Green Hill Bikepark

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
JLWE
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: di 24 juli 2018, 20:41
Mijn mountainbike: Evil Offering LS

We draaien het om: morgenmiddag Green Hill, zaterdag Winterberg en zondag Willingen. Ik laat nog wel weten hoe Green Hill was.
Toevallig een aanbeveling qua verblijf?
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Wij zitten in Winterberg. Appartementjes genoeg.

Green Hill is wel een aanbeveling. Echt een mooie toevoeging op wat er al is. De lengte van Bikepark Willingen met de uitdaging van Bikepark Winterberg en eigenlijk meer, want echt dikke features op de zwarte lijnen. Vooral drops van 1,5-2meter.
Groen is een mooie flowtrail. Blauw flow met meer natuurlijk karakter en de rode lijnen van stevige flow naar drops van ca 75 cm.

En dat sleepliftje viel mee. Handig systeem met soort haak die ze achter de stuurpen 'haken'. Ca 180m hoogtemeters
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Even topic naam aangepast naar 'Green Hill Bikepark' want het bestaat al weer sinds de zomer
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Gisteren voor het eerst bezoek gebracht. Is goed bevallen. Veel lijnen, veel te ondekken.
Aandeel enduro routes (natuurlijke trails) is wat dun. De jumplines zijn in meerderheid en indrukwekkend mooi aangelegd. Niveau van rijders is dan ook hoog. Het is echt een toevoeging op Winterberg en Willingen en beidt rijders die door willen groeien met grote drops en sprongen genoeg mogelijkheid.

Wij waren er toen het nattig was en dan is het bovenste deel echt heel erg glad. Alle off-camber delen zijn tricky glad dankzij de mix van modderige ondergrond en stenen. Links en recht gingen rijders onderuit. Houten feature zijn geen issue overigens, de combochten wel.
Dus als het geregend heeft, dan is grip wel een issue. Denk dat Willigen dan beter houdt.

Nog wat praktische zaken:
- sleeplift systeem werkt goed. Eerste keer omhoog is even spannend, omdat het behoorlijk stijl omhoog gaat in laatste deel.
- eten kan je beneden bin restaurant, maar de bistro wat hoger op de berg is ook top. Serveren wat snacks en heeft meer een skihut sfeer.
- tickets haal je in shop naast de lift. Daar kan je ook POC spullen kopen. En spullen huren. Oa. Dikke Rocky Mountain 29-er fully's. Meen 70 per dag, plus verplichte 25 euro verzekering. Verhuren ook beschermers.
- kamperen mag op parkeerplekken met je camper of je zet tentje neer op grasveld, vlak bij ingang. Faciliteiten zijn minimaal. Er is een aanhanger met wat toiletten.
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Toevoeging over online tickets kopen voor Nederlanders met iDeal: dit blijkt vaak niet goed te gaan. Je rekent wel af via IDeal (wat deels via PayPal gaat), maar je ontvangt geen mail met QR code. Geld wordt wel afgeschreven.

In de shop van het bikepark gaven ze aan dat dit issue bekend is en niet aan hen ligt, maar aan combi PayPal met IDeal.

Afgeschreven geld komt nooit bij Green Hill aan en zal na aantal dagen weer terug gestort worden, aldus bikeshop Green Hill

Betalen met PayPal werkt wel/beter als je kaartje koopt.
Laatst gewijzigd door ReinierT op za 15 oktober 2022, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Was weer gezellig vandaag daar

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mark_EL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 235
Lid geworden op: do 9 september 2021, 07:51
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 8 / Canyon Torque AL

MVMVML schreef: za 15 oktober 2022, 21:06 Was weer gezellig vandaag daar

Afbeelding
Ik ben er vorige week vrijdag een dag geweest, toen moest er (naast 2 of 3 ambulances die dag) ook nog een traumaheli aan te pas komen :( Was kennelijk iemand zwaar gecrashed direct bij die hoge drop uit dat houten "huisje".

Ik ben een dag in Winterberg geweest en een dag in Green Hill. Wat mij opviel is dat de blauwe trails van de Green Hill qua moeilijkheid wel vergelijkbaar waren met de rode trails in Winterberg. Al met al is Green Hill een uitdagender bikepark dan Winterberg denk ik. Hoewel ik daar wel bij moet zeggen dat ik mij in beide parken beperkt heb tot de (groene), blauwe en rode trails.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Mark_EL schreef: zo 16 oktober 2022, 13:07
MVMVML schreef: za 15 oktober 2022, 21:06 Was weer gezellig vandaag daar

Afbeelding
Ik ben er vorige week vrijdag een dag geweest, toen moest er (naast 2 of 3 ambulances die dag) ook nog een traumaheli aan te pas komen :( Was kennelijk iemand zwaar gecrashed direct bij die hoge drop uit dat houten "huisje".

Ik ben een dag in Winterberg geweest en een dag in Green Hill. Wat mij opviel is dat de blauwe trails van de Green Hill qua moeilijkheid wel vergelijkbaar waren met de rode trails in Winterberg. Al met al is Green Hill een uitdagender bikepark dan Winterberg denk ik. Hoewel ik daar wel bij moet zeggen dat ik mij in beide parken beperkt heb tot de (groene), blauwe en rode trails.
GH is absoluut zwaarder dan WB. Al heeft WB natuurlijk ook wat serieuze shit zoals de roadgap en de jumpline en dat spring-gedeelte beneden.
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Vrijdag gehele dag geen incidenten gezien waar hulpdiensten bij nodig waren.

Viel me wel op dat langs de trails veel bordjes staan met het noodnummer. Zou het dan meer nodig zijn? Hebben WB en Willingen niet.
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

ReinierT schreef: zo 16 oktober 2022, 18:27 Vrijdag gehele dag geen incidenten gezien waar hulpdiensten bij nodig waren.

Viel me wel op dat langs de trails veel bordjes staan met het noodnummer. Zou het dan meer nodig zijn? Hebben WB en Willingen niet.
Volgens mij heeft Willingen ook bordjes staan. Ik denk dat het in elk park nodig is, het word gezien als 'extreme sport' en daar horen helaas ongelukjes bij.

Laatste keer dat ik in WB was moest er helaas ook een traumaheli komen om iemand op te pikken.
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Dennis17e schreef: zo 16 oktober 2022, 18:41
ReinierT schreef: zo 16 oktober 2022, 18:27 Vrijdag gehele dag geen incidenten gezien waar hulpdiensten bij nodig waren.

Viel me wel op dat langs de trails veel bordjes staan met het noodnummer. Zou het dan meer nodig zijn? Hebben WB en Willingen niet.
Volgens mij heeft Willingen ook bordjes staan. Ik denk dat het in elk park nodig is, het word gezien als 'extreme sport' en daar horen helaas ongelukjes bij.

Laatste keer dat ik in WB was moest er helaas ook een traumaheli komen om iemand op te pikken.
Heb serieus wel eens 5 x de ambulance zien aankomen in WB. En dan ook nog de heli.
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

ReinierT schreef: za 15 oktober 2022, 18:13
Afgeschreven geld komt nooit bij Green Hill aan en zal na aantal dagen weer terug gestort worden, aldus bikeshop Green Hill

Betalen met PayPal werkt wel/beter als je kaartje koopt.
Herken ik. Weet niet meer precies hoe het ging, maar geld paar dagen later teruggekregen.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Ben in juli in GHB geweest, kan me geen ambulance herinneren. Stuk of 5~10 (afhankelijk van hoe je telt) bikeparks daarna geweest en ik kan me eerlijk gezegd wederom geen ambulances herinneren. Hetgeen wil zeggen dat ze er a) niet waren, b) ik ze niet gezien heb, of c) ik ambulances tellen niet zo een heel interessant tijdverdijf vind (shit happens).

Ok, de 'extreme' dingen als de drops in zwart hebben snel consequenties als het fout gaat maar wanneer je de rest gewoon logisch opbouwt van makkelijk naar moeilijk en je eigen grenzen kent dan is de rest toch niet zo heel bijzonder / gevaarlijk. Ok, je kunt een keer een keertje pech hebben dat je het verkeerd inschat of wat onverwachts gebeurt (wat ook kan gebeuren wanneer je naar de bakker fietst) maar voor de rest is het toch voornamelijk hoe gek je het zelf wilt maken...

GHB moet het IMHO wel echt van de flow / jump trails hebben, de natuurlijke trails zijn tenminst in het droge weinig bijzonder (lijkt vooral zwart omdat je op de grote drops uitkomt). Alles is gewoon makkelijk te rollen, nergens echt steil of sketchy, ... en in droge condities veel en vrij constante grip. Ardennen heeft op dat vlak al meer uitdaging te bieden en in Vosges in combinatie met lift...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

cheeta schreef: zo 16 oktober 2022, 20:47 Ben in juli in GHB geweest, kan me geen ambulance herinneren. Stuk of 5~10 (afhankelijk van hoe je telt) bikeparks daarna geweest en ik kan me eerlijk gezegd wederom geen ambulances herinneren. Hetgeen wil zeggen dat ze er a) niet waren, b) ik ze niet gezien heb, of c) ik ambulances tellen niet zo een heel interessant tijdverdijf vind (shit happens).

Ok, de 'extreme' dingen als de drops in zwart hebben snel consequenties als het fout gaat maar wanneer je de rest gewoon logisch opbouwt van makkelijk naar moeilijk en je eigen grenzen kent dan is de rest toch niet zo heel bijzonder / gevaarlijk. Ok, je kunt een keer een keertje pech hebben dat je het verkeerd inschat of wat onverwachts gebeurt (wat ook kan gebeuren wanneer je naar de bakker fietst) maar voor de rest is het toch voornamelijk hoe gek je het zelf wilt maken...

GHB moet het IMHO wel echt van de flow / jump trails hebben, de natuurlijke trails zijn tenminst in het droge weinig bijzonder (lijkt vooral zwart omdat je op de grote drops uitkomt). Alles is gewoon makkelijk te rollen, nergens echt steil of sketchy, ... en in droge condities veel en vrij constante grip. Ardennen heeft op dat vlak al meer uitdaging te bieden en in Vosges in combinatie met lift...
Die grote drops en sprongen op zwart zijn dan ook echt best groot. Ook voor meer ervaren rijders.
En die natuurlijke trails zijn juist best leuk, relatief stijl en off camber allemaal. Best pittig voor de meeste mensen.
Gebruikersavatar
Mark_EL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 235
Lid geworden op: do 9 september 2021, 07:51
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 8 / Canyon Torque AL

Ik ben waarschijnlijk één van die "meeste mensen" :wink: Ik vond de (rode) "canadian Tuxedo" best wel een lastige trail. Die zat toch wel redelijk aan het eind van mijn comfort zone qua natuurlijke trails. En de dag dat ik er was, was het droog en zonnig. De grond was hard en had in sommige (toch redelijk steile) switchbacks van die diepe groeven waar ik moeite had grip te vinden... Ik ben daar dan ook een keer onderuit gegleden :oops: Dat zijn ook dé trails waar ik moeite heb om met clickpedalen te rijden.

Ik begreep daar dan ook eigenlijk de opgegeven moeilijkheidsgraad niet zo. De trail Canadian Tuxedo is rood met een 5.3, Bounce & Blow is ook rood maar met een 6.5 terwijl in mijn beleving Bounce & Blow een makkelijkere trail was dan de Canadian Tuxedo. B&B is sneller en echt een jumpline maar technisch minder zwaar. Goed, dat springen lukt mij ook nog maar half want ik case alle jumps maar toch :oops:

Mijn dagje Green Hill Bikepark

Plaats reactie