Gave locaties "net" over de grens.

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Rogier13
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: do 9 mei 2019, 19:45

Geen downhil maar wel super trails, Aachenerwald makkelijk te combineren met het gebied rond Stolberg en de Wehebachtalsperre of eventueel het Wormdal.
Canyon Lux Trail - Swett Smockelaer - Kona Honzo ST
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1138
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Bram87 schreef: vr 7 augustus 2020, 10:30 Iserlohn + Hemer.
https://www.trailforks.com/trails/map/? ... on=7.76081

in Trailforks kun je zien welke trails in welke GPS routes zijn opgenomen.
+1 voor dit gebied. Let wel: veel van het bos daar is er slecht aan toe, met werkzaamheden tot gevolg. Goed op TrailsForks kijken of een pad nog bestaat en/of open is.
Stamppot with weaksauce!
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1715
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

goeie. Lang leve de buchdrucher. Snel gecheckt op TF, maar de trails langs de Stephanopeler Strasse lijken gewoon rijdbaar
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1138
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Bram87 schreef: do 13 augustus 2020, 11:26 goeie. Lang leve de buchdrucher. Snel gecheckt op TF, maar de trails langs de Stephanopeler Strasse lijken gewoon rijdbaar
Dat waren ze eergisteren ook. Tannennadelöhrs open stukken liggen er een beetje sketchy bij (erg droog & los), dat wel. Verderop bij Rock 'n' flow ff oppassen voor een omgevallen boom (met 1m83 pas ik er écht niet onder en onderin is het pad door nóg een boom geblokkeerd). Alleen van Geilomaten is een groot deel (hele onderste helft) verdwenen.
Stamppot with weaksauce!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik heb toch in het Reichswald best leuke paden zien liggen.
Iig niet slechter dan wat er in NL ligt
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1715
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

maar wel saai in vergelijking met wat er iets verderop te vinden is...en als je dan toch ffies moet rijden zou ik ook liever 20% verder rijden om 80% betere trails te krijgen :)
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Bram87 schreef: ma 24 augustus 2020, 13:40 maar wel saai in vergelijking met wat er iets verderop te vinden is...en als je dan toch ffies moet rijden zou ik ook liever 20% verder rijden om 80% betere trails te krijgen :)
Dat is de gedachte. :-q
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

.
Laatst gewijzigd door Koban op wo 29 maart 2023, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Wat altijd aardig werkte was de bult opfietsen via een breed pad en boven zoeken naar het begin vd singletrack.
Met een beetje geluk heeft de boswachter het niet al te goed verstopt.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Allemaal leuk als je in de regio woont. Als je de moeite neemt om van uit de vlakke polder ergens heen te gaan wil je gewoon lekker rijden en niet moeten zoeken naar paadjes die je misschien kan rijden. Laatste keer dat ik geweest ben best een paar leuke trailtjes gereden langs de grens en in de buurt van Kleve. Maar terug was ik er wel klaar mee. De "je moet ze weten" wordt niemand wijzer van. Als het regelmatig dicht gedonderd wordt snap ik dat je er geheimzinnig overdoet. (ze zijn dus illegaal) Maar dan kan ik net zo goed hier bij een boerderij aanbellen en zoeken naar de spelt. :tong

Ooit was het Reichswald en de bossen rond Nijmegen één groot bos. Dus ideetje voor als de mensen van het Rijk van Nijmegen zich vervelen. Roiutes doortrekken over de grens. :-q
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Singletracks zijn in NRW sowieso verboden.
Toen in D de algemene 2m-regel werd afgeschaft heeft NRW de gelegenheid aangegrepen om een 3m-regel in te stellen. :o
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Wel duidelijk dat de groene kerk behoorlijk vertegenwoordigt is in de deelstaat. :-{ Maar daar kan je natuurlijk gebruik van maken. Maak je 3 meter brede MTB routes. Hoef je je niet druk te maken over breed rijden, tig lijn keuzes op een pad, en die bomen die in de weg staan noem je hindernissen. :winkie: Toch raar dat het afhankelijk is van de deelstaat. Harz wordt het gedoogd, Sauerland mag je overal rijden. (en als je iemand tegenkomt die loopt te zeiken is het een Hollander) Onze Duitse vrienden moeten wellicht het voorbeeld van onze Waalse vrienden volgen. Het doet je wel weer beseffen dat hoewel wij lekker kunnen zeiken op onze routes dat het niks voorstelt, het best goed hebben met een lusje in elk locale bossage.
◼︎ Go round the outside.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Nideggen, Hurtgenwald en Monschau in het weekend lekker mijden en doordeweeks daar gaan biken.
Geen gezeik en de wandelaars die je dan tegenkomt zijn vriendelijk.

Hasselbachrasen is ook een leuk pad richting de Wehebachtallsperre.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Plaats reactie