Willingen vs Winterberg

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
danny87
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: za 9 mei 2020, 10:45

Hoi allemaal ik ben nieuwschierig naar de meningen van de mensen hier. Afgelopen weekend heb ik een weekendje bikepark willingen gedaan voor het eerst supergaaf en ga dit zeker meer doen. Maar nu wil ik eigenlijk wel weten als jullie moeten kiezen tussen deze 2 naar welk bikepark gaan jullie dan het liefst?? En waarom??

Groetjes Danny
StephanS
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 oktober 2013, 21:57

Winterberg voor de variatie, Je hebt iets van 9 verschillende tracks waardoor je makkelijk een dag plezier kan hebben.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

danny87 schreef: ma 13 juli 2020, 19:24 Hoi allemaal ik ben nieuwschierig naar de meningen van de mensen hier. Afgelopen weekend heb ik een weekendje bikepark willingen gedaan voor het eerst supergaaf en ga dit zeker meer doen. Maar nu wil ik eigenlijk wel weten als jullie moeten kiezen tussen deze 2 naar welk bikepark gaan jullie dan het liefst?? En waarom??

Groetjes Danny
Hee Danny, hoe is het met de spierpijn? :winkie:

Winterberg is groter en heeft meer tracks. Willingen is wat kleiner en wat rustiger en heeft langere tracks. Dus als de rij bij WB te groot is rij je door naar willingen (30min)
Avandea
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: ma 30 maart 2020, 09:50

Willingen daar zit je meer op de mtb als in winterberg en dus meer plezier
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Ligt eraan hoe he het bekijkt. Meer op de fiets? De lift gaat zo tergend langzaam: lift naar boven en naar beneden half uur over gedaan. In Winterberg heb ik de Blackline gedaan en sta ik binnen een 12 minuten weer boven.

Verder vind ik het aanbod tracks in Willingen echt belabberd. 3 flowtracks, en een DH track waarvoor je een heel eind moet fietsen om weer naar boven te kunnen aangezien de gondels geen fietsen meer vervoeren.

Nee, dan maar Winterberg. Doordeweeks nooit problemen met drukte, snelle lift en goede afwisseling van tracks.
Liever nog naar Hürtgenwald maar helaas, ik denk niet dat dat dit seizoen nog open gaat..
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

1) Winterberg is logistiek gezien fantastisch. De meeste tracks lopen van lift station tot liftstation waardoor je als het rustig is 7 a 8 runs per uur kunt halen en dan ook een behoorlijk percentage per uur op de fiets doorbrengt. Willingen is vooral wat de DH betreft echt het tegenovergestelde (ok, je zit op de fiets om weer bij de lift te komen maar da's geen quality time)

2) Winterberg heeft een redelijk breed aanbod terwijl Willingen heeft een paar meer van hetzelfde flowtracks heeft die wel heeeeeel toegankelijk zijn en de DH, en daar tussen zit helemaal niets. Ook natuurlijk, relatief langzaam (a la Blackline) is er officieel niet. Persoonlijk vind ik de DH in Willingen overall de interessantste track (interessanter dan de IXS) maar wanneer je niet met een groep bent die 10x dezelfde passage wilt rijden om die te perfectioneren dan ben je daar ook wel een keertje op uitgekeken.

Maar het ligt allemaal aan waar je zelf naar op zoek bent.
(en persoonlijk vind ik dat eigenlijk eerder in de Vogezen)
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
danny87
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: za 9 mei 2020, 10:45

TenZNL schreef: ma 13 juli 2020, 22:13
Hee Danny, hoe is het met de spierpijn? :winkie:

Winterberg is groter en heeft meer tracks. Willingen is wat kleiner en wat rustiger en heeft langere tracks. Dus als de rij bij WB te groot is rij je door naar willingen (30min)
[/quote]

Haha de spierpijn was maar een dagje gelukkig het enigste wat nu nog gevoelig is zijn de plekjes op me scheen waar me flatpedal ze puntjes in heeft gezet :tong.

Ik lees net 7 tot 8 runs in een uur dat haalde ik in willingen niet als ik 3 runs in het uur had vond ik mezelf al helemaal het mannetje :lol:
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

In Winterberg heb ik normaal gesproken rond de 35 runs. Als de lift in Willingen op standje turbo zou staan zou ik dat ook wel kunnen halen. Maar helaas, kruipend naar boven.. :winkie:
Gebruikersavatar
Downtherabbithole
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: do 9 januari 2020, 09:44
Mijn mountainbike: Yeti SB120 Turq

Willingen is flowkoning. Leuk om een keer mee te maken.
Winterberg is door zijn variatie meer de moeite van een reisje waard.
Qua Patet Orbis
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Waarom zelf niet een keer in Winterberg gaan kijken? Dan kan je zelf bedenken wat je leuker vindt
Gebruikersavatar
Dunc@n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: di 10 september 2013, 09:09
Mijn mountainbike: GT Sensor Expert; Koga Beachracer; Giant Defy

Dennisvdb schreef: di 14 juli 2020, 19:48 In Winterberg heb ik normaal gesproken rond de 35 runs. Als de lift in Willingen op standje turbo zou staan zou ik dat ook wel kunnen halen. Maar helaas, kruipend naar boven.. :winkie:
Ik ben afgelopen weekend in Willingen geweest en vondt het echt wel meevallen met de lift snelheid. Volgens strava gemiddeld 4:30 tot max 5 min (https://www.strava.com/segments/2415730 ... gender=all), en geen wachtrijen.

Verder is Willingen heerlijk flowen en zeer goed te doen voor beginners (ik was met mijn dochter, die voor het eerst in een bikepark was). De Downhill in Willingen heb ik dan weer wat mindere herinneringen aan omdat ik daar een jaar of 5 geleden mijn pols gebroken heb :oops: Het ziekenhuis in Brilon is dan wel weer erg goed en dichtbij :-q
Serieuze Wielerliefhebber zonder Ambitie
danny87
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: za 9 mei 2020, 10:45

maaf2 schreef: wo 15 juli 2020, 09:35 Waarom zelf niet een keer in Winterberg gaan kijken? Dan kan je zelf bedenken wat je leuker vindt
Dat ga ik ook zeker doen :D beter nog hij staat al gepland :-q
danny87
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: za 9 mei 2020, 10:45

Dunc@n schreef: wo 15 juli 2020, 11:13
Dennisvdb schreef: di 14 juli 2020, 19:48 In Winterberg heb ik normaal gesproken rond de 35 runs. Als de lift in Willingen op standje turbo zou staan zou ik dat ook wel kunnen halen. Maar helaas, kruipend naar boven.. :winkie:
Ik ben afgelopen weekend in Willingen geweest en vondt het echt wel meevallen met de lift snelheid. Volgens strava gemiddeld 4:30 tot max 5 min (https://www.strava.com/segments/2415730 ... gender=all), en geen wachtrijen.

Verder is Willingen heerlijk flowen en zeer goed te doen voor beginners (ik was met mijn dochter, die voor het eerst in een bikepark was). De Downhill in Willingen heb ik dan weer wat mindere herinneringen aan omdat ik daar een jaar of 5 geleden mijn pols gebroken heb :oops: Het ziekenhuis in Brilon is dan wel weer erg goed en dichtbij :-q

Nou ik ben dus wel beginner denk ik. Ik mountainbike nog net geen jaar denk dat het scheelt dat als ik eenmaal een beetje vertrouwen erin heb ik gewoon ga en wie zie hoe het gaat en tot nu toe nog geen hele gekke dingen gebeurd dus doe toch iets goed of toch nog te voorzichtig haha. Ik heb de downhill niet gedaan omdat ik me eigenlijk prima vermaakte op de flow en flow country en freeride en dan toch een beetje bang was dat de downhill misschien net iets te zou zijn voor me. Achteraf wel spijt dus dat vind ik wel een goed excuus om nog een keer terug te gaan haha :-q :D
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Brilon is dichterbij Willingen.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Boeie, Winterberg heeft een eigen Franziskus ziekenhuis! :-q
Plaats reactie