logies Winterberg

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mrr
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 15 maart 2019, 19:36

Deze nazomer gaat het er eindelijk eens van komen, we doen een weekendje winterberg!

Advies verblijf? Bike rental (ik heb een Oiz TR maar wil wel eens wat gekkers rijden)? Do's and dont's?

Vast bedankt!
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Ik heb voornamelijk (toen ik nog geen camper had) overnacht bij het Big Mountain Hostel. Niet het nieuwste etablissement, maar wel spotgoedkoop en ruime kamers.
Ook 1x Muhve In hotel in het centrum, in september. Was de enige gast, dus kreeg het ontbijt wat erbij hoorde in euro's om bij Kafe Kern te ontbijten. Kamer was wel duurder en veel kleiner, maar wel midden in centrum. Nette kamers en douche.

Verder verhuur: bij "ski X bike" kun je nieuwe fietsen huren, van alles en nog wat. Maar ook dikke Santa Cruzkes! :-q
Gebruikersavatar
Mrr
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 15 maart 2019, 19:36

Dennisvdb schreef: do 10 september 2020, 21:19 Ik heb voornamelijk (toen ik nog geen camper had) overnacht bij het Big Mountain Hostel. Niet het nieuwste etablissement, maar wel spotgoedkoop en ruime kamers.
Ook 1x Muhve In hotel in het centrum, in september. Was de enige gast, dus kreeg het ontbijt wat erbij hoorde in euro's om bij Kafe Kern te ontbijten. Kamer was wel duurder en veel kleiner, maar wel midden in centrum. Nette kamers en douche.

Verder verhuur: bij "ski X bike" kun je nieuwe fietsen huren, van alles en nog wat. Maar ook dikke Santa Cruzkes! :-q
Thx man!! Die camper staat hier al lang op de wishlist, maar ik denk dat ik het bigmountain hostel ens een kans geef
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Advies om de huur van je fiets snel te regelen. Bij bikepark kan je vanaf 28 september niet meer reserven, want dan start verkoop verhuur modellen. Aanbod slinkt dus. Moet je heel vroeg in de rij gaan staan en hopen dat er nog een fiets is. Huren bij andere plek lijkt handiger, maar zal veel vraag naar zijn.
Gebruikersavatar
Mrr
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 15 maart 2019, 19:36

thx!

Tzal voor volgend jaar zijn vreesek.. fietsmakkers haken een voor een af en alleen naar daar lijkt me nix. Ik was sowieso wel van plan om m'n OIZ TR mee te nemen en te zien of ik me daar ook al niet prima mee vermaak (ik gok van wel, zotte jumps en drops heb ik de ballen niet voor)
Gebruikersavatar
DrLivingstone
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: di 16 september 2003, 08:23
Mijn mountainbike: ..heeft maar 1 been!

Goede overnachtingstip is http://www.talblick-winterberg.com/index_nl.html
NL eigenaar en gewoon prima kamers, goed ontbijt tegen zeer nette prijzen en een garage waar je je MTB in kunt stallen.
Uitzicht op de bobsleebaan en dus dicht bij het Trailpark en de start van de MTB routes.
Corona gooide roet in het eten dit jaar, anders zaten we er weer.
Juan007
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:02
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

De Gipfelsturmer, aan het bikepark, kan ik je aanbevelen 👍🏼
Rogier13
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: do 9 mei 2019, 19:45

Hotelwinterberg-resort, groot hotel net buiten het centrum, afgesloten fietsenstalling. Weekend arrangement in juli 2019 van vrijdag t/m zondag 89,- p.p. incl. halfpension ( buffet )
Canyon Lux Trail - Swett Smockelaer - Kona Honzo ST
Plaats reactie