Aachner- en Preußwald.

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Politiek unaniem aan boord lijkt mij al een mijlpaal op zich. UHR routes kosten 10 jaar dus :bier:
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Gisteren dagje daar rondgereden. Stikte er vd bikers, alles out in the open. Meegenomen door iemand die er zeer regelmatig rijd. Top gebied daar.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Zou dat gebied straks ook aan z'n eigen "succes" ten onder gaan...?
Volgens mij is daar op veel plekken mountainbiken niet legaal. Met een paar fietsers wordt dat sneller oogluikend toegestaan dan met grote aantallen.

Ik ben er vroeger (~2005-2015) regelmatig geweest, vaak met TSTM en Sjef. Toen kwamen we er maar heel zelden andere bikers tegen en lagen er ook al hele gave trails (deels aangelegd door locals). We hebben er zelfs in 2006 en 2008 de forum-bikersdagen gehouden :)

Wanneer het precies was weet ik niet meer, schat rond 2014, maar Sjef en ik zijn er een keer staande gehouden door een boswachter (in België, we waren nog aan het dalen vanaf het 3LP). Lang gesprek gehad, heel beleefd geluisterd naar zijn verhaal over het waarom we daar niet mochten rijden, ons eigen verhaal gedaan en uiteindelijk zonder financiële gevolgen weer om mogen draaien.
Die rit hebben we verder maar beperkt tot het Duitse en Nederlandse deel... :D

Ik denk echt dat al die ritten delen op Strava en andere media tegenwoordig een heel slecht idee is.
Maar ja, de drang om alles aan anderen te laten zien is voor velen blijkbaar onbeheersbaar...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

kermit schreef: ma 28 februari 2022, 11:35 Zou dat gebied straks ook aan z'n eigen "succes" ten onder gaan...?
Volgens mij is daar op veel plekken mountainbiken niet legaal. Met een paar fietsers wordt dat sneller oogluikend toegestaan dan met grote aantallen.

Ik ben er vroeger (~2005-2015) regelmatig geweest, vaak met TSTM en Sjef. Toen kwamen we er maar heel zelden andere bikers tegen en lagen er ook al hele gave trails (deels aangelegd door locals). We hebben er zelfs in 2006 en 2008 de forum-bikersdagen gehouden :)

Wanneer het precies was weet ik niet meer, schat rond 2014, maar Sjef en ik zijn er een keer staande gehouden door een boswachter (in België, we waren nog aan het dalen vanaf het 3LP). Lang gesprek gehad, heel beleefd geluisterd naar zijn verhaal over het waarom we daar niet mochten rijden, ons eigen verhaal gedaan en uiteindelijk zonder financiële gevolgen weer om mogen draaien.
Die rit hebben we verder maar beperkt tot het Duitse en Nederlandse deel... :D

Ik denk echt dat al die ritten delen op Strava en andere media tegenwoordig een heel slecht idee is.
Maar ja, de drang om alles aan anderen te laten zien is voor velen blijkbaar onbeheersbaar...
Ja geen idee. Op de parkeerplaats waar we stonden, was het een komen en gaan van MTBers. Had ook niet het idee dat men voelde alsof ze iets stiekems aan het doen waren. De jongen die ons voorreed, die reed er al 2 jaar om het weekend zei die en nog nooit boete of iets gehad. Plus er lagen ook genoeg duidelijk aangelegde dingen zoals drops en sprongen.

Zag er zelfs een paar met een downhillfiets :o
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Klopt, in die jaren dat wij er kwamen zagen we steeds meer van die aangelegde drops e.d. erbij komen. En je zag aan de sporen ook dat die steeds meer gebruikt werden dan daarvoor. Maar dat er aangelegde features liggen wil nog niet zeggen dat het legaal is ;-)
Geen idee hoe streng de controles zijn of wat er voor boetes op staan.

Ik ben er twee jaar geleden voor het laatst geweest.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Het was in ieder geval een mooie dag. Prachtig weer en lekker gereden.

En 1.000 hoogtemeters bij de diehards erop. :winkie:
Juan007
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:02
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

Mijn inziens is de handhaving niet heel consequent. Vorige jaar een stuk of 10x geweest, ook in periodes dat gewaarschuwd werd voor handhaving.

Gelukkig gaat er een gedeelte gelegaliseerd worden.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Juan007 schreef: ma 28 februari 2022, 14:01 Mijn inziens is de handhaving niet heel consequent. Vorige jaar een stuk of 10x geweest, ook in periodes dat gewaarschuwd werd voor handhaving.

Gelukkig gaat er een gedeelte gelegaliseerd worden.
Kijk dat is goed nieuws. Enigzins bekend welk gedeelte?
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

kermit schreef: ma 28 februari 2022, 11:35 Ik denk echt dat al die ritten delen op Strava en andere media tegenwoordig een heel slecht idee is.
Maar ja, de drang om alles aan anderen te laten zien is voor velen blijkbaar onbeheersbaar...
Enkele verdienen er geld mee, de kudde loopt er achter aan. De pioniers van daarvoor delven het onderspit. Het grootste deel wordt verboden, rest een schamel routebestandje.

De influencers wijken uit naar een volgende spot en de geschiedenis herhaalt zich. Waar nodig met een verhaal dat het komt door …..

Voor mij een van de redenen om onze sport nog zelden te beoefenen, ik pionier liever dan dat ik onderdeel ben van de kudde.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Wat ik toch altijd proef is 'als wij illegale trails rijden is het tof'. Maar als anderen dat ook doen, dan zijn zij er verantwoordelijk voor dat het niet straks niet meer kan.
Laatst gewijzigd door MVMVML op vr 4 maart 2022, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Jurriaan schreef: vr 4 maart 2022, 14:40
kermit schreef: ma 28 februari 2022, 11:35 Ik denk echt dat al die ritten delen op Strava en andere media tegenwoordig een heel slecht idee is.
Maar ja, de drang om alles aan anderen te laten zien is voor velen blijkbaar onbeheersbaar...
Enkele verdienen er geld mee, de kudde loopt er achter aan. De pioniers van daarvoor delven het onderspit. Het grootste deel wordt verboden, rest een schamel routebestandje.

De influencers wijken uit naar een volgende spot en de geschiedenis herhaalt zich. Waar nodig met een verhaal dat het komt door …..
Call some place Paradise, and kiss it good-bye...
Voor mij een van de redenen om onze sport nog zelden te beoefenen
Jammer
ik pionier liever dan dat ik onderdeel ben van de kudde.
Ja, die indruk had ik al :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

MVMVML schreef: vr 4 maart 2022, 17:22 Wat ik toch altijd proef is als 'wij illegale trails rijden is het tof'. Maar als anderen dat ook doen, dan zijn zij er verantwoordelijk voor dat het niet straks niet meer kan.
Omdat we vinden dat we zelf verantwoord bezig zijn, en de anderen er een puinhoop van maken.
Ik denk dat het in de aantallen zit.
Hoe meer bikers (in dit geval), des te meer kans dat er een aantal tussen zitten die er een puinhoop van maken.

Ik las ooit in Ski Magazine dat het enorm FOEI is om off-piste te skiën.
In hetzelfde magazine 14(!) paginagrote foto's van off-piste skiën :~
Met ons is het precies hetzelfde.
Het is gewoon te leuk.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Ik vermoed dat het soort volk waar jij op doelt daar niet zo snel te vinden zijn. Je hebt namelijk in 25km ruim 1000 hm en je moet echt de weg weten. Dus ik denk dat het allemaal wel meevalt.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Sabai schreef: vr 4 maart 2022, 22:01 Ik vermoed dat het soort volk waar jij op doelt daar niet zo snel te vinden zijn. Je hebt namelijk in 25km ruim 1000 hm en je moet echt de weg weten. Dus ik denk dat het allemaal wel meevalt.
Vorig jaar tijdens de semi-lockdown een groep van 15 man incl 10" boombox op niet al te misselijk volume (en geen lullige fietsjes ook) op de P bij het 3LP. Dat is vragen om gezeik en scheve gezichten.
Plaats reactie