Duitsland - Corona voorschriften

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Gesloten
Gebruikersavatar
BasMTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 8 juni 2015, 12:16
Mijn mountainbike: Orbea Oiz

Is er iemand al naar Duitsland geweest met zijn fiets achterop de auto?
Wij gaan vrijdag met 4 man, nu zijn er overal versoepelingen maar ik lees nog steeds dat je je officieel moet aanmelden op einreiseanmeldung.de en een negatieve corona test met reisdocument moet uploaden die max 48 uur oud is.

De kosten van zo'n commerciele PCR test met pdf kost hier tussen de 95-120 euro. Gebeld met ons hotel in Winterberg en die geven aan dat je daar gratis een test kan afnemen.

Dus ik twijfel of we niet gewoon het risico moeten nemen om de zonder aanmelding de grens over te gaan en daar een test te doen. Natuurlijk als er iemand zelf klachten krijgt is dat geen optie. Maar 400 euro is nogal wat om de grens over te mogen.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Kan gewoon gaan hoor.
Grensen zijn weer open, wij zijn vorige week ook geweest.

Vanaf 31 mei waren er al versoepelingen.

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/822150/V ... and-update

Duitsland beschouwt Nederland vanaf zondag niet meer als hoogrisicogebied. Dat betekent dat je geen sneltesten meer nodig hebt voor een bezoek aan Duitsland dat korter dan 48 uur duurt.
Dat heeft het Robert Koch Instituut - het Duitse RIVM - vrijdag bekendgemaakt.

Ons land is nu 'gewoon risicogebied'
Nederland wordt nu, net als de meeste Europese landen, als gewoon risicogebied beschouwd. Ons land had vanaf 6 april in Duitse ogen de status van hoog risico. Dit hield in dat Nederlanders bij het passeren van de grens de uitslag van een sneltest op zak moesten hebben. Die mocht niet ouder zijn dan 72 uur.

In de praktijk betekende dit dat grenswerkers zich twee keer per week moesten laten testen bij speciaal opgezette testcentra in Nederland. Dat is vanaf zondag niet meer nodig.

'Verdienste van vaccinatieprogramma'
Directeur Karel Groen van de Eems Dollard Regio (EDR) is blij met de versoepeling. 'Dat is goed nieuws. Ik zie het als een verdienste van het vaccinatieprogramma, dat nu echt op stoom is gekomen. Daardoor zijn er veel minder ziekenhuisopnames.'

Volgens Groen zorgde de verplichte test ervoor dat mensen wel twee keer nadachten over een bezoek aan Duitsland. ‘Het had gevolgen voor iedereen die over de grens gaat. Van familiebezoek tot mensen die een baan hebben in Duitsland. Het zorgde ervoor dat er veel getest werd, maar gelukkig werd die mogelijkheid ook veel aangeboden.’

Een test is nog wel verplicht wanneer je langer dan 48 uur in Duitsland verblijft.

Reisadvies
De Nederlandse overheid heeft Duitsland overigens nog wel op 'oranje' staan. Dat betekent dat het advies is om alleen naar Duitsland te reizen als het echt noodzakelijk is. Ook geldt momenteel nog een quarantaineplicht voor reizigers vanuit Duitsland. Daar zijn wel diverse uitzonderingen op, bijvoorbeeld voor grenswerkers en mensen die op familiebezoek gaan.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Je kunt de gok wagen, maar er is altijd een kans op controle. Negen van de tien keer gaat het goed ;-) ken diverse die prent hebben gekregen. Controleer ook actuele versoepelingen… PCR is niet in alle situaties nodig bij kort verblijf.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Paul!
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 22 januari 2021, 19:51

Bij terugkomst in Nederland heb je ook een negatieve test nodig: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... tuitslagen

Duitsland is nu nog oranje gebied.
Of er gehandhaafd zal worden betwijfel ik, maar een gewaarschuwd mens ;)
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

hier in Venlo aan de grens staan ze nog graag
EmTeeBee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 8 april 2011, 13:58

Bij Elten (grensovergang A12/A3) staan ze ook nog vaak. Met een paar fietsen op de auto is ook wel heel duidelijk dat je niet voor werk onderweg bent. Als ze je aanhouden ben je de klos, want naast de boete (minimaal € 500 begreep ik) moet je ook direct naar de dichtstbijzijnde testfaciliteit om je alsnog te laten testen. Ik zou de gok niet nemen en me gewoon in NL laten testen.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Paul! schreef: di 8 juni 2021, 10:57 Bij terugkomst in Nederland heb je ook een negatieve test nodig: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... tuitslagen

Duitsland is nu nog oranje gebied.
Of er gehandhaafd zal worden betwijfel ik, maar een gewaarschuwd mens ;)
Nee niet als je korter dan 12 uur verblijft (goed te controleren ook :bier: )

https://www.gelderlander.nl/home/heb-je ... gle.com%2F
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

EmTeeBee schreef: di 8 juni 2021, 11:45 Bij Elten (grensovergang A12/A3) staan ze ook nog vaak. Met een paar fietsen op de auto is ook wel heel duidelijk dat je niet voor werk onderweg bent. Als ze je aanhouden ben je de klos, want naast de boete (minimaal € 500 begreep ik) moet je ook direct naar de dichtstbijzijnde testfaciliteit om je alsnog te laten testen. Ik zou de gok niet nemen en me gewoon in NL laten testen.
Nee dat is niet meer sinds 2 weken als je kort verblijft:
Een test is nog wel verplicht wanneer je langer dan 48 uur in Duitsland verblijft.
Alleen sinds vorige week doet de NLe regering dan weer moeilijk door een test te eisen als je vanuit oranje komt. De boete is trouwens bijna net zo duur als een beetje test hier (95). Alleen als je weer korter dan 12 uur verblijft, hoeft het weer niet (knappe kop die dat kan controleren trouwens maar goed).
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Dus je komt altijd gratis weg met het antwoord "ik ben vanmorgen uit huis vertrokken en een dagje wezen fietsen"?
Bicycle, bicycle, bicycle
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

De regels en voorschriften zijn duidelijk genoeg en actuele informatie is te vinden bij de diverse overheden. Of je er voor kiest om je aan de regels en voorschriften te houden en wat de consequenties zijn als je dat niet doet is een andere discussie en we hebben de keuze gemaakt om die hier niet (meer) te gaan voeren. Bij deze gesloten dus.

Thx.
Gesloten