Trailground Brilon

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Plannen aan het maken voor dit jaar. Vorig jaar naar Willingen geweest en kwam er weer thuis pas achter dat je redelijk dichtbij ook Trailground Brilon hebt. http://www.trailgroundbrilon.de/ Filmpje lijkt geinig genoeg om deze op de laatste dag nog even mee te pakken voor je weer naar huis rijd. Iemand ervaring met deze trails? Wat vond je er van?
◼︎ Go round the outside.
Freediamond87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 394
Lid geworden op: zo 12 januari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy C

Ben er een paar jaar geleden bij toeval terechtkomen omdat daar vlakbij een camping is. Ik vond het wel een leuk rondje maar niet heel bijzonder. De meeste Nederlandse routes zijn leuker.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Paar jaar geleden ook geweest, ik vind het leuk aangelegd trailparkje.
Toen ik er was lagen er volgens mij 3 trails, je kon ze lussen tot 1 groter rondje.
De klimmetjes zijn goed lopend, shotter en singletrail, je hebt leuke uitzicht onderweg en op de top een mooi 360 uitzicht.
De afdalingen zijn leuk gemaakt, met diverse soorten fun stuff en hoog singletrail gehalte.

Er ligt een camping aan de overkant van de weg tegenover de startplek van het trailpark, vanaf die camping +/- 20 minuten rijden tot parkeerplek Bikepark willingen.
Ik vond de camping een goeie uitvalbasis voor xc /trail en bikepark biking in die omgeving.
Aan de parkeerplek van de camping waren ze toen ook bezig met een pumptrack, die zal ondertussen wel open zijn.
Have fun.
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Tijgerhaai schreef: zo 16 februari 2020, 18:40 Plannen aan het maken voor dit jaar. Vorig jaar naar Willingen geweest en kwam er weer thuis pas achter dat je redelijk dichtbij ook Trailground Brilon hebt. http://www.trailgroundbrilon.de/ Filmpje lijkt geinig genoeg om deze op de laatste dag nog even mee te pakken voor je weer naar huis rijd. Iemand ervaring met deze trails? Wat vond je er van?
Een paar jaar geleden ook gedaan, vanuit Winterberg nog even brilon meegepakt en het was zeker de moeite. :-q
Just do Ti, or did i die?
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Bedankt, zie op de Facebook pagina dat men ook bezig is hier en daar wat te verbeteren. Mijn Duits gaat nergens over dus ik moet het doen met de fb vertaling maar ga er dan voor het gemak van uit dat het leuker is geworden.
◼︎ Go round the outside.
EmTeeBee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 8 april 2011, 13:58

Ik ben er in het najaar van 2019 ook geweest en vond het echt een aanrader! :-q Over een korte afstand veel leuke klimmetjes en afdalingen. Relatief veel singletracks, zeker in vergelijking met de vaste routes in het Sauerland die vooral over brede paden gaan. De langste tour is 17km, dus prima mee te pakken op de dag dat je terug naar huis gaat.
roger.canisius
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: di 24 april 2012, 12:23
Mijn mountainbike: CUBE 29er Stero 140 Super HPC/Focus JAM2 6.8 nine

Ben er in september 2019 geweest, leuke trailtjes. Maar niet extreem spectaculair. Winterberg en Willingen leuker, ook buiten de bikeparken.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Het plan is om dit jaar samen met mijn neefje (12) te gaan. Hij geeft een HT dus heel spectaculair hoeft het niet te worden. (al is hij niet vies van het technische werk) Mooi twee dagen Willingen boven op de hei en daar om heen de mooie trailtjes. Voor wij naar huis gaan nog even Brilon mee pakken. Heb je drie dagen lol denk ik.
◼︎ Go round the outside.
blommetje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 25 november 2015, 14:13

Ik ga mid augustus naar Brilon. Vorige maand gereden in Winterberg. Alleen trail en tours. Niet t bikepark. Ik wil daarvoor graag een dagdeel een clinic boeken voor t park. Iemand een tip? https://biketherapy-brilon.de/ is al vol en veel meer kan ik niet vooraf bereiken...

Iemand ervaring met een leuke instructeur? Mag in Brilon of Winterberg zijn
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Heb ooit clinic in bikepark Winterberg van mtbclinic.nl gehad. Prima bevallen
Plaats reactie