2 Nieuwe trails bikepark winterberg

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Vandaag ook heen geweest zijn inderdaad leuke trails om even op te warmen. Loos lee is nu wel geopend :wink: al waren er al aardig wat bochten alweer kapot gereden
Marv1N
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 26 augustus 2013, 10:47
Mijn mountainbike: CUBE Stereo Hybrid 140 HPC 750 29

Weet iemand hoe het zit qua toegang tot de trails? Is het gratis toegang en betaal je alleen voor de lift, of betaal je voor toegang tot een park met een hek er omheen?
StephanS
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 oktober 2013, 21:57

Er staat geen hek omheen dus je kan er gewoon heen fietsen. Officieel moet je vast een liftkaart moeten hebben maar daar let niemand op.
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

bij de meeste bikeparks staat er wel duidelijk dat je een liftpas nodig hebt om de trails te mogen gebruiken.

bij winterberg staat er het tegenovergestelde:
https://www.bikepark-winterberg.de/info-kontakt/agb/ schreef: 4.1 Die Nutzung der Strecken im Bikepark Winterberg ist innerhalb der angegebenen Öffnungszeiten kostenfrei möglich. Für den Auftransport mit dem Sessellift wird ein Ticket benötigt, welches vorab online über unsere Homepage, vor Ort in der Bikestation oder am Ticketautomaten erworben werden muss.
Marv1N
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 26 augustus 2013, 10:47
Mijn mountainbike: CUBE Stereo Hybrid 140 HPC 750 29

sik schreef: zo 13 maart 2022, 13:20 bij de meeste bikeparks staat er wel duidelijk dat je een liftpas nodig hebt om de trails te mogen gebruiken.

bij winterberg staat er het tegenovergestelde:
https://www.bikepark-winterberg.de/info-kontakt/agb/ schreef: 4.1 Die Nutzung der Strecken im Bikepark Winterberg ist innerhalb der angegebenen Öffnungszeiten kostenfrei möglich. Für den Auftransport mit dem Sessellift wird ein Ticket benötigt, welches vorab online über unsere Homepage, vor Ort in der Bikestation oder am Ticketautomaten erworben werden muss.
Ah bedankt, daar had ik overheen gekeken op de site.

Het ging er mij om dat ik een aantal keer kan afdalen met mijn eMTB zonder gelijk een kaartje te hoeven kopen. Door chronische ziekte (met weinig energie) rij ik sinds kort op een eMTB en hoef ik dus niet met de lift, bovendien is voor mij een paar keer afdelen meer dan genoeg voorlopig.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Als het weer eens extreem druk is en ik zie die ebikes aan de lift hangen denk ik altijd.. doe eens zelf omhoog fietsen.

Aan de andere kant red je een dag nooit op 1 accu natuurlijk
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

2500hm klimmen moet wel lukken hoor met een e-bike op 1 accu. Dan is denk ik je dag wel gevuld hoor.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

graduzzi schreef: zo 13 maart 2022, 22:15 2500hm klimmen moet wel lukken hoor met een e-bike op 1 accu. Dan is denk ik je dag wel gevuld hoor.
Ligt ook aan je eigen inbreng.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 13 maart 2022, 23:59
graduzzi schreef: zo 13 maart 2022, 22:15 2500hm klimmen moet wel lukken hoor met een e-bike op 1 accu. Dan is denk ik je dag wel gevuld hoor.
Ligt ook aan je eigen inbreng.
En aan je fiets en gewicht. Met een vrij normale 80kg is 2500hm bij de meeste erg ambitieus volgens mij. In een bikepark zou ik in elk geval altijd op max pedal assist naar boven gaan. Gebruik je eigen energie al naar beneden.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Makkelijk schreef: zo 13 maart 2022, 18:24 Als het weer eens extreem druk is en ik zie die ebikes aan de lift hangen denk ik altijd.. doe eens zelf omhoog fietsen.

Aan de andere kant red je een dag nooit op 1 accu natuurlijk
Nu ja. De inkomsten zijn toch nodig.

Bij FL moet je zelfs een speciale e-bike ticket kopen en moet je omhoog fietsen. In het kader van meer gewicht sloopt de ondergrond meer.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ah, dus dan moet de zwaardere medemens ook een duurder ticket kopen?? Mijn e-mtb weegt 23kg, ik weeg 70kg. Hands up voor wie dat totaalgewicht ook op de schaal brengt icm zijn analoge bike...
Hoeveel de ondergrond "slijt" hangt van je rijstijl af, niet van een paar kilo meer of minder (het hangt nog meer af van hoeveel bikers er overheen gaan, maar gezien de commerciële belangen zal dat wel geen enkel probleem zijn).

2.500 hoogtemeters op één accu is zeer ambitieus, dat ga je alleen met de huidige 625Wh (of meer) accu's halen en dan nog moet je aardig wat in eco doen. Met mijn 500Wh accu en bijna alles in eco haal ik ongeveer 1.200hm (en 30~40km) tijdens een Alpendagtocht. Dan tik ik de 100kg totaal aan, met een zware rugzak om.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

kermit schreef: ma 14 maart 2022, 11:12 Ah, dus dan moet de zwaardere medemens ook een duurder ticket kopen?? Mijn e-mtb weegt 23kg, ik weeg 70kg. Hands up voor wie dat totaalgewicht ook op de schaal brengt icm zijn analoge bike...
Hoeveel de ondergrond "slijt" hangt van je rijstijl af, niet van een paar kilo meer of minder (het hangt nog meer af van hoeveel bikers er overheen gaan, maar gezien de commerciële belangen zal dat wel geen enkel probleem zijn).

2.500 hoogtemeters op één accu is zeer ambitieus, dat ga je alleen met de huidige 625Wh (of meer) accu's halen en dan nog moet je aardig wat in eco doen. Met mijn 500Wh accu en bijna alles in eco haal ik ongeveer 1.200hm (en 30~40km) tijdens een Alpendagtocht. Dan tik ik de 100kg totaal aan, met een zware rugzak om.
Het zal ook wel gewoon om de inkomsten gaan. En logisch ook, het kost gewoon geld om alles draaiende te houden. Als dan iedereen met een E-bike de lift overslaat. Tja. Dan heb je niets meer.

Zie trouwens dat ik me vergiste over het omhoog fietsen: ze kunnen gewoon de lift pakken. Maar of je dat nu wel of niet doet, je moet wel een speciaal E-bike ticket kopen (wat duurder is dan een gewoon ticket en maar 1 dag geldig is terwijl ik een normale kaart gewoon een andere keer op kan maken):

Vanaf dit weekend moeten de Ebikes en alleen de Ebike’s in het bezit zijn van de speciale Ebike toegangskaart om tijdens de openingsuren het fietspark te kunnen gebruiken. Deze kaart is slechts één dag geldig en is persoonlijk. U kunt ook de skiliften gebruiken zonder extra prijs om uw batterij te besparen. Zonder deze kaart zijn Ebikes verboden op het hele domein van het fietspark. Deze kaart kost € 20 per dag.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ze zullen denken: "Als je geld hebt voor een dikke e-bike, dan kan je die €20 ook betalen."

Voordeel voor jullie is dat je dan in B kunt tanken, waardoor de reis "bijna gratis" is :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Ik vraag mij ook af hoe je in winterberg omhoog wil fietsen. Volgens mij ga je dan aardig tegen de richting in en zit je iedereen in de weg.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Sabai schreef: ma 14 maart 2022, 16:09 Ik vraag mij ook af hoe je in winterberg omhoog wil fietsen. Volgens mij ga je dan aardig tegen de richting in en zit je iedereen in de weg.
Rechtsom bij de grote lift kan je toch helemaal omhoog fietsen? Daar rijden ook auto's.
Plaats reactie