Witten / omg. Wuppertal / NRW trailspots

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bjlevi
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 5 februari 2018, 14:28
Mijn mountainbike: Commencal META TR + Canyon Exceed

HarrySlingerLove schreef: zo 8 mei 2022, 14:12 Heeft iemand nog een goede GPX voor Witten?
Gaan vrijdag naar Witten, Nideggen óf Spa. Witten is het dichtste bij….
Zou iemand de GPX voor Witten ook met mij willen delen aub?
Trek Superfly 6 - 2015
Commencal META TR - 2021
Canyon Exceed CF 6 - 2021
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

PB
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
eenkameleon
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: do 30 december 2010, 20:01
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

komend weekend gaat het er dan eindelijk van komen. Een weekend Solingen staat op het programma.
De meeste trails liggen ten zuid-oosten van Burscheid zie ik.
Nu ik het forum lees wordt er veel gereden ten zuiden van Solingen. Daar is echter op TF niet veel te vinden.

Wat is jullie advies om het maximale uit het weekend te halen? Waar gaan we rijden? eventuele gpx zijn welkom.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

eenkameleon schreef: ma 20 juni 2022, 22:46 komend weekend gaat het er dan eindelijk van komen. Een weekend Solingen staat op het programma.
De meeste trails liggen ten zuid-oosten van Burscheid zie ik.
Nu ik het forum lees wordt er veel gereden ten zuiden van Solingen. Daar is echter op TF niet veel te vinden.

Wat is jullie advies om het maximale uit het weekend te halen? Waar gaan we rijden? eventuele gpx zijn welkom.
Bij Solingen heb je ook iets als „Wupp’nDuro“: https://worldofmtb.de/deutschland-wuppe ... hy-enduro/
Zie ook: https://www.outdooractive.com/nl/route/ ... 107695123/

En je kan ook deze proberen https://www.outdooractive.com/nl/route/ ... 126135456/
Gebruikersavatar
markindealpen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2017, 21:07
Mijn mountainbike: UHR

eenkameleon schreef: ma 20 juni 2022, 22:46 komend weekend gaat het er dan eindelijk van komen. Een weekend Solingen staat op het programma.
De meeste trails liggen ten zuid-oosten van Burscheid zie ik.
Nu ik het forum lees wordt er veel gereden ten zuiden van Solingen. Daar is echter op TF niet veel te vinden.

Wat is jullie advies om het maximale uit het weekend te halen? Waar gaan we rijden? eventuele gpx zijn welkom.
Rond Solingen zijn recent veel trails van Trailforks verwijderd, waarschijnlijk om ervoor te zorgen dat er minder mensen komen biken.
Propain Tyee AL
Kona Big Honzo DL
{Canyon Spectral AL }
Kona Rove st
{Cube ltd pro}
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

eenkameleon schreef: ma 20 juni 2022, 22:46 komend weekend gaat het er dan eindelijk van komen. Een weekend Solingen staat op het programma.
De meeste trails liggen ten zuid-oosten van Burscheid zie ik.
Nu ik het forum lees wordt er veel gereden ten zuiden van Solingen. Daar is echter op TF niet veel te vinden.

Wat is jullie advies om het maximale uit het weekend te halen? Waar gaan we rijden? eventuele gpx zijn welkom.
ik ben nog niet bij Burgholz geweest maar vond Zuid echt mega vet.
Klopt dat TF redelijk leeg is, ik stuur je wel een PB maar laat even weten of dat nog zinvol is, want jouw weekend is al geweest.
markindealpen schreef: di 21 juni 2022, 14:59 Rond Solingen zijn recent veel trails van Trailforks verwijderd, waarschijnlijk om ervoor te zorgen dat er minder mensen komen biken.
Zou goed kunnen, wel terecht want het is ook een erg populair wandelgebied en sommige trails gaan over wandelpaden. Het gros is echter dedicated MTB trail (waarschijnlijk wel onofficieel) maar daar komen geen wandelaars (te steil om lekker te wandelen + genoeg echte beborde wandelpaden in dat gebied)
Laatst gewijzigd door BramVice op do 30 juni 2022, 14:07, 2 keer totaal gewijzigd.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Willem Altes schreef: di 21 juni 2022, 00:30
Bij Solingen heb je ook iets als „Wupp’nDuro“: https://worldofmtb.de/deutschland-wuppe ... hy-enduro/
Zie ook: https://www.outdooractive.com/nl/route/ ... 107695123/

En je kan ook deze proberen https://www.outdooractive.com/nl/route/ ... 126135456/
Die wupp'nDuro is een prima basis alleen de verbinding vanuit Solingen zelf lijkt me zinloos (gaat over de weg zo te zien, zonde van de afdaling). En hij mist de Angry Mouse trail en alles ten oosten van de Balkhauser weg.
Gebruikersavatar
eenkameleon
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: do 30 december 2010, 20:01
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

Thanks Bram,
Weekend is inderdaad al geweest. Omdat het op zondag zou gaan regenen en een van de mannen een clinic had in Mook zijn we afgezakt naar Spa. Solingen is er dus nog steeds niet van gekomen.
Mocht je wat meer info hebben over goede spots zou ik een PB zeker waarderen. TF wordt ik niet veel wijs uit.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

gister nog even bij Solingen Zuid geweest. Eén trail is helaas verdwenen als gevolg van houtkap sinds een paar weken geleden toen ik er ook was. Ik geloof dat hij de '31-er' heet. Liep parallel aan die Witwenmacher trail, die er overigens nog wel gewoon is omdat daar omheen al eerder gekapt is. Ik denk dat de 31-er ook wel terug komt, aangezien alle andere trails daar waar gekapt is ook snel weer aangelegd werden na de houtkap.
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Vandaag met 3 man naar Witten geweest. Eerste keer Enduro voor mij. Damn, heer-lijk! Wel pittige klimmetjes… En het was 20 graden vandaag. Warm….
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Schitterende omgeving. Je kunt dat heel goed je lol op :-q Nu ben je verkocht haha
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Ja, beetje wel :lol:
Dus wellicht stiekem uitkijken naar een N+1…
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Volgende week vrijdag wil ik een rondje gaan kijken bij Herdecke/Ahlenberg. Iemand hier bekend in het gebied? Hemelsbreed denk zo'n 10km van Witten vandaan. Is dit gebied veel steiler dan Witten of vergelijkbaar?

https://www.trailforks.com/region/witte ... on=7.46553
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Aangezien de beleving van dezelfde trails toch nogal lijkt te verschillen, lijkt me het een gevalletje van gewoon gaan kijken en als het niets is, dan heb je niet uren in de auto voor niets gezeten want je back-up plan ligt bijna op fietsafstand.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

True, dat is waar ja!
Plaats reactie