Bikepark met goede speelvoorzieningen voor kleine kinderen

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
ddeftones
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 3 november 2015, 22:45
Mijn mountainbike: Ripmo

Van de zomer hebben m'n vrouw, dochter (2) en ik een weekje Serfaus geboekt. Doel is om in die week enkele dagen te gaan biken (ene dagdeel mn vrouw, andere dagdeel ondergetekende). Uit eigen ervaring weten wij inmiddels dat in bikeparks als Morzine, Livigno, Saalbach, Winterberg / Willingen etc. voldoende te doen is voor een klein kind (speeltuinen etc).

Nu zoeken wij nog een bestemming voor in Duitsland voor een weekje. Hebben jullie nog tips voor leuke bikeparks, waar ook genoeg familie voorzieningen in de directe omgeving zijn?
be quiet and drive
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

mijn ervaring is dat overal waar een lift is, ook wel speeltuintjes etc zijn. idealiter is er een rodelbaan. Ik herken je wens, hoewel mijn vrouw zeker niet fietst, maar een paar daagjes met het gezin naar een bult met lift is ook standaard onderdeel van onze vakanties. Hoogtepunt was wel Leogang, die hotels beneden zijn erg mooi qua terrassen met speeltuinen, skelter parcours, trampolines en een mini loopfiets baantje.

Dingen die mij te binnen schieten in Duitsland:
- Todtnau (Schwarzwald). Klein bikepark, gondelliftje, bovenaan gaat ook een rodelbaan naar beneden. Maar voor mij wel 10 jaar geleden dat ik daar was.
- in de Harz, bij Hahnenklee en/of bij Braunlage is ook een rodelbaan
- dichterbij huis, trailpark op de Erbeskopf in de Hunsruck. Ik weet nog steeds niet of je met je fiets in de lift kan daar maar er is ook een rodelbaan en veel speeltuintjes beneden, en ook zo'n boomklimparcour (edit: dat laatste is niet voor een 2 jarige natuurlijk). Maar de trails zien er op YT niet echt heel denderend uit: https://trailpark-erbeskopf.de/
Plaats reactie