Oktober 2020 ervaringen rondom Oberharmersbach (Zwarte woud / Schwarzwald)

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Grondvreter
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: di 3 november 2020, 14:52

Ik heb in 2020 (oktober) ervaring met deze omgeving opgedaan tevens ook mijn eerste buitenland ervaring, hopelijk relevante informatie voor mensen die dit gebied ook bezoeken.

Eerste rit:
https://www.komoot.nl/tour/298043783?ref=wta

Tegen de klok ingereden, en dit is wat mij betreft de juiste richting, in de foto's vind je b.v. een lange wortelafdaling op 10.8 kilometer. Mijn advies is overigens alles dat omlaag gaat met grote veiligheidsmarge te rijden wanneer je net als ik toen alleen rijd, je komt hier geen mens tegen (ik zal wel een mietje zijn). Ik heb lang niet alle mooie stukken op foto staan, kwam er om te fietsen en niet om een rapportage te maken van de route ;-), maar er is heel wat leuks te vinden.

Tweede rit:
https://www.komoot.nl/tour/298036326?ref=wta

De lange initiële klim was voor mij met toen alleen wat UHR ervaring wel een hele uitdaging, maar als je eenmaal over de toppen rijd is het wonderschoon en kom je regelmatig singletracks tegen met hier en daar een drop van 0,5m - 0,75m. Op de langere paden steken er regelmatig grote stenen uit, houd je ogen open.


Wat mij opviel voor beide ritten is dat zeker wanneer je wat hoger klimt, je echt alleen bent, ik vond dat beide heerlijk maar ook enigszins een beetje beangstigend, als je hier hard op je bek gaat sta je er alleen voor, mobiel ontvangst is geen gegeven.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooi toch, dat gevoel dat je alleen bent op de trails ? :-q

Je moet altijd met een beetje reserve rijden, ook in het gezelschap van je fietsmaten kan je ongelukkig vallen :wink:

En buiten nederland bestaan er inderdaad blinde vlekken op de GSM kaart.
(Daarom altijd alles lokaal op je telefoon of gps, geen online toestanden)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Mooie omgeving daar. Ben een aantal keren recht boven in Freudenstadt geweest...
Rondom dat stuwmeer is ook erg mooi.
Dus ik weet wat je daar kan zien en meemaken :-q
Plaats reactie