Aachner- en Preußwald.

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Gebruikersavatar
JW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: durft meer dan ik / Geometron

Niet het beste moment om te gaan nee, los van covid.
Het is zowat mijn achtertuin en ben al een hele tijd niet meer geweest. En die achtertuin is klein nu met de gesloten grenzen hier (komt wel goed, daar niet van).

Het is een maffe situatie, bikepark dicht vanwege de coronaregels en bos zelf te druk door de secundaire gevolgen van corona. Kunt weinig kanten op.

De vereniging roept op komend weekend enkel op de toegestane paden (dus die brede paden) te rijden als stil protest (weet niet of ze die oproep delen buiten hun leden, zag geen melding dat dat geheim moest blijven)
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Nou... het is dus afgezegd. Tjonge. :-{
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Iemand nog een beetje serieus alternatief in NL voorhanden? :-?
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

MVMVML schreef: wo 14 april 2021, 15:00 Iemand nog een beetje serieus alternatief in NL voorhanden? :-?
Nee
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

JW schreef: wo 14 april 2021, 10:59 Niet het beste moment om te gaan nee, los van covid.
Het is zowat mijn achtertuin en ben al een hele tijd niet meer geweest. En die achtertuin is klein nu met de gesloten grenzen hier (komt wel goed, daar niet van).

Het is een maffe situatie, bikepark dicht vanwege de coronaregels en bos zelf te druk door de secundaire gevolgen van corona. Kunt weinig kanten op.

De vereniging roept op komend weekend enkel op de toegestane paden (dus die brede paden) te rijden als stil protest (weet niet of ze die oproep delen buiten hun leden, zag geen melding dat dat geheim moest blijven)
oproep tot de stille actie staat gewoon ook op hun IG, dus delen zal prima zijn: https://www.instagram.com/p/CNm2edyB7x- ... _copy_link
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

MVMVML schreef: wo 14 april 2021, 15:00 Iemand nog een beetje serieus alternatief in NL voorhanden? :-?
Schoorl? Yo Eddy even vragen of hij je achter de schermen wil rondleiden. :winkie:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

suravida schreef: wo 14 april 2021, 18:00
MVMVML schreef: wo 14 april 2021, 15:00 Iemand nog een beetje serieus alternatief in NL voorhanden? :-?
Schoorl? Yo Eddy even vragen of hij je achter de schermen wil rondleiden. :winkie:
Daar zitten dan wel veel drops in die je niet vol gas kan nemen :lol:
Maar ook daar is het nog steeds niet de bedoeling om te gaan rijden (volgens mij ook niet door Yo eddy met genodigde)
Ik heb heel groot deel van de nieuwe route helpen aanleggen en ben verantwoordelijk voor de grafische uitingen maar zelfs ik heb nog nooit de nieuwe route gereden.
Have fun!
Rinse.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ook wat fietsmaten van mij de pineut in het Aachenerwald, 125,- pp voor het ‘wild’ rijden daar.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

aurelius schreef: wo 14 april 2021, 22:06 Ook wat fietsmaten van mij de pineut in het Aachenerwald, 125,- pp voor het ‘wild’ rijden daar.
En ook gezeur over corona-testen die je moet hebben? Of zijn het Duitsers?
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Het zijn echte trail-rijders, die als Limburgse locals daar regelmatig de grens oversteken, voor hun gevoel 'thuisgebied'. Betrof de gerichte Aachenerwald-controles die nu veel plaatsvinden en waarover zoveel te lezen valt (Coronatesten: weet ik niet, niet over gehad).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Was het dan ook aan de belgische kant? €125 hoor ik alleen van de buren, hier zou het €50 moeten zijn, tenzij er een buitenlanderbonus bij komt.
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

odp schreef: do 15 april 2021, 09:19 Was het dan ook aan de belgische kant? €125 hoor ik alleen van de buren, hier zou het €50 moeten zijn, tenzij er een buitenlanderbonus bij komt.
"buitenlanderbonus" Mooi scrabbelwoord........ :wink:

Ik wacht ook nog wel even. Tot de 'storm' weer wat is gaan liggen. Dit weekend is er blijkbaar zo'n protestrit.
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

balboa schreef: vr 16 april 2021, 12:44
odp schreef: do 15 april 2021, 09:19 Was het dan ook aan de belgische kant? €125 hoor ik alleen van de buren, hier zou het €50 moeten zijn, tenzij er een buitenlanderbonus bij komt.
"buitenlanderbonus" Mooi scrabbelwoord........ :wink:

Ik wacht ook nog wel even. Tot de 'storm' weer wat is gaan liggen. Dit weekend is er blijkbaar zo'n protestrit.
Ik was niet bij het protest, maar hoor dat het goed druk was. Even kijken of het nog ergens in het lokale nieuws komt.
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Volgens Bikecomponents is er wel voldoende progressie geboekt om al te kunnen spreken over legaliseren van bestaande, illegale trails aan de zuid-oostkant van het Bikepark. Wat dat precies inhoudt moeten we nog zien, maar er is in elk geval al (voorzichtig) positief nieuws.
¯\_(ツ)_/¯
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

FXII schreef: wo 28 april 2021, 21:40 Volgens Bikecomponents is er wel voldoende progressie geboekt om al te kunnen spreken over legaliseren van bestaande, illegale trails aan de zuid-oostkant van het Bikepark. Wat dat precies inhoudt moeten we nog zien, maar er is in elk geval al (voorzichtig) positief nieuws.
Was ook al door de GFAC gedeeld. Alle politieke partijen blijken aan boord te zijn voor een legaal trailnetwerk, maar wat dit precies gaat betekenen is inderdaad nog lang niet duidelijk. Er is wel duidelijk aangegeven, dat mochten de bestaande trails and uitdagende stukken niet in de route terugkomen, het effect heel erg beperkt zal zijn.

Ik zie een Toblerone nog steeds niet in een officiele route, maar we zullen het wel zien.

In het bikepark zijn ze trouwens ook flink bezig, wordt tijd dat ie weer open mag :)
Plaats reactie