Duitsland, ontwikkelingsland op mtb route gebied, stand van zaken

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Gebruikersavatar
Roderbike
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 15 december 2013, 16:26
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel / Cube Reaction GTC SL 29"
Contacteer:

Ik woon nu 2,5 jaar in Münster. Een stad met 310.000 inwoners en ook vele (race)fietsers. Er wordt hier door mountainbikers gefietst op een terrein waar de Bundeswehr traint. Dat wordt echter door het leggen van obstakels steeds meer onmogelijk gemaakt.

Dan heb je nog de Baumberge. Je kan daar aardig wat hoogtemeters verzamelen en er liggen een aantal mooie trails. In het weekend is het er echter meestal vol met wandelaars en die zijn over het algemeen niet echt fan van MTBers. Ditzelfde geldt eigenlijk voor Teutoburgerwald (20 minuten met de auto). Ik zou hier heel graag vaste routes zien zoals in mijn "Heimat" de Achterhoek. Daar zie ik toch wel dat het aanleggen van specifieke trails voor fietsers / ruiters / wandelaars goed werkt en veel potentiele conflicten wegnemen.
Tristaan
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: do 26 mei 2022, 21:01
Mijn mountainbike: Scott Scale RC Team 2022

Ik fiets nog wel is vaak bij Ibbenburen en tecklenburg, bad iburg, veel single tracks en veel downhill routes die enig sinds technische zijn. En zijn beste wel goed aangeven waar je mag fietsen of niet.
door de weeks kom je amper iemand tegen en in het weekends gewoon goed oppassen. Het blijft altijd gedeeld pad sommige stukken van de route.
Is e turas dhachaigh a th’ ann am beatha. :bier:
Plaats reactie