2 Nieuwe trails bikepark winterberg

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Ik lees op FB dat de Sneeuwittchen lift ook gaat draaien en vanaf daar 2 nieuwr blauwe trails zijn aangelegd naar start lift. De Fairy Trail en Sneeuwittchen Trail.

Liggen in het Trailpark, maar dan doorgetrokken naar start van lift ipv naar parkeerplaats.

Heeft iemand deze al gedaan. Is het wat?

Wel gaaf als park op die heuvel uitgebreid wordt.
Onnem
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 13 juli 2016, 20:32

Hoi Reinier,

Reageer je op het bericht wat ik op FB gezet had?

Hier is de link naar het artikel op Alpinforum met tig foto's van de nieuwe track.
Plaatjes zien is nog niet rijden, maar het geeft wel een beeld.
https://www.alpinforum.com/forum/viewto ... 0#p5327614
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Dat ziet er wel leuk en mooie uitbreiding bij het bike park :-D
Gebruikersavatar
Honzo
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 24 juni 2018, 22:23
Mijn mountainbike: Kona Honzo ST // Proces 153 29

Ik was er van de week, en toen vroeg ik me al af wat ze daar aan het graven waren aan de 'verkeerde' kant. Ben benieuwd, wel chill dat er nog wat milde trails bij zijn gekomen. Alle andere nieuwe/vernieuwde trails zijn allemaal behoorlijk jumpy geworden.
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Onnem schreef: za 10 juli 2021, 11:56 Hoi Reinier,

Reageer je op het bericht wat ik op FB gezet had?

Hier is de link naar het artikel op Alpinforum met tig foto's van de nieuwe track.
Plaatjes zien is nog niet rijden, maar het geeft wel een beeld.
https://www.alpinforum.com/forum/viewto ... 0#p5327614
Nee, zag enkele op FB van Bikepark wat staan, maar nog geen beelden vd trails.
Dank voor link. Geeft wel wat inzicht. Ik zie aangelegde trails met dat speciale zand. Maximale flow dus.
StephanS
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 oktober 2013, 21:57

Was vandaag in Winterberg, kwam er bij toeval achter. Trails zijn grappig maar easy niveau. 2 keer naar beneden rollen en toen was de lol er wel een beetje af. Maar ik kan me voorstellen dat het voor kids en beginnende rijders wel fijne tracks zijn. Verder allemaal netjes aangelegd enzo.

Ik ben zelf niet bekend met dat trailnetwerk daar, maar in principe kun je nu dus met de lift omhoog en de het 'trailpark' rijden. Zat even op trailforks te kijken en er zit vooral groen, blauw en een zwarte lijn - zou leuk kunnen zijn?
Arjan76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: di 13 november 2018, 13:48

Wow dat is gaaf voor mijn kinderen. In augustus gaan we op vakantie naar Sauerland en gaan we dit zeker doen.
Gebruikersavatar
Hiltsje
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 3 augustus 2020, 20:31
Mijn mountainbike: Cannondale Trail 3 2020

Ziet er heel leuk uit! :-D

Er waren meer die er zo over dachten. :o
https://www.alpinforum.com/forum/downlo ... 59d5218dcd
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Die foto is van Kappe, ofwel de huidige lift waar je >15min wachten niet vreemd is voor een afdaling die grootorde 2~3min duurt.

Ik had nu niet het idee dat Winterberg een gebrek had aan milde (brekerzand) trails, maar ze zullen wel uitgezocht hebben dat dat de beste spreiding geeft qua liften ofzo...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Jeroen90
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 28 juni 2020, 15:48

Wij waren zondag in Winterberg en zagen ineens ook een andere lift draaien met MTB houders erop. Inderdaad 2 nieuwe blauwe routes.
Echter zijn ze technisch gezien extreem eenvoudig. Nog vele malen makkelijker dan de 'oude' blauwe routes in het bikepark.

Ze zijn wel goed aangelegd en perfect voor beginners/kinderen. Ook hebben een goede flow voor gevorderden om flinke snelheid te maken, maar vaker dan 2x wil je ze niet rijden.
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Makkelijke flow trails op een andere berg is natuurlijk heel leuk. Voor beginners / kinderen.

Keerzijde kan wel zijn dat men ook de trails op de andere kant gaat rijden na een tijdje. Mogelijk meer beginners op de Flow Country dus.
Good to know
Gebruikersavatar
Pitt
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: ma 8 juli 2013, 12:04
Mijn mountainbike: trek slash/santa cruz chameleon

Winterberg wordt steeds minder interessant zo. Ze hebben nu maar liefst 3 flow tracks. Waar blijft een tweede downhill, een nieuwe single track of misschien een mooie enduro lijn. Je zou bijna je fully thuis laten met al die biljartlaken parcours.
live it, crank it, smile !!!
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

... ofwel Winterberg heeft heel duidelijk gedefinieerd wat zij als haar doelgroep ziet (en wat niet).
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Precies dat Cheetah.

Je kan niet én families aanspreken én diehards. Maar, dat lijkt men wel te proberen.
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

Ik was er vorige week donderdag... Loose Lee dus nog steeds dicht (bovenste gedeelte), middelste gedeelte van Sram Flow dicht (terwijl ze in hun insta stories vertelden dat die op donderdag weer open zou zijn) , Woodpecker dicht en de North Shore dicht :evil:

Dan ben je er wel snel uitgespeeld...
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
Plaats reactie