürtgenwald (http://www.mtb-park-huertgenwald.de/) dat ligt nabij wat van de rondjes bij Dueren:
https://www.freifahrt-eifel.de/assets/u ... Dueren.pdf

Bij Euskirchen zijn er een paar rondjes die ze zwart hebben aangegeven, mogelijk vanwege de hoeveelheid hoogtemeters en niet vanwege de technische complexiteit: https://www.freifahrt-eifel.de/assets/u ... irchen.pdf

Veel van de foto's op de website laten paden zien, waarbij vergeleken zelfs een Waldautobahn een technische uitdaging vormt.

Een mooie GPX volgen lijkt mij leuker.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Bij Dueren (Niedeggen) is ook een illegaal rondje van Up Down magazine.
Ik ben benieuwd of dat enige overeenkomst heeft met de routes op het kaartje.
Mooie omgeving, dat is zeker :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Het gedeelte bij het stuwmeer bij Nideggen heeft in ieder geval geen overeenkomst, behalve dat de schrotterweg omhoog naar de mooie trails daar inderdaad vaak gemarkeerd is als MTB-route maar bovenop de berg over zo'n zelfde weg weer naar beneden gaat. Ze zijn dus goed te gebruiken als shuttle pad omhoog maar verder zal de liefhebber een alternatief omlaag kiezen :wink:

OT: Nideggen is niet echt 'rond Aken', is nog wel een klein uurtje/50km met de auto er vanuit gaande dat je echt vanuit Aken kijkt
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, klopt.
Op de kaart is het in de buurt, maar in de auto ben je een uur langer onderweg.
En overal staan cameras, dus probeer niet er een paar minuten van af te rijden.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
MTBambtenaar
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: za 16 juli 2011, 18:19

Op trailforks staan redelijk wat tracks in het Aachenerwald, heeft iemand een GPX waarin deze (of een aantal) van de trails in een route zijn verwerkt?
Mocht het weer mogen ga ik eind december vanuit mijn vakantiehuis in Limburg daar rijden.
Nooit te oud om iets te slopen:-)
Nooit te oud om iets te maken :-)
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Zijn ook gewoon op.Trailforks te vinden, kwestie van doorklikken...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

En je bent vanuit Aken ook in een zucht op de trails van Parkstad (Heerlen, Brunssum) wat ook hele mooie, gepijlde routes zijn.
Aachenerwald mag je overigens eigenlijk niet fietsen, behalve op het Bikepark Drieländereck (wat nu gesloten is vanwege Corona).
¯\_(ツ)_/¯
Plaats reactie